hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > جانشین سپاه قدس: سردار سلیمانی تمامی توطئه‌ها و ترفندهای امریکا در عراق را نابود کرد

جانشین سپاه قدس: سردار سلیمانی تمامی توطئه‌ها و ترفندهای امریکا در عراق را نابود کرد

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار شهید سلیمانی همه توطئه ها و طرح‌های آمریکا در عراق را نابود و به استقرار دولت اسلامی در این کشور کمک کرد.

به گزارش ایرنا، سردار "محمدرضا فلاح‌زاده" عصر یکشنبه در آیین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در مصلای نماز جمعه نهاوند، افزود: اقدامات این شهید بزرگوار نقش موثری در فرار آمریکا از افغانستان داشت.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی همچنین کمک شایانی به یکپارچه‌سازی سوریه داشت و با کمک سیدحسن نصرالله، حزب الله را مقتدر کرد تا در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کند.

سردار فلاح زاده گفت: این‌ شهید بالاترین عبادت را خدمت به خلق می‌دانست به نحوی که الهی بودن، خدا محوری و توکل به خدا از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حاج قاسم در خط مقدم جبهه‌های دفاع مقدس، سوریه و عراق در عملیات های شناسایی حضور داشت.

وی ادامه داد: این فرمانده شجاع‌ در بیشتر عملیات‌های دفاع مقدس حضوری فعال و تأثیرگذار داشت و یک استراتژیست بود که بسیار تاکتیکی عمل می کرد.

جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه سردار سلیمانی فردی با تدبیر بود، اظهار داشت: حاج قاسم از نظر عملی و نظری یک ولایتمدار واقعی بود.

سردار فلاح زاده گفت: شهید سلیمانی برای مؤمنان، مسلمانان و همه بشریت مامنی امن و برای دشمنان خدا مایه ترس و وحشت بود.

وی تاکید کرد: ناکام کردن طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان به خصوص آمریکا و خدمت‌رسانی به نیازمندان مأموریت اصلی حاج قاسم بعد از دفاع مقدس بود.

سردار سلیمانی ۱۱ مارس ۱۹۵۷ (اسفند ۱۳۳۶)در خانواده ای فقیر در کرمان متولد شد و با ورود به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) فعالیت نظامی خود را آغاز کرد و در دهه ۸۰ میلادی به فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان منصوب شد.

وی در سال ۱۹۹۷ (۱۳۷۶) به سمت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران منصوب شد و در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۱ (۴ بهمن ۱۳۹۰) از سوی فرماندهی معظم کل قوا به درجه سرلشکری نائل شد و تا زمان شهادت در  این سمت باقی ماند.

سردار دلها حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی در بامداد ۱۳ دی ماه سال ۹۸ نزدیکی فرودگاه بغداد در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی به خودرو حامل ایشان و همراهان به شهادت رسیدند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد