hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مانند حاج قاسم سرباز و مطیع ولی فقیه باشیم

مانند حاج قاسم سرباز و مطیع ولی فقیه باشیم

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم رونمایی از نمایشگاه بین‌المللی گروهی هنرهای تجسمی بصیرت سلیمانی گفت: سفارش حاج قاسم اطاعت از مقام معظم رهبری بود، باید مانند حاج قاسم سرباز و مطیع ولی فقیه باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثارو شهادت ایرنا ،نمایشگاه بین‌المللی گروهی هنرهای تجسمی «بصیرت سلیمانی» در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نقاشی‌خط، عکس، طراحی، کوئیلینگ، اینستالیشن، پوستر، دیجیتال پینت و موشن رونمایی شد.  

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری عصر روز سه شنبه در موزه مرکزی شهدا اظهار کرد : شبکه‌های خبری را که دنبال می‌کردم متوجه شدم که از دوست و دشمن همه درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حرف می‌‎زنند. یک سردار نظام مقدس جمهوری اسلامی، دنیا را به هم ریخته است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود:‌ حاج قاسم تجسم تمام شهدا بود، توانایی و دانایی دو ویژگی شخصیت حاج قاسم هستند که در وجود او متجلی شده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری با بیان این که توجه به آثار هنری ضروری است، درباره نقش هنرمندان در جامعه گفت : هنرمندان کار بزرگی انجام می‌دهند و باید همواره گرامی داشته شوند.

باید شاخصه‌های مکتب حاج قاسم به زبان هنر بیان شود

دکتر معصومه پاشایی نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری شهادت را امر مهمی در کشور دانسته‌اند، خاطرنشان کرد: باید تمام ابعاد زندگی شهدا را ببینیم و مورد بررسی قرار دهیم. نباید اجازه بدهیم که دشمنان از شهدا سوءاستفاده کنند.

وی اظهار کرد : حاج قاسم نماد مسئولیت‌پذیری و تعهد بود و اینکه  شهدای مدافع حرم مردم را به یاد شهیدان و خانواده‌های معظم آنان انداختند. نباید دیگران شهدا را برای ما روایت کنند که بی‌تردید تحریف خواهند کرد.


رییس فراکسیون مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: حاج قاسم الگوی ایثار و ازخودگذشتگی بود. مسئولیت پذیری را به نحو احسن می‌توان در وجود حاج قاسم دید و از آن الگو گرفت.

عضو شورای فناوری اطلاعات و نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: هنر رمز ماندگاری است. باید شاخصه‌های مکتب حاج قاسم به زبان هنر بیان شود تا از یادها نرود و به این نکته مهم توجه داشته باشیم که سبک زندگی شهدا نجات بخش است.

هنرمندان با خلق اثر هنری به سردار دل‌ها ادای دین می‌کنند

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: امروز در این مراسم در خدمت هنرمندانی هستیم که قصد دارند با خلق اثر هنری فاخر و متعهدانه راه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را ادامه دهند. در این نمایشگاه ۴۰ هنرمند از شاخه های مختلف هنرهای تجسمی با آثارشان حضور دارند.


رحیم نریمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری درباره ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرموده‌اند که مدعیان حقوق بشر با این جنایت خود را رسوا کردند. حاج قاسم نقشه‌های جنایتکاران را در منطقه نقش بر آب کرده بود و به همین دلیل رئیس جمهور آمریکا مستقیما دستور ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را صادر کرد.

وی افزود: البته دشمنان به خوبی می‌دانند که شهید سلیمانی از سردار سلیمانی به مراتب خطرناک‌تر است. به همین دلیل دشمن در هراس از شهید سلیمانی است و از تشییع با شکوه او در کشورهای مختلف منطقه خونش به جوش آمد.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه شهیدان مظهر ایثار و ازخودگذشتگی هستند، گفت: شهیدان جایگاه والایی دارند که قابل درک نیست. باید توجه داشته باشیم که هنرمندان با خلق اثر هنری به سردار دل‌ها ادای دین می کنند. این دغدغه‌مندی آنها بسیار ارزشمند و ستودنی است.

وی اضافه کرد: باید شاخصه‌های مکتب حاج قاسم در میان جامعه به ویژه نسل جوان ترویج یابد و گفتمان سردار دل‌ها بین آحاد مختلف مردم نهادینه شود.

رونمایی از نمایشگاه بین‌المللی گروهی هنرهای تجسمی بصیرت سلیمانی 
در ادامه این مراسم نمایشگاه بین‌المللی گروهی هنرهای تجسمی بصیرت سلیمانی رونمایی و حاضران از آثار هنرمندان با موضوع سردار سلیمانی بازدید کردند.

همچنین نمایشگاه مجازی بصیرت سلیمانی در کشورهای هند، یونان، مسکو، فیلیپین، آفریقای جنوبی، بوسنی، افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، کشمیر و پاکستان بر پا خواهد شد.

در نمایشگاه بین‌المللی گروهی هنرهای تجسمی «بصیرت سلیمانی» آثار «حبیب‌الله صادقی»، «حسن روح‌الامین»، «الهه امین»، «حنانه حصاری»، «الهه آقا نوری»، «عارفه باستانفر»، «ریحانه باهار»، «الهام برجی»، «نیره حسن پور»، «سیده معصومه حسینی»، «سیده مطهره حسینی»، «حسینا حسینی»، «فاطمه حلیمی»، «لیلا حمزه»، «فاطمه حیدری»، «الناز خلیل‌زاده»، «عارفه خوشدل»، «راضیه رازگردانی»، «مسعود ربانی»، «عماد ربیعی»، «سمیه رحیمی»، «شکرالله رضایی»، «اکبر روشن‌خواه»، «سمیه ریوندی»، «فاطمه زارع‌امند»، «زینب سلیمی»، «زینب شیخی»، «سید حسن سیدریاضی نبوی»، «اسماعیل صلواتی»، «امیر طاسباز»، «مهدی طاهری»، «سنا عدالت»، «لیلا عسکری»، «مراد فتاحی»، «منا فرزانه»، «محمدرضا فدائی‌زاده»، «سمیه مرادی»، «زهرا کیهانی دورباش»، «آسیه گونه‌زاده»، «فاطمه ملک‌زاده»، «زهرا ملکی میرزائی»، «حسین نواب»، «حسن نوروزنیا»، «حسین نوروزی» و «محمد امین نوروزی» به نمایش درمی‌آید. دبیر این نمایشگاه نیز «سمیه ولیان» است.

در حاشیه این مراسم از کتاب نقاشی اجتماعی ایران و جهان اثر سمیه ولیان رونمایی شد. علاوه بر این، تمثال شهید پاشایی به فرزندش که در مراسم حضور داشت و همچنین تصویر حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، به او اهدا شد.

همچنین شماری از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و هسته‌ای از سوی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران،سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران،  مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از مسئولان تجلیل شدند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد