hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > بررسی مدارک هویتی مدافع استقلال؛ یزدانی سرباز است؟

بررسی مدارک هویتی مدافع استقلال؛ یزدانی سرباز است؟

بررسی کارت ملی و شناسنامه سیاوش یزدانی نشان می‌دهد که او متولد ۱۳۷۰ است و با توجه به ملی پوش بودنش مشکلی برای بازی کردن در تیم استقلال ندارد.

ورزش سه نوشت: چند ساعت بعد از دیدار استقلال و فولاد که با برتری یک بر صفر آبی پوشان همراه بود، باشگاه فولاد خوزستان با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ فوتبال، خواهان بررسی مدارک مربوط به نظام وظیفه محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی دو ستاره آبی‌های پایتخت شد.

فولادی‌ها که بر این باور هستند این دو بازیکن سربازند و بر اساس قوانین نمی‌توانند در لیگ برتر برای تیم‌های غیرنظامی بازی کنند، در این خصوص از سازمان لیگ استعلام گرفتند و خواهان دریافت پاسخ شده اند.

ادامه این ماجرا‌ها از شب گذشته، اما به یک جنجال بزرگ در فضای مجازی تبدیل شده است؛ برخی کاربران تصاویری از اطلاعات شخصی سیاوش یزدانی در سازمان سنجش و کارت ورود به جلسه این ستاره فوتبال برای آزمون دکترا را منتشر و اعلام کردند که اطلاعات این بازیکن در سازمان سنجش متولد ۱۳۶۹ ثبت شده است.

در این خصوص لینکی از سایت سازمان سنجش بین طرفداران پرسپولیس دست به دست می‌چرخد که وقتی اطلاعات یزدانی را وارد می‌کنید او را متولد ۶۹ نشان می‌دهد.

همین موضوع کافی بود تا یک جنجال بزرگ درباره احتمال جعلی بودن مدارک شناسایی یزدانی به وجود بیاید. مدافع استقلال که در آزمون دکترا قبول نشده و دانشجو نیست، با توجه به اینکه در اردو‌های تیم ملی حضور دارد و بازیکن ملی محسوب می‌شود، با استفاده از قانونی که می‌گوید بازیکنان ملی‌پوش تا ۳۰ سالگی می‌توانند رفتن به خدمت سربازی را عقب بیندازند، کارت بازی اش صادر می‌شود و برای استقلال به میدان می‌رود.

مساله مهم، اما اینجا است که اگر این بازیکن متولد ۶۹ باشد، بالاتر از ۳۰ سال سن دارد و دیگر شامل قانون مذکور نمی‌شود. در تمام مدارک شناسایی یزدانی در دوران فوتبالش، اما یک کارت ملی و شناسنامه به سازمان لیگ ارائه شده که در آن هم او متولد ۱۳۷۰ است. یعنی ۸ اسفند ماه، ۳۰ سالگی اش تمام می‌شود و از آن پس باید به خدمت سربازی برود.

حال ادعای باشگاه فولاد در این خصوص فقط می‌تواند روی مدرکی باشد که در آن سیاوش یزدانی متولد ۶۹ قید شده است. مدرکی که فقط با ورود اطلاعات هویتی مدافع استقلال در سایت سازمان سنجش به دست می‌آید و او را متولد ۶۹ معرفی می‌کند.

این در حالی است که در زمان آزمون دکترا، یزدانی استوری‌ای از کارت ورود به جلسه اش منتشر کرد که روی آن او متولد ۷۰ قید شده بود. حال این ابهام به وجود می‌آید که وقتی سایت سازمان سنجش همین حالا نیز یزدانی را در سایت خود متولد ۶۹ معرفی می‌کند، چطور در کارت ورود به جلسه چند ماه پیش او مقابل تاریخ تولد «۱۳۷۰» را حک کرده است؟

از طرف دیگر کارت ملی او که تصویرش به دست خبرنگار "ورزش سه" رسیده نشان می‌دهد این بازیکن متولد ۷۰ است و هنوز ۳۰ سالگی‌اش به اتمام نرسیده است.

بررسی مدارک هویتی مدافع استقلال؛ یزدانی سرباز است؟

این در حالی است که در تمام نهاد‌های دولتی و ارگان‌هایی که مدارک شناسایی افراد را لازم دارند، کارت ملی و شناسنامه ملاک است.  سازمان لیگ فوتبال و فدراسیون هم از این قاعده استثنا نیستند و طبیعتا مدارک شناسایی بازیکنان را کارت ملی و شناسنامه می‌دانند. دقیقا همان چیزی که نشان می‌دهد سیاوش یزدانی متولد ۱۳۷۰ است.

طبیعتا وقتی روی کارت ملی بازیکن، او متولد ۱۳۷۰ معرفی شده، در ثبت احوال و تمام ارگان‌هایی که اطلاعات هویتی افراد را در اختیار دارند هم یزدانی را متولد ۷۰ می‌دانند.

بررسی مدارک هویتی مدافع استقلال؛ یزدانی سرباز است؟

این تصویر قرارداد سیاوش یزدانی با تیم سیاه‌جامگان مشهد است که اولین قرارداد حرفه‌ای مدافع کنونی استقلال در دوران فوتبالش محسوب می‌شود.در این قرارداد هم در مشخصات هویتی یزدانی او متولد ۱۳۷۰ قید شده است.

در چنین فضایی که موضوع شکایت باشگاه‌ها از یکدیگر بعد از شکست در فوتبال ایران باب شده، به نظر می‌رسد موضوع شکایت از یزدانی و اینکه او سرباز است و نمی‌تواند برای استقلال بازی کند هم موضوعی نیست که بشود به آن استناد کرد.

قطعا سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم حداقل تا ۸ اسفند یزدانی را سرباز نمی‌دانند و احتمالا برای بعد از آن تاریخ باید مدارک سفت و سخت تری را از این بازیکن برای صدور کارت بازی جدید دریافت کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد