hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > همه ملت ایران می‌توانند برای دادخواهی شهید سلیمانی اقدام کنند

همه ملت ایران می‌توانند برای دادخواهی شهید سلیمانی اقدام کنند

رئیس شعبه ۵۵ دادگاه عمومی حقوقی تهران گفت: ٨۵ میلیون ایرانی داغدیده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستند و همه مردم ایران امکان تحویل دادخواست به شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی تهران که طبق قانون از صلاحیت جهانی برای رسیدگی به دعاوی علیه دولت‌های خارجی برخوردار است را دارند.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، قاضی سلمان پورمریدی روز دوشنبه در نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به مطالبه خسارت مادی و معنوی و تنبیهی ناشی از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این دادگاه با دادخواست ٢۵٧۵ نفر از افرادی از سراسر کشور و از اقشار مختلف از جمله خانواده‌های شهدا و شهدای مدافع حرم به طرفیت ۴٢ شخص حقوقی و حقیقی ایالات متحده آمریکا از جمله ترامپ، پمپئو و برایان هوک و خزانه‌داری آمریکا ناشی از شهادت شهیدان سلیمانی، زمانی‌نیا، طارمی، مظفری و پورجعفری تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون دادخواست ها در ٨٠ موضوع تجمیع شده، ادامه داد: این افراد از بابت خسارات ناشی از جرم و خسارات مادی و معنوی طرح دعوا کردند.

قاضی پورمریدی خاطرنشان کرد: نکته‌ حائز اهمیت این پرونده اینجاست که مردم به صورت خودجوش دادخواست‌هایی به شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی ارسال می‌کنند که این اتفاق برای اولین بار در حال وقوع است.

قاضی پورمریدی اظهارداشت: این پرونده از دو جنبه‌ حقوقی و کیفری حائز اهمیت است و این دادگاه طبق قانون صلاحیت جهانی برای رسیدگی به دعاوی علیه دولت‌های خارجی دارد.

وی گفت: جنبه کیفری پرونده نیز در دادسرای بین‌المللی تهران درحال رسیدگی است و خارج از صلاحیت دادگاه امروز است. 

رئیس شعبه ۵۵ دادگاه عمومی حقوقی تهران افزود: بحث حقوقی پرونده نیز از دو منظر قابلیت پیگیری دارد، یک بخش از منظر خانواده شهید سلیمانی و کسانی است که همراه ایشان بودند که البته تا به حال دادخواستی مطرح نکردند و بخش دوم افرادی است که از این موضوع خسارات مادی و معنوی متحمل شدند.

به گزارش ایرنا، سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی روز جمعه ۱۳ دی‌ سال ۱۳۹۸ در نتیجه حمله بالگردهای آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

این اقدام تروریستی با دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا انجام گرفت.

ادامه دارد ...



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد