hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > جهان هرگز جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی را فراموش نخواهد کرد

جهان هرگز جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی را فراموش نخواهد کرد

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی را در حالی سپری می کنیم که به اذعان همگان، دنیا نا امن تر و چالشهای جهانی فزونی یافته است. آمریکا در اقدام تروریستی ۳ ژانویه ۲۰۲۰ در ترور  سردار شهید سیلمانی با نقض حاکمیت ملی عراق و در اقدامی تجاوزکارانه علیه یک مقام رسمی نظامی ایران که نقض آشکار حقوق بین الملل می باشد، نشان داد که نادیده گرفتن حاکمیت کشورها و نظام بین الملل برای این رژیم امری عادی است. این اقدام بر اساس اساسنامه دیوان بین المللی کیفری جرم، تجاوز محسوب می شود و عاملان آن قابل تعقیب در دیوان بین المللی کیفری می باشند.

این بیانیه می‌افزاید: سردار شهید سلیمانی با اقدامات خود در مبارزه با گروه‌های تروریستی و نیروهای تجاوزگر و اشغال‌گر در منطقه از جایگاه و محبوبیت بالایی در میان مردم ایران و منطقه برخوردار بود و از او به‌عنوان نماد و سمبل مقاومت، تجلیل می شود. افکار عمومی جهان شاهد است طی این دوسال تاثیر منفی این اقدام وحشیانه جز افزایش خشونت و احیاء دوباره گروه  های  تروریستی نتیجه ای در پی نداشته که امریکا نقش اصلی را در این جهت داشته است.  

بیانیه یادشده اضافه می‌کند: ملت های آزادی خواه جهان خصوصا ملت تمدن ساز ایران، هرگز این اقدام تروریستی وحشیانه را فراموش نخواهد کرد و بانیان آن را نخواهد بخشید و جمهوری اسلامی ایران حق پاسخ دهی به این اقدام تروریستی را برای خود محفوظ می دارد.

سفارت جمهوری اسلامی در این بیانیه می‌افزاید: سردار سلیمانی نقش  بی بدیلی در ایجاد صلح و امنیت منطقه ای ایفا نمود که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:  مبارزه با تروریسم تکفیری ،  کاهش تهدیدات داعش علیه مردم منطقه و جامعه جهانی،  دفع تهدید داعش از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، سیر تکاملی محور مقاومت و تعمیق و گسترش جغرافیای مقاومت علیه متجاوزین و اشغالگران ، تقویت برادری بین دو ملت ایران و عراق ، احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها ،

هرچند جمهوری اسلامی ایران با از دست دادن سردار سلیمانی ضایعه دردناکی را متحمل شد و ملت ایران کماکان در زیر غیر انسانی ترین تحریم ها و فشارهای اقتصادی امریکا قرار دارد، اما به اعتقاد ما، باطل رفتنی است و حق  پیروز خواهد شد.

بیانیه یادشده با اشاره به اینکه وجدان هر انسان آزادی‌خواه و دارای منش انسانیت، این ترور تأسف بار را مضموم دانسته و آنرا محکوم می‌نماید افزود: انتظار می رود مردم مهربان و انسان دوست  و تمدن ساز ایتالیا با سابقه دیرینه مردم سالاری ، اقشار فرهیحته ایتالیا همچون خبرنگاران، تحلیلگران، سیاستمداران و شخصیت و پژوهشگران علمی و حقوقی این اقدام غیر انسانی را همچنان محکوم نموده و دیدگاه ها و تحلیل های خود را در مورد این شخصیت بزرگ مبارزه با افراط گرایی و تروریسم بیش از پیش منعکس و بر تداوم راه وی تاکید بیشتری داشته باشند.

در پایان این بیانیه آمده است:‌سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت به مناسبت دومین سالگرد شهادت قهرمان بزرگ ضد تروریست و افراط گرایی، به اندیشمندان آزاده با خصیصه های اصیل انسانی امیدوار است شخصیت ها، اندیشمندان ، سیاستمداران ، سازمان ها و رسانه های جمعی ایتالیا با محکوم نمودن این اقدام ترویستی امریکا ، در جهت تقویت مشروعیت نظام بین الملل و  مقابله با یک جانبه گرایی گام بردارند.   

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد