hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ترس و پشیمانی دشمن، مهم‌ترین پیامد راهبردی ترور شهید سلیمانی بود

ترس و پشیمانی دشمن، مهم‌ترین پیامد راهبردی ترور شهید سلیمانی بود

جانشین قرارگاه حضرت زینب (س) و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: امروز دشمن از نام این شهید بیشتر از سردار سلیمانی واهمه دارد و افزایش قدرت جبهه مقاومت و ترس دشمنان، بزرگترین پیام شهادت اوست.

به‌ گزارش ایرنا، سردار اسماعیل سازوار شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی که به میزبانی مسجد جامع دامغان و با حضور شهید گمنام دفاع مقدس برگزار شد، افزود: سردار سلیمانی در ظاهر به شهادت رسیده است اما در حقیقت، امروز شهید سلیمانی در جهان ایفای نقش می‌کند و در همه مناطق حاضر و ناظر است. 

وی بیان کرد: در ۲ سال اخیر، نام شهید سلیمانی همواره در تمام شهرهای ایران، عراق، لبنان، سوریه، یمن و دیگر کشورهای جبهه مقاومت طنین انداز شده است و در دومین سالگرد این شهید و یاران باوفایش نیز، مراسم بزرگداشت در کشورهای اسلامی گرفته می‌شود و امروز وقت آن است که دنیا از نام شهید سلیمانی بترسد.

این فرمانده جبهه مقاومت، صداقت را عامل اصلی عظمت و بزرگی شهید دانست و گفت: شهید سلیمانی با خدا، ولی فقیه بود و با مردم نیز صادق بود که صداقت، عامل اصلی عظمت و بزرگی این شهید شده است تا این سرباز علوی و فاطمی، جایگاه بالایی را در جهان اسلام کسب کند. 

شهید سلیمانی در دفاع مقدس و مقابله با اشرار، نقش آفرین بود

سازوار ادامه داد: سردار سلیمانی برای آماده کردن رزمنده ها در جنگ همه تلاش خود را انجام می‌داد و آموزش، تجهیز و امید به نیروها را خود بر عهده داشت. 

وی اظهار داشت: روش و منش شهید سلیمانی در فرماندهی دوران دفاع مقدس در بین فرماندهان لشگر زمان جنگ معروف بود که خود باید شخصا موانع، میدان مین و مشکلات را لمس کرده و مسیر حرکت را شناسایی و پس از آن اجازه حرکت رزمنده‌ها را به خط مقدم صادر می‌کرد.

سازوار بیان کرد: سلیمانی در عملیات‌های بزرگ جنگ تحمیلی نقش آفرین بود و در هشت سال دفاع مقدس پختگی لازم را کسب کرد و پس از آن فرماندهی جنوب شرق را برعهده داشت که بحران جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان را با تدبیر، برنامه، تبیین، تهدید، گاهی با برخورد و کمترین هزینه نظامی از بین برد.


بزرگترین دوره خدمت شهید سلیمانی، فرماندهی ۲۲ ساله در نیروی قدس بود

سازوار خاطرنشان کرد: سردار شهید سلیمانی، در جبهه های مقاومت و کشورهای منطقه که تحت مظلومیت واقع شده بودند، حضور داشت و قوت قلب آن‌ها بود که در این دوران، ده ها تهدید دشمنان خونین جبهه مقاومت، ایران و اسلام را تبدیل به فرصت کرد.

وی افزود: نابودی داعش، بزرگترین دستاورد تلاش شهید سلیمانی بود که پس از سال‌ها مجاهدت این فرمانده و به برکت خون شهیدان و نیروهای شجاع جبهه مقاومت به سرانجام رسید.

سازوار تصریح کرد: اجرای چند عملیات در تهران خطر عظیم را متوجه بسیاری از افراد کرد که بدانند نابودی داعش اتفاق خوبی بود که ملت های منطقه را از گروه جنایتکار داعش نجات داد و جمهوری اسلامی ایران، این اقتدار را به منطقه بخشید. 

جنگ داعش در سوریه و حضور مستشاری ایران در منطقه، تبدیل تهدید به فرصت بود

وی ادامه داد: با تدبیر و دستور رهبر معظم انقلاب به حاج قاسم سلیمانی، در جنگ مستشاری و نظامی به کمک بشار اسد شتافتیم و خط مقدم جبهه مقاومت جنگ با داعش، سوریه بود که عده ای توجه نداشتند.

سازوار گفت:در صورت سرنگونی بشار اسد و تسلط داعش، بزرگترین فاجعه در منطقه اتفاق می‌افتاد و جبهه مقاومت تعطیل، عتبات، عراق و ایران مورد هجوم قرار می‌گرفت. 

وی اضافه کرد: از طرف دیگر، سوریه شریک استراتژیک ایران در هشت سال دفاع مقدس بود و ما باید از این شریک استراتژیک حمایت می‌کردیم چرا که با تسلط داعش در سوریه، شکل گیری زنجیره مقاومت در فلسطین، عراق، یمن، سوریه و دیگر کشورهای جبهه از هم گسسته می‌شد و در سایه این اقدام، اتفاق های ناگوار رقم می‌خورد.


موثرترین عامل ایجاد قدرت مقاومت و ترس دشمن، سردار سلیمانی و یاران گمنام او هستند

سازوار به آخرین روزهای عمر شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: هفت ساعت جلسه در دمشق با فرماندهان جبهه مقاومت و حضور در لبنان و دیدار با سید حسن نصرالله در روز پایانی عمر سردار رقم خورد و با آن حادثه، خسارت بزرگ بر ما و امت اسلامی وارد شد و سردار سلیمانی پس از چهل سال انتظار و بی قراری به آرزوی خود رسید و توسط جنایتکارترین و شقی ترین انسان ها به شهادت رسید. 

وی افزود: امروز دشمنان از شهادت سردار پشیمان هستند چرا که نام شهید سلیمانی قوی و قدرتمند ایفای نقش می‌کند و روحیه و حماسه انقلابی ایجاد کرده است.

سازوار گفت: امروز قدرت جبهه مقاومت به گونه ای است که اگر اسرائیل کوچکترین حرکتی به سمت جبهه مقاومت کند، موشک از حزب الله و غزه و سوریه بر سر منحوس صهیونیستی می‌بارد پس جرات هیچ حرکتی ندارد و رجزخوانی اسرائیل به دلیل ترس است.

فضای مجازی با محتوای داخلی شکل بگیرد

سازوار بیان کرد: امروز فضای مجازی باید با محتواهای داخلی شکل بگیرد تا بتوانیم جلوی شبهه افکنی ها را بگیریم زیرا دشمن می‌خواهد با محتواهای تولیدی جوانان را منحرف کند. 

وی افزود: انتخاب نادرست ما، مشکلات زیادی را برای کشور رقم زد که باید در انتخاب فرد مورد نظر برای مدیریت کشور دقت کنیم که به لطف خدا، زمینه‌ها فراهم شده و فضای فعلی و نظام اجرایی باید با شناسایی مدیران بهتر و قوی تر، کشور را حفظ کنند.

جانشین قرارگاه حضرت زینب (س) جبهه مقاومت و همرزم شهید سلیمانی گفت: امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهدا نیست در کلام مقام معظم رهبری که حکیم، قرآن و دین شناس است پس قابل دقت و توجه است و بدون شک، سیره و روش و زندگی و اعتقاد و اخلاق و حماسه شهدا بیان کنیم فضیلت والایی دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد