hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کارگروهی برای تجاری‌سازی و رشد محصولات حوزه شناختی در کشور

کارگروهی برای تجاری‌سازی و رشد محصولات حوزه شناختی در کشور

کارگروه توسعه زیست‌بوم شناختی با رویکرد تجاری‌سازی و رشد محصولات حوزه شناختی برای ورود به بازار مصرف، ایجاد و فعال شد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، با هدف کمک به راهیابی نتایج و دستاوردهای حاصل از اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی به بازار کسب و کار و تجاری‌سازی محصولات و ابزارهای حوزه علوم شناختی، کارگروه توسعه زیست‌بوم شناختی در این ستاد تشکیل شد.

سیدمحمد مهدوی، مسئول توسعه زیست‌بوم فناوری و خدمات شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گفت: با تشکیل و فعالیت این کارگروه، تلاش می‌شود تا نتایج و دستاوردهای حاصل از اجرای صدها طرح پژوهشی و تحقیقاتی محققان، اساتید، پژوهشگران و مراکز علمی و تخصصی تحت حمایت این ستاد، در راستای تبدیل علم به ثروت، تجاری‌سازی شده و وارد بازار خدمات و مصرف شوند.

وی تصریح کرد: این کارگروه هم‌چنین می‌کوشد با همکاری سایر بازیگران این عرصه از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری، ابزارهای تامین مالی مناسب اعم از انواع سرمایه‌گذاری و سایر ابزارهای مالی را به صاحبان دستاوردهای اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی معرفی کند تا محصولات، تجهیزات و ابزارها و آزمون‌ها در حوزه شناختی با نظارت این ستاد وارد بازار شوند.

مهدوی خاطرنشان کرد: از دلایل تشکیل و فعالیت این کارگروه می‌توان به رشد نسبی محصولات حوزه شناختی برای ورود به بازار مصرف و خدمات اشاره کرد. این کارگروه همچنین مشاوره‌های کسب و کار و جذب سرمایه‌گذار، تهیه طرح‌های توجیهی، راهنمایی برای استفاده بهینه از تسهیلات نهادها و مراکز و تمامی راهکارهای کمک به تسهیل ورود به بازار را در اختیار صاحبان دستاوردهای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی تحت حمایت این ستاد قرار می‌دهد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، برای تحقق اهداف کارگروه توسعه زیست‌بوم شناختی، با شرکت‌های معتبر کارگزاری در حوزه تجاری‌سازی و کسب و کار همکاری خواهد شد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد