hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس| خلع ید متصرفان از 33 هکتار اراضی ملی بختگان

فارس| خلع ید متصرفان از 33 هکتار اراضی ملی بختگان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس اعلام کرد که با پیگیری‌های انجام شده از سوی محیط زیست شهرستان ارسنجان، رای خلع ید و رفع تصرف اراضی محدوده‌ی پارک ملی و پناهگاه حیات وحش بختگان به میزان حدود 33 هکتار صادر شده است.
سعید محمودی گفت: براساس این رای برای یک نفر از متصرفان یکسال حبس تعزیری در نظر گرفته شده است.
او گفت: کل خلع ید و رفع تصرف اراضی ملی از ابتدای امسال تاکنون و در صورت قطعیت رای اخیر، به 120 هزار و 735 هکتار در شهرستان ارسنجان خواهد رسید.
وی گفت: تعرض و سودجویی‌ها در مناطق چهارگانه محیط زیست منجر به انواع تهدیدات نظیر شکار جانوران، چرای دام، قطع درختان، بوته کنی و خارکنی (به نحوی که موجب از بین رفتن رستنی‌ها شود) و بهره برداری از معادن می‌شود.
محمودی افزود: افزایش درخواست‌ها برای عبور لوله‌های نفت، گاز، ریل‌های راه آهن، اتوبان و غیره از درون مناطق به ویژه پارک‌های ملی از مشکلات عدیده‌ی مدیریتی در این مناطق است.
وی افزود: این اراضی سال‌ها در تصرف متخلفین قرار داشته اما براساس وظیفه ذاتی باید برای حفظ یکپارچگی اکوسیستم ارزشمند تلاش و هرگونه بهره‌برداری یا سکونت زیان‌آوری که موجودیت منطقه‌ را با مخاطره مواجه کند ریشه‌کن کرد.
مدیرکل محیط زیست فارس با بیان اینکه هیچ دستبرد و دست اندازی در پارک ملی پذیرفته نبوده و بی جواب نخواهد ماند، از مردم برای مشارکت در صیانت از اکوسیستم‌های ارزشمند محیط زیست دعوت کرد.
محمودی گفت: با تعرض و تخریب محیط زیست، نه تنها طبیعت بلکه وضعیت اقتصادی و اجتماعی ساکنان شهر و روستاهای مجاور در طولانی مدت به مخاطره خواهد افتاد و باید توجه داشته باشیم استفاده از محیط زیست نه تنها مربوط به نسل حاضر بلکه حق نسل‌های آتی نیز هست.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
  1. 25 مرداد 1397 15:46
    این عاقبت کسانی است که به اندازه و به موقع رشوه خود را به کارکنان اداره محیط زیست شهرستان ارسنجان پرداخت نمی کنند