hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گرانی سرسام‌آور گوشت قرمز در آینده‌ای نزدیک

گرانی سرسام‌آور گوشت قرمز در آینده‌ای نزدیک

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز و مرغ اهواز گفت: موضوع آزادسازی صادرات گوشت قرمز از سوی دولت، بر قیمت گوشت قرمز در داخل کشور اثرات منفی بسزایی خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید اصغر حسینی بهارانچی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز و مرغ اهواز  گفت:  قیمت خرید گوشت قرمز از سوی قصابان در چند روز گذشته حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش یافته است.

او گفت: موضوع آزادسازی صادرات گوشت قرمز از سوی دولت، بر قیمت گوشت قرمز در داخل کشور اثرات منفی بسزایی خواهد داشت و مطمئنا گوشت قرمز به میزان سرسام‌آور گران خواهد شد.

حسینی گفت:  تا زمانی که موضوع صادرات مطرح باشد، احتمالا وضعیت قیمت گوشت قرمز به همین وضع بماند و قیمت آن، در روندی افزایشی قرار بگیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز و مرغ اهواز گفت: صادرات ۱۵۰ هزار راس دام به کشور‌های کویت، امارات، عراق و عمان در دستور کار دولت قرار دارد.

به گفته این مقام مسئول قرار است هر کیلوگرم دام زنده را به قیمت ۶۲ هزار تومان خریداری کند. این موضوع به این معنا است که اگر قصاب نیز بخواهد دام زنده را به قیمت ۶۲ هزار تومان خریداری کند، بدون احتساب سود هر کیلوگرم گوشت ۱۴۰ هزار تومان برای ما تمام می‌شود.

او گفت: دامی برای صادر کردن نداریم و تعداد دام‌ها فقط برای کشور جوابگو است نه صادرات. دام‌هایی که از دیگر استان‌ها برای کشتار به خوزستان وارد می‌شدند به دلیل بحث صادرات دام زنده، دیگر به خوزستان وارد نمی‌شوند و روند تامین گوشت در اهواز به مشکل برخورده است.

حسینی بهارانچی گفت:  اگر ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نیز حذف شود، بر روی بسیاری از کالا‌ها تاثیر قیمتی منفی خواهد داشت، اما در کل با توجه به وضعیت فعلی صادرات دام، بازار خوبی را در آینده برای گوشت قرمز متصور نیستم.

 صادرات ۵۰ هزار راس دام از خوزستان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس در گرانی گوشت قرمز بی تاثیر نبوده است. گرانی گوشت قرمز و حذف آن از سبد مردم نیز تبعات خاص خودش را دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد