hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > شهید سلیمانی، بهترین الگو برای جوانان

شهید سلیمانی، بهترین الگو برای جوانان

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با شهادت خود مبدل به الگو و قهرمانی برای دنیای اسلام بویژه جوانان مسلمان و آزادیخواه در جهان شد که به دنبال عدالت و مبارزه با استکبار جهانی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا،‌ ««سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه ما نماد امید، اعتماد به‌نفس، رشادت و رمز استقامت و پیروزی است و همچنان‌ که برخی به درستی گفته‌اند، «شهید» سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از «سردار» سلیمانی است.»»

این مطلب از سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده سردار دلها در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم و یاران شهید وی برگرفته شده است؛ الحق که حضرت امام خامنه ای از این سردار رشید همواره با احترام یاد کرده اند و بعنوان الگو برای جوانان انقلابی و مدیران اسلامی کشور و همچنین سرداران و رهبران نیروهای مقاومت اسلامی در منطقه نام برده اند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ حاج قاسم سلیمانی، سردار پرافتخار اسلام همراه با یاران وفادار خود با حملات نیروهای آمریکایی به دستور شخص رییس جمهوری وقت آمریکا دونالد ترامپ آسمانی شد.

ابومهدی المهندس، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی، سروان پاسدار وحید زمانیان از شهدای روز جنایت آمریکایی ها بودند.

حاج قاسم بزرگ‌ترین مرد راهبردی در محاسبه قدرت و رفتار دشمن بود. در جنگ‌ها و نبردها عشق شهادت او را به نزدیک‌ترین خط مبارزه با دشمن ترغیب می‌کرد. ایمان او به خدا دشمن را در دید او به ناچیزی در مقابل قدرت خدا تبدیل کرد. خواب راحت را از چشم تمام ستمگران، مستبدان و تکفیری‌ها ربوده بود، اسم حاج قاسم سلیمانی آشیانه صهیونیسم، تکفیر و نظام سلطه را هم‌ اینک هم می‌لرزاند.

امروز اندیشه و جهاد سردار دلها جبهه مقاومت را به مکتبی نهادینه‌ مبدل کرده است

امروز اندیشه و جهاد سردار دلها، جبهه مقاومت را به مکتبی نهادینه‌شده و پیروز تبدیل کرده است. جهانیان پیام جهاد و اندیشه سلیمانی را فهمیده و ذلت نظام سلطه و صهیونیسم و تکفیر را مقابل آن جهان دیدند.

آمریکا باید بداند که عاشورا منشأ قدرت مجاهدان و آزادیخواهان و موجب وحشت دشمنان اسلام و انسانیت است. شاگردان مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای در کلاس درس جهاد و اخلاص سلیمانی تربیت شده‌اند و تا زنده‌اند شاگردان دیگری را تربیت و موجب رعب و وحشت مضاعف سلطه‌گران و تکفیریان خواهند بود.

آمریکا و صهیونیسم بدانند شهادت سردار سلیمانی موجب بیداری بیشتر فطرت انسان‌ها در جبهه مقاومت شده و روزگار آن‌ها را تیره و تار و خانه‌های عنکبوتی آن‌ها را فرو خواهد ریخت.

به قول حاج قاسم عزیز «آقای ترامپ قمارباز»، تدبیر شیطانی تو در جدایی و تفرقه میان دو ملت ایران و عراق با خطای استراتژیک، خاک و خون کشیدن دو مجاهد بزرگ موجب اختلاط خون مجاهدان بزرگ ابومهدی و حاج قاسم و پیوند تاریخی دو ملت ایران و عراق شده و تنفر جاودانه آنان را علیه آمریکا برانگیخت.

در بخشی از سخنان دیگر رهبری عزیز شاهد هستیم که می فرمایند: دشمنان خیال می‌کردند با شهادت سلیمانی، ابومهدی و دیگر همراهان ایشان، کار تمام خواهد شد اما امروز به برکت آن خون عزیز و مظلومانه، آمریکا از افغانستان فرار کرده است، در عراق ناچار به تظاهر به خروج و اعلام نقش مستشاری و بدون حضور نظامی است که البته برادران عراقی باید با هوشیاری این مسئله را دنبال کنند، در یمن جبهه مقاومت رو به پیشرفت است، در سوریه، دشمن، زمین‌گیر و بدون امید به آینده است، و در مجموع جریان مقاومت و ضد استکباری در منطقه، امروز از دو سال قبل، پر رونق‌تر، شاداب‌تر و امیدوارتر در حال کار و حرکت است.   

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شهید سلیمانی را یک واقعیت ماندنی و تا ابد زنده، خواندند و افزودند: قاتلان او همچون ترامپ و امثال آن، جزو فراموش‌شدگان تاریخ خواهند بود و در زباله‌دان تاریخ گم و گور می‌شوند، البته پس از آنکه تقاص جنایت دنیوی خود را پس بدهند.

رهبر معظم انقلاب: شهید سلیمانی ملی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام بوده و هست

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز شنبه ۱۱ دی ماه در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، «صدق» و «اخلاص» را خلاصه و نماد و نمایه مکتب سلیمانی خواندند و با اشاره به الگو شدن حاج قاسم در میان جوانان منطقه افزودند: سلیمانی عزیز، ملی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام بود و هست.

رهبر انقلاب، شهادت سردار سلیمانی را حادثه‌ای ملی و حادثه بین‌الملل اسلامی برشمردند و افزودند: بزرگداشت مردمی و مبتکرانه حاج قاسم در سراسر ایران نشان‌دهنده‌ پیشرو بودن ملت در قدرشناسی از این شهید والامقام است.

ایشان با استناد به آیات متعدد قرآن کریم گفتند: صدق و اخلاص، جوهره و شکل‌دهنده مکتب سلیمانی است که هم زندگی و هم شهادت او را پربرکت ساخت و کیفیت شهادت او نیز، به فضل الهی حجت را بر همه بندگان خدا و دشمنان اسلام تمام کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پایبندی و وفاداری کاملاً صادقانه سردار سلیمانی به عهدی که با پروردگار بسته بود و تعامل از سر صدق حاج قاسم با امام و آرمان‌های اسلام و انقلاب را مایه برکت فعالیت‌های سردار سلیمانی خواندند و افزودند: سردار عزیز ملت ایران، رنج مجاهدت در راه آرمانها را با همه وجود تحمل می‌کرد و با کمال دقت و در همه عمر به وظایف خود در قبال ملت ایران و امت اسلامی وفادار بود.

سردار سلیمانی تربیت شده راستین اصول اخلاقی و اسلامی است

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از شخصیت سردار شهید سلیمانی نیز به‌ عنوان یک تربیت شده راستین بر پایه سفارش‌های اخلاقی و اسلامی یاد کرد و گفت: شهادت سردار سلیمانی سبب محبوبیت ایشان در میان تمام ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان شد و نام او برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری با تسلیت ایام بزرگداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، و گرامیداشت فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از شخصیت ایشان به‌عنوان یک تربیت شده راستین بر پایه سفارش‌های اخلاقی و اسلامی یاد کرد و بیان  کرد: شهید سلیمانی در راه نجات ملت مظلوم و بی‌دفاع، جان خود را نثار کرد و همین امر سبب محبوبیت ایشان نه‌تنها در قلوب ملت ایران و منطقه خاورمیانه، بلکه در میان تمام ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان شد.

وی افزود: شهادت سردار سلیمانی، محبوبیت ایشان را تا همیشه جاودانه کرد همانطور که همه دنیا این محبوبیت را در مراسم تشییع باشکوه و تاریخی این سردار بزرگ اسلام و شهید ابومهدی المهندس و سایر همرزمان وی مشاهده کرد. شهید سلیمانی همان نهالی بود که در قلوب ملت ایران رشد پیدا کرد و تا همیشه در تاریخ ماندگار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شکری با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در مورد شهادت حاج قاسم باعنوان شهادت بزرگ، تصریح کرد: شهید سلیمانی به قدری عظمت و بزرگی داشت که در دوران حیات خود چه در دفاع مقدس و چه در جبهه مقاومت، توانست معادلات دشمنان را بر هم بزند و همین امر سبب شد که به دست خبیث‌ترین و بدنام‌ترین انسان‌های روی زمین و آن هم به شکلی که همه دیدند به شهادت برسد، این همان تعبیر مقام معظم رهبری در مورد شهادت سردار سلیمانی است.

در جهان چند انسان مانند سردار سلیمانی احساس مسئولیت داشتند

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و ایثارگران نیز در هشتمین سفر استانی خود در دیدار صمیمی با نخبگان شاهد و ایثارگر، ممتازین قرآنی، مدال‌آوران ورزشی در حوزه بین الملل و کارآفرینان استان گلستان گفت: ایثار در همه فرهنگ‌های جهان ارزشمند و ارزنده است چون ایثارگر خدمتی به جامعه ارائه می‌کند که مردم عادی قادر به انجام آن نیستند. ایثار یعنی به مشکلات، نیازها و رنج های مردم حساس باشیم و نسبت به آن احساس مسئولیت کنیم.

معاون رئیس جمهور با گرامیداشت یاد سردار دلها، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود:این سؤال مطرح است که چند میلیارد انسان در کره خاکی زندگی می‌کنند اما چند انسان مانند این سردار بزرگ احساس مسئولیت داشتند.

با حضور در گلزار مطهر شهدای شهر علی آباد کتول با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین برای گرامی داشت یاد شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اقدام به کاشت نهال کرد.

مکتب شهید سلیمانی، مکتب شهدا و مکتب امام حسین(ع) است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز گفت: وظیفه داریم با شناساندن و نهادینه کردن مکتب سردار دل‌ها، سلیمانی‌های بسیاری را به جهان اسلام معرفی کنیم چرا که مکتب سلیمانی، مکتب شهدا، مکتب امام حسین(ع) و مکتب فاطمی (س) است.

درآستانه فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حجت الاسلام هادی عسگری مدیرکل بنیاد استان با تسلیت ایام فاطمیه فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و افزود: سردار سلیمانی مایه افتخار هر ایرانی و یک قهرمان ملی و جهانی است.

مدیرکل بنیاد کرمانشاه گفت: به فرمایش رهبری معظم انقلاب «روز شهادت و روز تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی ایام الله بود و حقیقتأ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مکتب ساز شد».

 حجت الاسلام عسگری اظهار داشت: مکتب شهید سلیمانی باید به عنوان یک الگو به جامعه معرفی شود و این امر مستلزم داشتن دبیرخانه ای علمی، معتقد و دارای سنخیت با این شهید عزیز است که به خوبی بتواند فرهنگ شهید سلیمانی را در جامعه تبیین کند.

مدیرکل بنیاد کرمانشاه در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها گفت: حاج قاسم سلیمانی با ایمان و اعتقاد راسخی که داشت همیشه رضای ولی خدا و رضای الهی را مدنظر خود قرار داده بود.

سردار سلیمانی معیار فرهنگ مقاومت است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان نیز گفت: سردار سلیمانی معیار فرهنگ مقاومت است و شاخص‌های زندگی این شهید بزرگوار را که بر قلب ملت شریف ایران سرداری می‌کند باید شناخت و به نسل جوان منتقل کرد.

 اسرافیل وزیری ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی، گفت: نسل امروز کارکنان بنیاد باید با نگاه به شخصیت سردار سلیمانی به عظمت شهدا و به تبع آن به عمق اهمیت خدمت به جامعه ایثارگری پی ببرد.

وی افزود: سردار سلیمانی معیار فرهنگ مقاومت است و شاخص‌های زندگی این شهید بزرگوار را که بر قلب ملت شریف ایران سرداری می‌کند باید شناخت و به نسل جوان منتقل کرد.

سردار سلیمانی محور اتحاد در جریان مقاومت و قهرمان مبارزه با تروریسم بود

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز سردار سلیمانی را نامی ماندگار و پرافتخار برای جهانیان به‌ویژه ملت ایران دانست و گفت: سردار سلیمانی محور اتحاد در جریان مقاومت و قهرمان مبارزه با تروریسم بود.

 سلیمان رستمیان با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا(س)، سردار سلیمانی را نامی ماندگار و پرافتخار برای جهانیان به‌ویژه ملت ایران دانست و گفت: شهادت پاداش انسان‌های بزرگی چون حاج قاسم سلیمانی است، فردی مجاهد و ایثارگر که با اخلاص بی‌نظیر خود نمونه واقعی جهاد فی‌سبیل‌الله بود و خداوند متعال نیز مزد تلاش چهل ساله‌اش را شهادت قرار داد. سردار سلیمانی محور اتحاد در جریان مقاومت و قهرمان مبارزه با تروریسم بود.

وی تصریح کرد: خون سردار سلیمانی روح جدیدی در رگ‌های جریان مقاومت دمید و دشمنان را بار دیگر مأیوس و ناامید کرد، دشمنان با ارزش‌های نظام اسلامی مشکل‌ دارند و در تلاش هستند تا این ارزش‌ها را از بین ببرند، شهدای محور مقاومت همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر شهدای مقاومت با اتحادی بی‌نظیر به پا خواسته و در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

روح شهید سلیمانی و همراهانش گرامی باد

از: رضا رضایی مجد

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد