hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طرح ساماندهی فعالیت‌های معیشتی مرزنشینان به زودی در مجلس تصویب می‌شود

طرح ساماندهی فعالیت‌های معیشتی مرزنشینان به زودی در مجلس تصویب می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رییس کمیته مرز مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی به منظور ساماندهی به فعالیت‌های مرزنشینان (ساماندهی کولبری) در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و به زودی تصویب خواهد شد.

«شهریار حیدری» سه‌شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: فعالیت‌های معیشتی مرزنشینان که پیش از این کولبری خطاب می‌شد، قبلا همواره تحت تاثیر تصمیمات دولت ها قرار می‌گرفت و چندین بار در این سال‌ها تعطیل شده است.

وی افزود «آرش لهونی» ؛ نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی طرحی را به منظور ساماندهی معیشت مرزنشینان تهیه کرده که این طرح توسط ۶۵ نفر از نمایندگان مجلس امضا شده است.

نماینده مردم قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی بیان جزییات این طرح را به آینده موکول کرد و گفت: به منظور ساماندهی معیشت مرز نشینان جلسات مشترکی فی ما بین مجلس و دولت با حضور تعدادی از اعضای فراکسیون مرزنشینان و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی (به نمایندگی از مجلس )و وزارت کشور و ستاد قاچاق کالا و ارز( به نمایندگی از دولت )برگزار شده است.

وی توضیح داد که طرح ارایه شده ساماندهی معیشت مرز نشینان توسط «آرش لهونی» نماینده اورامانات از سوی مجلس به عنوان محور قرار گرفته و مقرر شده دولت و ستاد قاچاق کالا و ارز  طرح خود را ارایه و نهایتا در همان جلسات مشترک مجلس و دولت ، تلفیق شده و خروجی واحدی از آن تهیه، و برای کوتاه کردن مسیر قانونی آن به جای طرح در صحن علنی مجلس، به صورت فوری تقدیم سران قوا شده تا در جلسه سران سه قوه مطرح و در صورت تصویب ابلاغ گردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: براساس آنچه در این طرح ارایه شده است فعالیت مرزنشینان مستمر خواهد بود و تحت تاثیر آیین نامه ها و بخش نامه ها قرار نمی‌گیرد که مطمئنا موجبات بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان را بدنبال خواهد داشت.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و چهار بازارچه مرزی فعال است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد