hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > شبی که عادل دست بردار نبود؛ جنجال طرفداران سرخ در تلویزیون

شبی که عادل دست بردار نبود؛ جنجال طرفداران سرخ در تلویزیون

خبرورزشی نوشت: پرسپولیس و تراکتوردر هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر دوشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند.

گل سرسبد بازیهای هفته سیزدهم لیگ برتر دیدار پرسپولیس با تراکتور است. به همین منظور تاریخچه دیدارهای دو تیم را بررسی می کنیم.

تاریخچه بازی‌ها

پرسپولیس و تراکتور تاکنون ۴۹ بازی برابر هم در لیگ تخت جمشید، جام آزادگان، لیگ برتر و سوپرجام برگزار کرده‌اند که ۲۳ برد برای پرسپولیس و ۱۰ پیروزی برای تراکتور ثبت شده و ۱۶ بازی با تساوی به پایان رسیده است. دو تیم در ادوار لیگ برتر ۲۶ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم پرسپولیس ۱۲ و تراکتور ۹ پیروزی بوده و ۵ بازی نیز مساوی شده است.

به یاد نود و عادل

رقابت دو تیم از سال ۱۳۵۴ شروع و از سال ۱۳۸۸ حساس شد. وقتی که تراکتور پس از هشت سال به سطح اول فوتبال ایران برگشت و هواداران این تیم از این مهم بسیار شور و هیجان داشتند.

برای اولین بار تیمی غیر از استقلال و پرسپولیس در بسیاری از ورزشگاههای ایران - از جمله ورزشگاه آزادی - خیل عظیمی از تماشاگر را همراه خود می‌دید. شور و هیجان آنها به حدی بود که برنامۀ پربینندۀ نود عادل فردوسی پور  نظرسنجی‌ بر مبنای «پرشورترین» هواداران ایران طراحی کرد که در آن نظرسنجی تراکتور با اختلاف اول شد.

همین امر دستاویزی شد تا سرمربی وقت آنها فراز کمالوند در آن برنامه مدعی شود که "ما علاوه بر پرشورترین هواداران،  پرهوادارترین هم هستیم ". این اظهار نظر باعث شد تا در شبی دیگر این برنامه نظرسنجی‌ برای  پرهوادارترین تیم ایران ترتیب دهد که در آن نظرسنجی پرسپولیس و استقلال به ترتیب اول و دوم شدند. هواداران تراکتور نتیجه نظرسنجی دوم را برنتابیدند و طی مصاحبه ای که سوژه ی رسانه ها شد، تلاش کردند دو تیم بزرگ پایتخت به آن ها به چشم رقیب نگاه کنند.

از سوی دیگر با قویتر شدن تراکتور این رقابت بین آنها و غولهای پایتخت حساستر شد و در سالهای بعد این رقابت از جانب تماشاگران کمی رنگ و بوی خشونت نیز به خود گرفت.

شبی که عادل دست بردار نبود؛ جنجال طرفداران سرخ در تلویزیون

پیوس گلزن ترین بازیکن

در مجموع تقابل‌های دو تیم، پرسپولیس ۶۸ و تراکتور ۴۴ گل به‌ثمر رسانده‌اند. فرشاد پیوس مهاجم و کاپیتان سابق پرسپولیس، بهترین گلزن تقابل‌های دو تیم است که موفق شد ۹ بار دروازه تراکتور را باز کند. پیوس در یک بازی دو تیم در سال ۱۳۷۰ که با نتیجه چهار بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید، موفق شد هر ۴ گل تیمش را به ثمر برساند.

علی پروین، ادموند بزیک، علی کریمی، و کمال کامیابی‌نیا هم ۳ گل در بازی‌های این دو تیم برای پرسپولیس زده اند. سید مهدی سید صالحی هم ۲ گل با پیراهن تراکتور و یک گل با پیراهن پرسپولیس در بازی‌های دو تیم به ثمر رساند.

شبی که عادل دست بردار نبود؛ جنجال طرفداران سرخ در تلویزیون

پروین پرچمدار مربیان

علی پروین سرمربی سابق پرسپولیس هم با ۱۲ بازی، بیشترین حضور را به عنوان سرمربی در این مسابقه داشت و ۹ برد و ۳ تساوی کسب کرد. برانکو ایوانکوویچ، تونی اولیویرا و امیر قلعه نویی سه مربی موفق تقابل‌های دو تیم هستند، برانکو سرمربی سابق پرسپولیس با ۴ برد و ۴ تساوی برابر تراکتور و تونی اولیویرا و امیر قلعه نویی سرمربیان سابق تراکتور سازی به ترتیب با ۳ برد و یک باخت و ۲ برد، ۲ تساوی و یک باخت برابر حریف خود نسبت به دیگر مربیان ادوار لیگ برتر پرسپولیس و تراکتور موفق بوده اند.

یحیی گل محمدی سرمربی فعلی پرسپولیس هم ۵ بازی سرمربی بوده که ۴ برد و یک باخت داشته است. جالب است بدانید که این باخت گل محمدی مربوط به دوران مربیگری اش در تراکتور بوده است.

شبی که عادل دست بردار نبود؛ جنجال طرفداران سرخ در تلویزیون

پر گل ترین دیدار ها

دیدار های دو تیم معمولا پر گل و جذاب از آب در آمده است  . پرسپولیس در نهمین دوره لیگ آزادگان در تهران  ۵ بر ۲ پیروز شد. در سال ۱۳۷۰ هم که اولین دوره لیگ آزادگان برگزار می شد پرسپولیس با هدایت پروین  در ورزشگاه آزادی با نتیجه پر گل ۴ بر یک حریف تبریزی را مغلوب کرد، اما بهترین برد تراکتور در تبریز و در یازدهمین دوره لیگ برتر  در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ رقم خورد. تبریزی ها با سرمربی گری امیر قلعه نویی سرخپوشان تهرانی را با مصطفی دنیزلی ۴ بر یک شکست دادند.

شبی که عادل دست بردار نبود؛ جنجال طرفداران سرخ در تلویزیون

۲۵۷ ۲۵۱

منبع: khabaronline-1588407

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد