hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را عامل اصلی شکست سیاست‌های خود می‌دانند

آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را عامل اصلی شکست سیاست‌های خود می‌دانند

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سردار سلیمانی از منظر آمریکایی‌ها عامل اصلی شکست سیاست‌های قرن ۲۱ آمریکا برای رهبری جهان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار یدالله جوانی روز سه‌شنبه در همایش بصیرتی وزارت راه و شهرسازی در سالن الغدیر تهران، با طرح این سوال که چرا آمریکایی‌ها بر خلاف عرف بین الملل سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، گفت: شهید سردار سلیمانی از منظر آمریکایی‌ها عامل اصلی شکست سیاست‌های قرن ۲۱ آمریکا برای رهبر جهان، به حساب می‌آید. معنی رهبری جهان این است که همه ملت‌ها و قدرت‌ها و کشورها باید آقایی و سروری آمریکا را بپذیرند و مدیریت بین المللی به طور انحصاری به دست آمریکا باشد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آمریکا در پی استقرار نظام تک قطبی است تا همه حاکمیت‌ها تابع او شوند و از این رهگذر دنبال حاکم کردن فرهنگ آمریکایی و غربی در جهان است تا دیگر فرهنگ‌ها را به زانو درآورند.

سردار جوانی ادامه داد: برای سلطه بر جهان در دوره‌ای میان شرق و غرب رقابت وجود داشت.با فرو ریختن بلوک شرق، آمریکایی‌ها برای سلطه بر جهان خیز برداشتند. بوش پدر در کنگره آمریکا با صراحت گفت که نظم نوین یعنی رهبری یکصدساله آمریکا بر جهان. برای اینکه این اتفاق بیفتد و آمریکا رهبر جهان شود جمع بندی آنها این بود که باید اول بر خاورمیانه، سلطه پیدا کنند و در این میان ایران به عنوان کشور راهبردی باید تصرف شود.بازگشت سلطه آمریکا بر ایران یعنی پایان انقلاب اسلامی و شکست جمهوری اسلامی. بنابراین آمریکا برای رهبری بر جهان، سلطه به منطقه خاورمیانه و ایران را لازم و ضروری می‌دانست.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکایی‌ها برای اینکه به این خواسته برسند، سناریو ۱۱ سپتامبر را طراحی کردند و بعد به افغانستان و عراق لشکر کشی کرده و در پی اشغال کشورهایی چون ایران بودند. بعد هم جنگ رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان، داستان سوریه و تهدیدهای تروریستی داعش آغاز شد. همه کارشناسان و صاحب نظران آگاه به این مسایل بر این باور بودند که این مجموعه اقدامات به قول خود آمریکایی‌ها در راستای پیاده‌سازی طرح خاورمیانه بزرگ بود که معنی آن یعنی آمریکایی کردن خاورمیانه.

وی گفت: آمریکاییها اول افغانستان را اشغال کردند و تحت سلطه خودشان انتخابات برگزار کردند و دولت مستقر کردند. این کار را هم می خواستند در عراق انجام دهند که موفق نشدند. تروریسم را در عراق و سوریه پرورش دادند که شکست قبلی خود را در عراق جبران کنند بشار را ساقط  و حزب الله را نابود کنند و از آن زمان تا الان ۲۰ سال می گذرد.

سردار جوانی افزود: حاج قاسم سلیمانی ۲۲ سال فرمانده موفق نیروی قدس است که از این ۲۲ سال، ۱۸ سال دوره ای است که آمریکا برای چنین تغییر و تحولی در منطقه آمده بودند. به تعبیر ترامپ ۷ تریلیون دلار خرج کردند. هزاران هزار نیرو هم آوردند و ده‌ها کشور را  وارد صحنه درگیری کردند. تروریزم را هم به شکل‌های مختلف وارد کردند اما در سوریه، افغانستان، عراق و لبنان، فلسطینی اشغالی و در ادامه در یمن شکست خوردند. 

وی ادامه داد: تجزیه و تحلیل آمریکایی ها در این شکست‌ها این است کسی که مقاومت در برابر آمریکا را پدید آورد و در عراق حشدالشعبی راه انداخت و از کشورهای اسلامی نیروهایی شکل داد، حاج قاسم سلیمانی است یعنی نقش حاج قاسم یک نقش محوری و اساسی در مبارزه با آمریکا است.

ادامه دارد

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد