hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > جمعی از والدین شهدا آسمانی شدند

جمعی از والدین شهدا آسمانی شدند

جمعی از والدین گرانقدر شهدای دوران دفاع مقدس آسمانی شدند و هویت پیکر مطهر شهدای عزیزمان نیز در ایام فاطمیه سلام الله علیها شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، ‌بیش از ۲۵۰ شهید گمنام (جاویدالاثر)  و خوشنام همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، دومین سالگرد شهادت سردار شهید «قاسم سلیمانی» و  سالگرد عملیات غرور آفرین کربلای ۵ در تهران و ۲۴ استان دیگر تشییع می‌شوند.  

 ۱۵۰ شهید در تهران و ۱۰۰ شهید در ۲۴ استان دیگر تشییع و تدفین خواهند شد. مراسم وداع با این شهیدان والامقام روز چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه، ساعت ۱۸ از نماز مغرب و عشاء در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد که آحاد مختلف مردم می‌توانند در آن حضور داشته باشند. مراسم تشییع این شهیدان هم پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه، از دانشگاه تهران به سمت معراج شهدا برگزار خواهد شد.

پدر شهیدان «حسنی سبزوار» از دیار سربداران دعوت حق را لبیک گفت

پدر شهیدان «حسنعلی و حمیدرضا حسنی سبزوار» پس از سال‌ها تحمل دوری از فرزندانش آسمانی شد و به شهیدانش پیوست.

 مرحوم «عبدالمجید حسنی سبزوار» پدر شهیدان «حسنعلی و حمیدرضا حسنی سبزوار» پس از سال‌ها صبر و بردباری و دوری از فرزندان رشیدش در سن ۹۹ سالگی به علت کهولت سن ندای حق را لبیک گفت و به شهیدانش پیوست.

پیکر این اسوه صبر و مقاومت، با حضور آحاد مردم  تشییع و در بهشت رضوان، قطعه صالحین شهرستان سبزوار به خاک سپرده شد.

برادران شهید «حسنعلی و حمیدرضا حسنی سبزوار» به ترتیب در ۱۴ بهمن ماه ۱۳۴۲ و دوم بهمن ماه ۱۳۴۴ در سبزوار چشم به جهان گشودند و در یکم شهریور ماه ۱۳۶۲ بر اثر بمباران هوایی در پایگاه شهید مسافری در منطقه سردشت و ۲۱ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج منطقه شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

مادر شهیدان گرانقدر «پولاب» آسمانی شد

مادر شهیدان والامقام «قاسم و فریده پولاب» از شهدای استان ایلام دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.

 مرحومه «کربلایی بانو پولادخای» مادر شهیدان والامقام «قاسم و فریده پولاب» از شهدای استان ایلام دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.
پیکر مطهر مادر شهیدان پولاب، در قطعه ایثارگران بهشت رضا (ع) شهر ایلام تشییع و به خاک سپرده شد.
 شهید والامقام «قاسم پولاب»  سال ۱۳۵۹ در عملیات میمک به فیض شهادت نائل آمد و شهیده گرانقدر «فریده پولاب» نیز سال ۱۳۶۰ در بمباران هوایی شهر ایلام به شهادت رسید.

پدر شهیدان «موسوی‌نژاد» آسمانی شد

«سید کاظم موسوی‌نژاد» پدر شهیدان والامقام «حسن و محسن موسوی‌نژاد» از شهدای استان زنجان دار فانی را واع گفت و آسمانی شد.

 پیکر مطهر پدر شهیدان موسوی‌نژاد  در قطعه والدین شهدای بهشت زهرا(س) زنجان تشییع و به خاک سپرده شد.
گفتنی است سیدمحسن موسوی نژاد، چهارم فروردین۱۳۴۰، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. تا پایان دوره ‌متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. پاسدار بود.
هشتم شهریور۱۳۶۰، در سرکوچه (کوچه قلی) مابین کوچه گیلک و امامزاده سیدابراهیم(ع)، درشهرستان زنجان به دست منافقین کوردل بر اثر اصابت گلوله به سر در سن ۲۰سالگی به فیض شهادت نایل آمد. پیکرش در مزار بالای زادگاهش به خاک سپرده شد.
سیدحسن موسوی‌نژاد دهم فروردین۱۳۴۶، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. تا سوم متوسطه درس خواند. بسیجی بود. یازدهم آذر ۱۳۶۸، در سقز  به شهادت رسید. پیکرش را در مزار بالای زادگاهش به خاک سپردند.

پدر شهیدان «داوودی فارسانی» آسمانی شد

«حاج حیدرعلی داوودی فارسانی» پدر شهیدان «بهمن و یحیی داوودی فارسانی» دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندانش نائل شد.

ار»، «حاج حیدرعلی داوودی فارسانی» پدر شهیدان «بهمن و یحیی داوودی فارسانی» دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.
پیکر پاک و مطهر این پدر فداکار و صبور  پس از تشییع  در قطعه ایثارگران در جوار گلزار مطهر شهدای شهرکرد به خاک سپرده شد.
 گفتنی است، شهید بهمن داوودی فارسانی سوم دی‌ماه ۱۳۴۳ در شهرستان مسجدسلیمان چشم به جهان گشود، دانش‌آموز سوم متوسطه در رشته فرهنگ و ادب بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در بیست و پنجم دی ۱۳۶۰ در بمباران هوایی مسجدسلیمان به شهادت رسید.
برادرش یحیی داوودی فارسانی پانزدهم بهمن ۱۳۴۶ در شهرستان مسجدسلیمان به دنیا آمد، دانش‌آموز سوم متوسطه در رشته اقتصاد بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و پیکر مطهرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۷۶ پس از تفحص در بهشت دو معصوم شهرستان شهرکرد به خاک سپرده شد.

مادر شهیدان گرانقدر «بندی» آسمانی شد

مادر شهیدان والامقام «رسول و رحیم بندی» از شهر دستگرد برخوار دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

 حاجیه خانم «زینب قاسم بندی» مادر بزرگوار شهیدان والامقام «رحیم و رسول بندی» پس از تحمل سال‌ها دوری و رنج فراق فرزندانش دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.
پیکر پاک و مطهر این مادر بزرگوار پس از تشییع در جوار گلزار شهدای شهردستگرد برخوار به خاک سپرده شد.
شهید «رسول بندی» در تاریخ ۱ فروردین ماه ۱۳۴۲، درشهر دستگرد از توابع شهرستان برخوار چشم به جهان گشود. بعنوان بسیجی راهی جبهه ها شد و عاقبت در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۶۵، در منطقه فاو عراق به فیض عظیم شهادت نائل آمد.
شهید «رحیم بندی» در تاریخ ۱ آذر۱۳۴۳ در شهر دستگرد از توابع شهرستان برخوار چشم به جهان گشود. بعنوان بسیجی به جبهه ها اعزام و سرانجام در تاریخ ۱۱ آبان ۱۳۶۱ در منطقه عین خوش به آرزوی خود که همان شهادت بود رسید.

پدر شهیدان والامقام «رمضانی دولت آبادی» آسمانی شد

حاج «غلامرضا رمضانی دولت آبادی» پاسدار و رزمنده پیشکسوت دوران دفاع مقدس و پدر گرامی شهیدان والامقام «ابراهیم و غلامحسین رمضانی دولت آبادی» در شهرستان اردبیل دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

 حاج «غلامرضا رمضانی دولت آبادی» پاسدار و رزمنده پیشکسوت دوران دفاع مقدس و پدر گرامی شهیدان والامقام «ابراهیم و غلامحسین رمضانی دولت آبادی» در شهرستان اردبیل دعوت حق را لبیک گفت و پیکر مطهر این پدر صبور و فداکار  با حضور گسترده اقشار مختلف مردم قدرشناس، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مدیرکل و همکاران بنیاد استان، مدیران و مسئولان اداری، فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای نظامی و انتظامی تشییع و در گلزار شهدای «بهشت فاطمه» اردبیل در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

مرحوم شادروان حاج غلامرضا رمضانی دولت آبادی انسانی وارسته، مومن و متعهد و از نیروهای تخصصی پاسداران انقلاب اسلامی و از رزمندگان پشکسوت دفاع مقدس در دوران جنگ تحمیلی استکبار جهانی به سرکردگی رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

شهید گرانقدر ابراهیم رمضانی دولت آبادی متولد اول مرداد ۱۳۴۰ از مبارزان دوران مبارزات انقلاب اسلامی در ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ حین درگیری با بازماندگان عوامل رژیم طاغوتی و منحط پهلوی در جلو شهربانی سابق اردبیل به فیض شهادت رسید.  

شهید والامقام  غلامحسین رمضانی دولت آبادی متولد ۲۳ اسفند ۱۳۳۵ در شهر اردبیل از طریق بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دفعات متعدد در سنگر دفاع از انقلاب و میهن اسلامی در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کرد و در ۲۶ اسفند ۱۳۶۱ در عملیات افتخار آفرین رمضان منطقه عملیاتی شلمچه  به فیض عظیم شهادت رسید.

پدر گرانقدر شهیدان «قاقازانی» آسمانی شد

پدر گرانقدر شهیدان «علی و محمدرضا قاقازانی» از استان قزوین آسمانی شد و به فرزندان شهیدش پیوست.

  «حاج محمود قاقازانی» پدر گرانقدر شهیدان «علی و محمدرضا قاقازانی» از استان قزوین آسمانی شد و به فرزندان شهیدش پیوست و پیکر این پدر شهیدان در امامزاده حسین(ع) تشییع و در مزار والدین شاهد همجوار گلزار مطهر شهدای شهر قزوین به خاک سپرده شد.

شهید «علی قاقازانی»، سال ۱۳۴۱در شهر قزوین به دنیا آمد و سال ۱۳۶۵ در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید، پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۷۵ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید «محمدرضا قاقازانی»،  سال ۱۳۴۳ در شهر قزوین به دنیا آمد و سال ۱۳۶۳ در هورالهویزه بر اثر اصابت ترکش به شکم و کمر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

هویت پیکر مطهر شهید «نعمت شکیبایی صنوبری» شناسایی شد

هویت پیکر مطهر شهید «نعمت شکیبایی صنوبری» از شهرستان تربت حیدریه از طریق آزمایش DNA پس از ۳۸ سال شناسایی و با حضور مسئولان تربت حیدریه به خانواده اعلام شد.

 آیین استقبال و تکریم از خانواده شهید «نعمت شکیبایی صنوبری»  در شهرستان الشتر استان لرستان با حضور باشکوه آحاد مردم برگزار شد.

خانواده شهید پس از ۳۸ سال مزار شهید خود را در شهرستان الشتر از توابع استان لرستان زیارت کردند. هویت پیکر مطهر شهید «نعمت شکیبایی صنوبری» از شهرستان تربت حیدریه از طریق آزمایش DNA پس از ۳۸ سال شناسایی و با حضور مسئولان تربت حیدریه به خانواده اعلام شد.

پیکر مطهر این شهید والامقام در سال ۱۳۹۰ کشف و به عنوان شهید گمنام در شهرستان الشتر استان لرستان دفن شد.
ستوان دوم وظیفه شهید «نعمت‌الله شکیبایی» سال ۱۳۳۵ در تربت حیدریه چشم به جهان گشود و سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی غرب کارون در خرمشهر به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در منطقه عملیاتی غرب کارون مفقودالاثر شد.

هویت شهید تازه تفحص شده سردار «علی‌اکبر آخوندی»  شناسایی شد

خبر شناسایی هویت شهید تازه تفحص شده «علی‌اکبر آخوندی» به خانواده وی در فیض‌آباد اعلام شد این شهید والامقام فرمانده شهید «نسیم افغانی» از افغانستان بود.

 همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) امام‌جمعه شهر فیض‌آباد،  فرماندار، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرماندهان نظامی و انتظامی و تنی چند از روسای ادارات شهرستان مه‌ولات با حضور در منزل شهید  «علی‌اکبر آخوندی» خبر شناسایی هویت این شهید والامقام که پیکرش به تازگی تفحص شده را به خانواده این شهید افتخارآفرین اعلام کردند.

 سال گذشته شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به‌ نام «نسیم افغانی»، فرزند میرزا محمد، ۳۱ ساله اعزامی از لشکر ۵ نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است و نسیم افغانی در زمان شهادت، جمعی دسـته سه گروهان گردان سیف‌الله از تیپ امام جواد (ع) لشکر ۵ نصر خراسان بود که فرمانده گردانش شهید «علی‌اکبر آخوندی» بود.

شهید «علی‌اکبر آخوندی» دهم خرداد ماه‌ سال‌ ۱۳۴۱ در فیض‌آباد چشم به جهان گشود و ۱۷ اسفند ۱۳۶۱ به منطقه والفجر اعزام و در ۲۲ فروردین ۱۳۶۲ در عملیات شرهانی در محل فکه مفقود و توسط لشکر پنج نصر شهادت وی اعلام شد.

مراسم تشییع پیکر شهیدان «رمضانی» و «محمدی» برگزار شد

آیین تشییع پیکر شهیدان تازه تفحص شده «علی‌اصغر رمضانی و پرویز محمدی» با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، استان خراسان شمالی برگزار شد.

 آیین تشییع پیکر شهیدان تازه تفحص شده «علی‌اصغر رمضانی و پرویز محمدی» با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران، مسئولان و اقشار مختلف مردم از مقابل مسجد انقلاب شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی برگزار شد.

حجت‌الاسلام نوری نماینده‌ ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه‌ بجنورد پس از پایان این مراسم در میدان کارگر بر پیکر این دو شهید نماز خواند و پیکر مطهر شهیدان رمضانی و محمدی پس از اقامه‌ نماز جهت انجام مراسم مشابهی به شهرستان‌های اسفراین و راز و جرگلان منتقل شدند.

پس از آیین استقبال از پیکر شهیدان مراسم شب وداع به صورت جداگانه در این شهرستان‌ها برگزار خواهد شد. همچنین صبح فردا ۱۳ دی‌ماه مراسم تشییع و تدفین برگزار می‌شود.

پاسدار «ابراهیم تبرته فراهانی» به خیل عظیم شهیدان پیوست

پاسدار «ابراهیم تبرته فراهانی» از رزمندگان تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح‌الله استان مرکزی در حین مأموریت در مناطق غرب کشور استان کرمانشاه به فیض شهادت نائل آمد و به خیل عظیم شهیدان پیوست.

پاسدار «ابراهیم تبرته فراهانی» از رزمندگان تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح‌الله استان مرکزی روز پنج‌شنبه ۹ دی‌ماه در حین مأموریت در مناطق غرب کشور استان کرمانشاه به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش از مقابل سپاه ناحیه شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی تشییع و در زادگاهش روستای تبرته به خاک سپرده شد.

پاسدار تکاور شهید «ابراهیم تبرته فراهانی» از رزمندگان تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح‌الله استان مرکزی بود که در حال مأموریت در استان کرمانشاه به شهادت رسید.

روحشان شاد ویادشان گرامی باد

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد