hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > معاون رییس‌جمهور: نفرت از آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی عمیق‌تر شد

معاون رییس‌جمهور: نفرت از آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی عمیق‌تر شد

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند با ترور حاج قاسم می‌توانند در منطقه جولان بدهند اما دیدیم که کینه و نفرت عمیق‌تری بعد از شهادت سردار سلیمانی نسبت به آمریکا ایجاد شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، سیدمحمد حسینی در همایش «بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی؛ مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان» در سازمان فرهنگ و ‌ارتباطات اسلامی، گفت: شهید سلیمانی ۴۱ سال برای دفاع و تامین امنیت مردم و کشور در جبهه‌های جنگ خدمت کرد و از سال ۱۳۶۰ در لشکر ۴۱ ثارالله در خدمت ایشان، از نزدیک شاهد رشادت‌ها، فداکاری‌ها و مدیریت سردار بودم.

معاون امور مجلس رییس‌جمهور ادامه داد: سردار سلیمانی بارها در دفاع مقدس زخمی شد و پس از جنگ تحمیلی هم همیشه در میدان مبارزه با ظالمان و مستکبران بود و از مظلومان دفاع می‌کرد و برایش فرقی نداشت مظلومان از کدام کشور و مذهب هستند و هرجا ندای مظلومیت را می‌شنید به کمک آنها می‌رفت و در همه‌جا حضور داشت.

حسینی با اشاره به تلاش سردار سلیمانی برای نابودی داعش، گفت: شهید سلیمانی برای مبارزه با داعش به هیچ وجه ترسی به خود راه نداد. وقتی داعش در حال قتل عام مسیحی‌ها، ایزدی‌ها و غیره بود مدعیان حقوق بشر خم به ابرو نیاوردند و این سردار سلیمانی و یارانش بود که به تنهایی وارد میدان مبارزه شدند و ادیان توحیدی هم به این موضوع اذعان دارند و می‌گویند تنها دو نفر بودند که به ما کمک کردند، یکی سردار سلیمانی و یکی ابومهدی المهندس.

وی اضافه کرد: با رشادت‌های شهید سلیمانی بسیاری از پیروان ادیان مختلف از دست داعش نجات پیدا کردند و  فقط در یک جا جان ۳۰۰ هزار ایزدی در خطر بود که سردار سلیمانی به آنها کمک کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: سوریه از کشورهایی است که بعد از فلسطین و لبنان دارای زیارتگاه‌هایی است که برای مسیحیان قابل توجه است که سه شهر در اشغال داعش قرار گرفت که شهید سلیمانی برای نجات مردم و این شهرها بسیار تلاش کرد.

وی ادامه داد: روزنامه‌نگار مسیحی در همین باره نوشته است که ما مدیون حاج قاسم هستیم و هیچ چیزی جز خیر و برکتی از این شهید ندیدیم و او  بسیاری از مسیحیان و کلیساهای ما را نجات داد.

حسینی  با اشاره به تصمیم بانوی نقاش مسیحی برای به تصویر کشیدن دست و انگشتر سردار شهید سلیمانی بعد از ترور، گفت: او می‌گوید هرگاه به بخش کشیدن انگشتر می‌رسیدم تمام غم و حزن مرا فرا می‌گرفت به شکلی که انگار یکی از نزدیکان خود را از دست داده‌ام. این اظهارات بیانگر انسانیت است که حاج قاسم آن‌ را به خوبی نشان داد و امید است تمام ادیان بتوانند در کنار هم با صلح و آرامش زندگی کنند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور افزود: در داستان داعش ماهیت بسیاری از کشورهای غربی و آمریکا را دیدیم که حرف از امنیت و مقابله با تروریسم می‌زدند اما هدف‌شان دستیابی به چاه‌های نفتی خاورمیانه بود و آنها خودشان داعش را شکل دادند.

حسینی با بیان اینکه آمریکایی‌ها تصور می‌کردند با ترور سردار سلیمانی می‌توانند در منطقه جولان بدهند و نقشه‌های خود را عملیاتی کنند، گفت: اما دیدیم که یک کینه و نفرت عمیق‌تری بعد از شهادت سردار سلیمانی نسبت به آمریکا ایجاد شد.

وی افزود:‌ سردار سلیمانی محبوب دل‌ها بود و نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورها و میان مسلمانان منطقه سردار سلیمانی را به عنوان یک قهرمان می‌شناسند.

معاون رییس‌جمهور اضافه کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی دیدیم که مجلس عراق تصویب کرد که باید نیروهای آمریکایی این کشور را ترک کنند و بعد هم در افغانستان ما شاهد بودیم که آمریکا مجبور شد مفتضحانه این کشور را ترک کند و اینها همه تاثیر ترور سردار سلیمانی است.

حسینی تاکید کرد: الان در منطقه مقاومت تاکید دارد که آمریکا باید منطقه را ترک کند وگرنه دائماً در معرض آسیب خواهند بود. در بحث حمله موشکی به پایگاه عین الاسد  هم دیدید که چه ترسی پیدا کردند، الان هم در سوریه و جاهای دیگر هیچ گونه مصونیتی ندارند و باید منطقه را ترک کنند و سرنوشت کشورهای اسلامی را به دست خودشان بسپارند.

معاون رییس‌جمهور ادامه داد: سردار سلیمانی را نباید تنها یک شخص تلقی کنیم بلکه یک راه، مدرسه و مکتب است یعنی می‌تواند درس‌آموز باشد و ابعاد شخصیت ای شهید اگر کاملاً مشخص و تبیین شود خیلی موثر است چون عشق و علاقه به سردار فراوان است ولی این عشق باید با معرفت همراه شود تا به ویژه نسل جوان او را اسوه و الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: سردار سلیمانی دائماً در حال رشد و تکامل بود و به همین جهت سعی می‌کرد تمام خصوصیات یک انسان کامل را در خودش ایجاد کند و به مرحله ای رسید که مقام معظم رهبری، حاج قاسم را با بالاترین الفاظ تحسین کردند.

حسینی در رابطه با رمز محبوبیت سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی عبد صالح خداوند بود و بر اساس که در قرآن وجود دارد چون اهل ایمان بود و خداوند محبت را در دلهای مردم انداخت و چه عمل صالحی بالاتر از تامین امنیت و نجات انسانها و اینکه به مظلوم کمک کنی و همه اینها اعمالی بود که ایشان را محبوب کرد.

براساس این گزارش، در پایان مراسم از خانواده شهدای ادیان توحیدی تجلیل شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد