hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > رویکرد کلی لایحه بودجه ۱۴۰۱ ارتقای شاخص عدالت است

رویکرد کلی لایحه بودجه ۱۴۰۱ ارتقای شاخص عدالت است

ه مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد کلی لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت به ویژه در ارتقای شاخص عدالت علی الخصوص در نظام حقوق و دستمزد رویکرد مناسبی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در پایان جلسه علنی روز سه شنبه( ۱۴ دی) مجلس شورای اسلامی، مالک شریعتی، در تذکر شفاهی گفت: رویکرد کلی لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت به ویژه در ارتقای شاخص عدالت علی الخصوص در نظام حقوق و دستمزد رویکرد مناسبی است و لازم است از رئیس سازمان امور اداری و استخدامی صورت گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: برخی نکات در لایحه بودجه ۱۴۰۱ شاید به دلیل اغوای برخی از مدیران ارشد از دولت گذشته دچار غفلت یا انحراف شده است که باید اصلاح شود.

وی افزود: سال گذشته برای ساماندهی شرکت های دولتی و دیدن سهم این شرکت ها در بودجه عمومی کشور از ۴۷ هزار میلیارد تومان درآمد صادراتی شرکت دولتی ملی گاز ایران که از محل صادرات LPG به دست می آمد، تنها ۷ هزار میلیارد تومان با توافق دولت و وزارت نفت در تبصره ۱۴ وارد کردیم و به منابع عمومی بودجه اضافه شد.

مالک شریعتی ادامه داد: رقم درآمدی در این بخش به گفته یکی از مدیران ارشد سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون انرژی با دلار محاسباتی ۲۳ هزار تومان، بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان می باشد اما متاسفانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ این ردیف در تبصره ۱۴ حذف شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: درآمدهای دولت از این محل با نرخ ارز ۲۳ هزارتومانی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان و با نرخ ارز آزاد بالغ بر ۱۰۰هزار میلیارد تومان است، که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به بودجه عمومی کشور وارد نشده است. امید است در کمیسیون تلفیق دقت لازم صورت گرفته و حداقل ۵۰ درصد این رقم وارد بودجه عمومی کشور شود..

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد