hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > حاج‌قاسم نامی محبوب برای همه ملت ایران

حاج‌قاسم نامی محبوب برای همه ملت ایران

حاج‌ قاسم نامی مجبوب برای همه ملت ایران است که رد پای رشادت او نه‌ تنها در مرزهای ایران بلکه در اقصی نقاط جهان مشاهده می شود؛ او باشقی ترین انسان های تاریخ به مصاف رفت و کودکان و زنان و مردان مظلوم مسلمان و غیرمسلمان را رهایی بخشید.

به گزارش ایرنا، صدای قدم های او هنوز از عراق، سوریه، لبنان و دورترین نقاط جهان به گوش می رسد؛ او نه یک نام، نه یک فرمانده و نه یک سردار بلکه به تنهایی تاریخ است.

او محبوب همه دل هاست؛ پیر و جوان، کودک و بزرگ، مسیحی و مسلمان، ایرانی و غیرایرانی، از غرب تا شرق و از شرق تا بیکران؛ حتی دشمنانش از او به شایستگی یاد می کنند و او را موهبتی الهی برای ملت ایران می نامند.

دوسال از روزی که رفت می گذرد؛ روزی که دنیایی در فراقش اشک ماتم ریخت و از شنیدن خبرش بغض ها در گلو خفه شد و همه در بهت و حیرت فرورفتند؛ گفتند شایعه است، گفتند دروغ است اما ساعاتی بعد پیکر و محل شهادتش انعکاس جهانی یافت و غمی ابدی بر دل‌ها نشست.

عزیز ملتی به دست شقی ترین انسان های زمان بیرحمانه پرپر شد و تنها از او دستی و انگشتری به یادگار ماند.

او رفت به آرزویش رسید، همان آرزویی که در هق هق گریه هایش و در سجود و رکوعش از خدا می خواست؛ او به معشوقش شتافت اما عاشقانش در فراق او ماندند.

او رفت و ما ماندیم و حسرت دیدارش و حسرت کلامش ... و ما هنوز چشم انتظاریم.

امسال دومین سال چشم انتظاری و فراق است؛ حرف دل عاشقانش شنیدنی است هنوز چشم به راهند و هنوز انتظار آمدنش را می کشند.

کافی است گذری در کوچه پس کوچه های شهر و روستا بزنی و پای حرف مردم بنشینی؛ ارادتشان به سردار دل ها مثال زدنی است. 

تصاویر سردار در هر کوی و برزن و خیابان های اصلی و فرعی شهرها و روستاها خودنمایی می کند.

از همه زیباتر، دلتنگی مادران سرزمینمان برای سردار دلهاست که گرچه برخی سوادی ندارند ولی به زیبایی سردار را توصیف می کنند.

"ژاله اکبری" مادر ارومیه ای وقتی تصویر سردار را نشانش می‌دهم بدون وقفه ای می گوید: سردار است هزاران افسوس شهیدش کردند.

وی ادامه می دهد: کاش دستشان می شکست چنین جنایتی نمی کردند که البته خدا انتقامش را خواهد گرفت؛ سردار برای وطن از جان خود گذشت، او فداکاری کرد روز و شب بیداری کشید تا دشمنان آسیبی به کشور نزنند؛ خون چنین انسانی بر زمین نمی ماند. 

حاج‌ قاسم غرور یک ملت

دانشجوی دانشگاه ارومیه، حاج قاسم را "غرور یک ملت" می نامد و می گوید: فراق سردار داغ بزرگی بود بردلهایمان؛ هنوز غم‌ رفتنش را فراموش نکرده ایم و این حزن تا ابد با ما خواهد بود.

رقیه رضایی افزود: ما دلتنگ بزرگ مردی هستیم که برای نجات بشریت اعم از هر قوم و نژاد و مذهب مبارزه کرد؛ جای خالی او هیچگاه پر نمی شود و قرن ها باید بگذرد تا چون او دوباره ظهور کند.

وی اضافه کرد: او غرور هر ایرانی بود؛ زندگی و راه و مبارزه او مسیر دیگری در برابرمان ترسیم کرده و رسالت بزرگی برعهده مان گذاشت.

کاش با معجزه‌ای بازمی‌گشت

دانش‌آموز ۱۶ ساله ای که خود را امیرحسین رضایی معرفی می کند، اظهار می دارد: کاش سردار با معجزه ای باز می‌گشت و شادی دوباره برجهان حاکم می شد؛ کاش این اتفاق می افتاد هنوز باور نمی کنم سردار رفته است، دلمان برایش تنگ شده است.

وی ادامه می دهد: دوست دارم مثل حاج قاسم بشوم همانند او باشم مرد میدان، حامی مظلومان و دشمن ظالمان و ستمگران.

جای سردار سلیمانی را به سختی می توان پرکرد

رییس انجمن آشوریان ارومیه هم در این باره اظهار داشت: سردار سلیمانی این فرمانده خستگی‌ناپذیر، تمامی گروه های ضد استکباری در کشورهای سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورها را زنجیر وار به هم‌متصل کرد و با وحدتی که بین نیروهای مبارز به وجود آورد، موجب ترس استکبار جهانی شد.

استانلی سیمونز ادامه داد: سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با مبارزه بی امان، امنیت منطقه را تضمین کرد و مانع اصلی نفوذ تروریسم در منطقه شد.

وی افزود: به سختی کسی می تواند جای سردار سلیمانی را پر کند، او شخصیتی استثنایی و به عبارتی از نوادر دوران بود.

اخلاص راز محبوبیت سردار سلیمانی است

عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه نیز در این باره بیان کرد: اخلاص، راز محبوبیت سردار سلیمانی در بین تمام ملت‌های منطقه بود.

سید محمد صالحی ادامه داد: امروز سردار سلیمانی در تمامی کشورهای منطقه محبوبیت دارد و همه نیروهای انقلابی لبنان، فلسطین، عراق و دیگر کشورهای مسلمان او را الگوی خود قرار داده اند.

وی اضافه کرد: نگاه مهربانانه توام‌ با سعه صدر و اخلاص، پیروی از سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین (ع) و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری از جمله ویژگی های بارز سردار سلیمانی بود.

سردار سلیمانی تربیت یافته مکتب پیامبر (ص) بود

امام جمعه اهل سنت ارومیه هم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تربیت یافته مکتب پیامبر (ص) عنوان کرد و گفت: رفتار و منش او نشات گرفته از منش نبی مکرم اسلام و آموزه های دینی بود؛ این شهید بزرگوار همواره در مسیر حق و حقیقت قدم برداشته و نه تنها روحیه ای جهادی داشته بلکه تمام کارهایش را با مدیریت جهادی انجام می داد.

ماموستا مامد کلشی نژاد افزود: ولایت مداری بارزترین ویژگی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود؛ این شهید والامقام با اطاعت از ولی امر مسلمین و همچنین فارغ از مرزبندی های قومی قبیله ای وارد میدان شد و با مبارزات خود بسیاری از غیرمسلمان‌ها را هم ‌از چنگال ستمگران نجات داد.

به گزارش ایرنا، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بین المللی بغداد به همراه ابومهدی المهندس و تعداد دیگری از همرزمانش به شهادت رسید.

این حمله به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت آمریکا صورت گرفت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد