hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نماینده مجلس خبرگان: منش سردار سلیمانی باید به نسل جوان شناسانده شود

نماینده مجلس خبرگان: منش سردار سلیمانی باید به نسل جوان شناسانده شود

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: شیوه و منش سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی باید به نسل جوان شناسانده شده و در قالب های مختلف نوشتاری، در اختیار جوانان قرار گیرد.

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سبک مدیریتی و  برنامه های شهید سلیمانی در طول مسوولیتی که در مجموعه های مختلف داشتند، باید بازنویسی شده و خاطرات این شهید والامقام نیز در اختیار آحاد مردم جامعه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: وقتی نسل جدید با شیوه و منش سردار شهید سلیمانی آشنا شوند، خواهند فهمید که این شهید بزرگوار به چه دلیل محبوب تمام انسان‌ها بود و چرا رهبر معظم انقلاب به زیبایی و نیکی از ایشان یاد می کرد و به عبارت دیگر راز محبوبیت ایشان در میان ملت چه بود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همچنین ابعاد شخصیتی سردار شهید سلیمانی باید به نسل جوان بازگو شود تا نسل آینده پیرو ‌راه، منش و مکتب سردار سلیمانی باشند؛ مکتبی که‌ مکتب اسلام بوده و در آن ‌آموزه های دینی در عمل پیاده شده است.

آیت الله شبستری با بیان اینکه شهید سپهبد سلیمانی مرد عمل بود، بیان کرد: سردار سلیمانی اهل تظاهر و ریا و سخنرانی نبود؛ بیشتر مرد عمل بود و در عمل کفایت خود را به دنیا نشان داد.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی فرماندهی بود که با حضور خودش در میدان نبرد امور را پیش می برد. بنابراین امروز کشورمان نیازمند مدیرانی است که همانند سردار سلیمانی در صحنه حضور پیدا کنند و از نزدیک با مشکلات آشنا شوند و نظر بدهند، نه اینکه در دفتر شان نشسته و از راه دور کارها را کنترل کنند.

وی گفت: مدیریت این شهید والامقام بی نظیر بود؛ در طول مدتی که در سپاه قدس مشغول بود توانست خدمات بی شائبه ای به کل بشریت و جهان اسلام ارائه دهد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: خدمات سردار سلیمانی منحصر به جهان اسلام نبود بلکه او به تمام دنیا و بشریت خدمت کرد.

وی اظهار داشت: سردار شهید سلیمانی هرگز از کمک به محرومان غافل نشد، او در بالاترین درجه نظامی به کمک محرومان پرداخت بنابراین این ویژگی سردار سلیمانی باید الگوی مسوولان قرار گیرد.

وی افزود: همه ما در برابر هموطنان خود مسوول هستیم و کمک به محرومان و به فکر مردم و مشکلات آنها بودن و تلاش برای آسایش آنها وظیفه همه ماست.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: رییس جمهوری نیز در این راستا به میدان آمده و عملا نشان داده که مرد میدان است؛ آیت الله رئیسی با حضور در میان مردم از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شده است و امید است سایر مسوولان هم دراین مسیر قرار گیرند وهمراه با رییس جمهوری در راستای کمک به محرومان و حل مشکلات مردم لباس خدمت بپوشند و راه سردار شهید سلیمانی را ادامه دهند.

آیت الله شبستری بیان کرد: استکبار جهانی برای اختلاف افکنی در منطقه و بین مسلمانان داعش را ایجاد کرد ولی سردار سلیمانی در برابر این جریان تکفیری به مبارزه برخاسته و نه تنها از شیعیان بلکه از بشریت در منطقه دفاع کرد.

وی اضافه کرد: داعش آمده بود اسلام را از بین ببرد و مردم را به اسلام بدبین کند ولی مقابله و مبارزه شهید سلیمانی با این گروه موجب شکست داعش شده و اسلام را زنده کرد و علاوه بر این، وحدت و الفت مبان مسلمانان را مضاعف کرده و برادری بیش از پیش آنها را رقم‌ زد.

به گزارش ایرنا، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بین المللی بغداد به همراه ابومهدی المهندس وتعداد دیگری از همرزمانش به شهادت رسید.

این حمله به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت آمریکا صورت گرفت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد