hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > شهید پورجعفری بعنوان یک بازوی پرتوان در کنار سردار سلیمانی حضور داشت

شهید پورجعفری بعنوان یک بازوی پرتوان در کنار سردار سلیمانی حضور داشت

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهید پورجعفری بیش از ۴۰ سال همراه و همرزم و همراز شهید سلیمانی بود ودر این مدت همواره به عنوان یک بازوی پرتوان در کنار ایشان حضور داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار سید قاسم قریشی عصر یکشنبه در مراسم شب خاطره و اکران مستند "مثل برادر" روایت زندگی سردار شهید پورجعفری در مجتمع فرهنگی ولی عصر (عج) اظهار کرد: حضرت‌آمام خمینی(ره) کارهای بزرگی مثل ایستادگی در مقابل رژیم مورد حمایت آمریکا و ایستادگی ۸ ساله در دفاع مقدس در مقابل بیش از ۸۰ کشور داشتند اما رهبر معظم انقلاب فرمودند فتح‌الفتوح حضرت امام (ره) تربیت جوانان بود.

وی گفت: ثمره تربیت امام (ره) جوانانی مانند شهید باکری‌ها، شهید سلیمانی‌ها و شهید پورجعفری‌ها بود. نتیجه آن تربیت، شکل گیری مکتب سلیمانی و قهرمان ملی و قهرمان امتی می شود که نه تنها ملت ایران، بلکه دنیای اسلام و مستضعفان جهان از وجود پربرکت این جوانان و ثمره مجاهدات آنها بهره می برند و همین جوانان نه تنها در دفاع مقدس بلکه در مقابله با توطئه‌های مختلف دشمن می‌ایستند. بغداد، بیروت، دمشق، صنعا، فلسطین، افغانستان و بسیاری از کشورها را از چنگ و دندان استکبار جهانی نجات می دهند و به ملت های منطقه حیات و آزادی می‌بخشند.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: اگر حضور پربرکت این عزیزان نبود نه تنها ملت ما، بلکه ملت‌های دنیا در زیر چکمه دژخیمان و زیر خنجر نیروهای استکبار جهانی بود.

سردار قریشی با اشاره به نقش سردار سلیمانی و همرزمانش در مبارزه با داعش گفت: اگر روزها و هفته‌ها و ماه‌ها به ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی و مکتب او بپردازیم، باز حرف برای گفتن داریم.

وی در ادامه به زندگی شهید پورجعفری اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار از سال ۶۱ به سپاه می پیوندد و راهی جبهه می شود تا آرامش مردم را فراهم کند. این حرکت جهادی او با دفاع مقدس و با پاکسازی میهن اسلامی از وجود دشمن تمام نمی شود و در ادامه به مبارزه با اشرار می پردازد.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: شهید پورجعفری در ادامه با شهید سلیمانی که از لشکر ثارالله همراه و همرزم بود، به نیروی قدس می پیوندد و بیش از ۴۰ سال همراه و همرزم و همراز شهید سلیمانی بود. شهید پور جعفری همواره به عنوان یک بازوی پرتوان در کنار سردار سلیمانی حضور داشت و در همه ابعاد چشم و گوش و بازوی شهید سلیمانی بود در حقیقت شهید پورجعفری را می‌توانیم در همه پیروزی‌ها و افتخارات شهید سلیمانی شریک بدانیم.

سردار قریشی با بیان این که خدا شهید سلیمانی را بیش از اینکه ما تصور کنیم دوست داشته است، گفت: اگر شهید سلیمانی در یک درگیری شهید می شد یا فرد مزدوری او را ترور می کرد یا اینکه با بمب گذاری شهید می‌کردند، شهید بود و شهادت بود چیزی از شخصیت او کم نمی کرد اما اینکه به دست شقی‌ترین فرد روی زمین آن هم با بکارگیری تمامی سازمان‌های جاسوسی مثل سیا و موساد و استفاده از مدرن ترین تجهیزات، آن هم که زمانی که به عنوان مهمان وارد کشور عراق می شود به شهادت می رسد، خود این یک پاداش بزرگی برای او و همراهانش بود که البته یکی از آثار این محبت الهی در تشییع پیکر مطهر او و همراهانش تجلی می کند.

وی گفت: خیلی از ابعاد شخصیتی و کارهای شهید سلیمانی بیان نمی شد چرا که مثل دفاع مقدس نبود که بشود آن را عادی بیان کرد. شخصیت شهید سلیمانی هم به گونه ای بود که معمولا خود را نشان نمی داد ولی بعد از شهادت او یک حرکت بسیار بی‌بدیل نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر بوجود می آید و حاج قاسم را به عنوان قهرمان خود معرفی می‌کنند و از او تجلیل کرده و مجاهدت‌های او را منعکس می‌کنند.

جانشین بسیج مستضعفین یادآور شد: در سال های گذشته در عراق بارها مردم این کشور با وجود کمبود امکانات و تجهیزات به کاروان های آمریکا به انتقام حاج قاسم حمله کردند و هدف گذاری آنها که بیرون کردن آمریکایی ها از عراق و منطقه بود هم محقق شد.

وی ادامه داد: ممکن است خیلی‌ها بگویند بالاخره هزینه این همه خون دادن‌ها و از دست دادن جوانان چه بود. مردم ما سر جنگ و ستیز نداشتند و فقط می‌خواستند زیر پرچم استکبار نباشند. دشمنان با اعمال تحریم که از زمان انقلاب شروع شد، فکر می‌کردند می‌توانند ایران را زیر پرچم استکبار برگردانند. فکر می‌کردند از نظر سیاسی ملت ایران نمی‌تواند خودش را اداره کند و از نظر دارو و درمان دچار مشکل می شود.

سردار قریشی افزود: فکر می‌کردند با یک حمله خارجی حتما ملت ایران را شکست می‌دهند ولی بعد از گذشت چهل سال از مبارزه ما با استکبار جهانی همه اینها عوض شده است. دیروز کشور ما را تحریم بنزین می‌کردند امروز کشورهای دنیا را تحریم می‌کنند که از ما بنزین نخرند. ایران چهل سال قبل جولانگاه غرب بود و می‌گفتند منفعت ما در منطقه به خطر افتاده است اما الان می‌گویند می‌خواهیم از منافع خودمان در یمن و سوریه و فلسطین دفاع کنیم. دیروز ما برای تامین یک پزشک عمومی دچار مشکل بودیم امروز برجسته‌ترین پزشکان را داریم.


در پایان  این مراسم مستند «مثل برادر» که روایتی از زندگی سردار شهید حسین پورجعفری است اکران شد. سردار شهید پورجعفری همراه و همرزم سردار شهید سلیمانی بود که همراه با او در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد