hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مشکل بخش آب کشور مدیران دائمی آن است/ تحقیق و تفحص‌ها جدی گرفته نمی‌شود

مشکل بخش آب کشور مدیران دائمی آن است/ تحقیق و تفحص‌ها جدی گرفته نمی‌شود

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اساسی آب کشور مدیرانی هستند که از یک جایگاه به جایگاه دیگر و از یک جناح به جناح دیگر رفته و دائمی هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،«سیدغنی نظری» در  جلسه علنی روز سه شنبه (۱۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: امروز مشکل آب تنها به چند استان کشور باز نمی‌گردد بلکه همه استان‌ها حتی استان‌های پرآب به دلیل ضعف مدیریتی با چالش آب مواجه هستند.

نماینده مردم  خلخال و کوثر با تاکید بر اینکه باید با هر گونه سوء‌مدیریت، سهل‌انگاری، بی‌احتیاطی و اقدام غیرکارشناسی در این حوزه برخورد کرد، افزود: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی تحقیق و تفحص را ضعیف تلقی می‌کنند که فقط نگاه تهیه گزارش و قرائت در صحن مجلس دارد. در حالی که وقتی نتیجه گزارشات به صحن مجلس ارائه می‌شود باید با افراد خطاکار برخورد جدی صورت گرفته و راهکارهای لازم برای برخورد قانونی پیش‌بینی شود.

وی ادامه داد: مشکل اساسی آب کشور مدیرانی هستند که از یک جایگاه به جایگاه دیگر، و از یک جناح به جناح دیگر رفته و دائمی هستند. وضعیت آب و فاضلاب کشور فاجعه‌بار است و کارمندان شرکت مهندسی آب و فاضلاب از وضعیت خود راضی نیستند. در حالی که بیشترین پول صرف حوزه آب و فاضلاب می‌شود و باید تحقیق و تفحص در این حوزه با جدیت دنبال شود.

نتیجه برخی از تحقیق و تفحص‌ها بسیار ضعیف بوده است

«محمدباقر قالیباف» که ریاست صحن علنی مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر وی گفت: تحقیق و تفحص یک ضرورت و یک ابزار مهم نظارتی برای مجلس تلقی  است. اما اینکه تحقیق و تفحص در چه زمانی و در چه مجموعه‌ای و با چه نیتی انجام می‌شود، بسیار مهم است.

وی افزود: بنده بر روی تحقیق و تفحص‌هایی که در دوره‌های گذشته صورت گرفته و بخشی از تحقیق و تفحص‌ها در این دوره متمرکز شدم اما نتیجه نهایی این تحقق و تفحص‌ها در اصلاح امور بسیار ضعیف بوده است.در حالی که تحقیق و تفحص مهمترین ابزار مجلس است که هم در تقاضای تحقیق و تفحص و هم در زمان بررسی آن و هم بعد از ارائه گزارش باید این موضوع را مدنظر قرار داد.

قالیباف خاطرنشان کرد: باید در این حوزه به سمت اصلاح امور حرکت کنیم و از کمیسیون‌های تخصصی مجلس و هیات رییسه انتظار می‌رود به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد