hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > شروع ناامید کننده «صحنه زنی» در گیشه سینماها

شروع ناامید کننده «صحنه زنی» در گیشه سینماها

فیلم سینمایی «صحنه زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی از یکم دی ماه سال جاری اکران خود در سینماهای کشور را آغاز کرده و تاکنون تنها موفق به فروشی معادل ۶,۹۶۳,۴۷۵,۰۰۰ ریال شده است.

 فیلم سینمایی «صحنه زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی از یکم دی ماه سال جاری اکران خود در سینماهای کشور را آغاز کرده و تاکنون تنها موفق به فروشی معادل ۶,۹۶۳,۴۷۵,۰۰۰ ریال شده است. 

این فیلم پس از گذشت نزدیک به دو هفته با این فروش در جایگاه چهاردهم جدول فروش سالیانه سینماهای کشور قرار دارد. این استقبال کم در صورتی است که «صحنه زنی» نقدهای خوبی را برای خود دست و پا کرده و شاید اکران کم رمق این فیلم را باید به دلیل همزمانی با اکران آثار کمدی دانست.


«صحنه زنی» فیلمی کمتر روایت‌شده بر بستر یک واقعیت هولناک/بهرام افاشری در نقشی متفاوت

فیلم سینمایی «صحنه زنی» درباره‌ سه مرد است که یک شبکه خلاف را اداره می‌کنند و کارشان این است که صحنه‌های جعلی تصادف بسازند تا از بیمه پول بگیرند. همین خلاصه قصه کوتاه از «صحنه‌زنی» بیننده را با داستانی جدید و کم‌تر روایت شده در سینمای ایران مواجه می‌کند. علی صمدی بر اساس تحقیقاتی که از روزنامه‌ها، اداره‌های بیمه و دیگر ارگان‌ها داشته، تلاش کرده تا این سوژه‌ عجیب و تجارت پرسودی که در جامعه جریان دارد را در قالب فیلمی اجتماعی و قصه‌گو روایت کند.

بهرام افشاری پس از تجربه در نقش‌های کمدی این بار در نقشی جدی و با ظاهری متفاوت در فیلم سینمایی «صحنه زنی» ایفای نقش داشته است. شخصیت «اسد» با بازی بهرام افشاری در نقش رئیس گروه، با ظاهری رعب‌آور و خوف‌ناک کمتر از بقیه حرف می‌زند و کارش تهدیدکردن است. اسد شخصیتی پیچیده داشته و زندگی سختی را پشت سر گذاشته و حالا در صدد آن است تا با به دست آوردن پول دختر خود را پیدا کند.

مجید صالحی هم در نقش «سبزواری» سعی می‌کند با زبانی آرام کنترل اوضاع را به‌دست بگیرد و «مِستر» با بازی پیام احمدی‌نیا وظیفه‌اش عملی کردن تهدید‌ها و دستورات اسد است. شخصیت متفاوت این سه نفر و دیالوگ‌هایی که پشت سر هم میان آن‌ها رد و بدل می‌شود، به حفظ ریتم فیلم بسیار کمک کرده است.

«صحنه زنی» فیلمی کمتر روایت‌شده بر بستر یک واقعیت هولناک/بهرام افشاری در نقشی متفاوت

علیرضا صمدی کارگردان فیلم معتقد است واقعیت تلخ‌تر از این فیلم است و در نشست فیلم عنوان کرده است: من سعی کردم در این فیلم جرم‌نگاری کنم، فیلم درباره آفت‌های اعتیاد و فقر است و اگر آنچه در واقعیت بود را می‌ساختم، خیلی فیلم تلخی می‌شد.

مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، پیام احمدی‌نیا، لیندا کیانی، محمد نادری، فرزانه سهیلی و مجید صالحی به همراه امید روحانی، سیامک ادیب و آتش تقی‌پور بازیگران این فیلم هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد