hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > گام مصمم دولت و مجلس برای توسعه سیستان و بلوچستان

گام مصمم دولت و مجلس برای توسعه سیستان و بلوچستان

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسوولان اجرایی در دولت سیزدهم گام های مصمم خود را برای توسعه مناطق مرزی و شهری و روستایی سیستان و بلوچستان برداشته و به عمران و آبادانی استان می اندیشند.

به گزارش ایرنا رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه کوثری، آذری و کوهساری اعضای کمیسیون عمران،  پاکرو معاون هماهنگی وپشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اکبری معاون سازمان راهداری و امور حمل و نقل کشور، شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، بیک مداح مدیرکل بنیاد مسکن استان، اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان، کرد مدیرکل راهداری و امور حمل و نقل استان، قاسمی مدیرکل امور آب و فاضلاب استان و جمعی از معاونان دستگاههای عضو شورای اداری استان با سفر به شهرستان های خاش، تفتان و میرجاوه از ایستگاه راه آهن و محور خاش به زاهدان و سراوان و خاش به پشتکوه و جاده مرزی روتک و جاده مرزی میرجاوه به ریگ ملک پایانه مرزی و محله پشت خط این شهرستان بازدید کردند.
محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: در دولت و مجلس نگاه مثبتی برای توسعه و عمران سیستان و بلوچستان وجود دارد و همگان به رشد و شکوفایی و عمران و آبادانی این استان می اندیشند.
وی اظهار داشت: توجه به ظرفیت های مرزی سیستان و بلوچستان بویژه شهرهای خاش و میرجاوه و رونق دادن به صادرات و تجارت مرزی به شکوفایی اقتصادی و تولید، اشتغال و مقابله با معضلات بیکاری و مشکلات معیشتی کمک می کند.
رضایی بیان کرد: شتاب بخشیدن به اجرای راه ها و سامانه های مرزی و اجرای پروژه های نیمه تمام در کنار توجه به محرومیت ها از اولویت های مهم مجلس و دولت است.
وی افزود: حضور از نزدیک و آشنا شدن با مشکلات و کمبود و نارسایی ها در مناطق مختلف کشور و از جمله سیستان و بلوچستان از اهداف مهم کمیسیون عمران مجلس بوده و با کمک و همراهی دولتمردان به کاهش دادن مشکلات مردم اقدام می شود.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی به عنوان میزبان اعضای کمیسین عمران مجلس نیز گفت: بررسی مشکلات طرحهای عمرانی در سه شهرستان خاش، تفتان و میرجاوه با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس و مقامات کشوری و استانی انجام و امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده به توسعه و عمران و آبادانی این مناطق کمک شود.
اسماعیل حسین‌زهی افزود: برای اتصال شهرستان خاش و بخش گوهرکوه تفتان به بزمان، بم و حوزه جنوب استان کرمان و ایجاد راه دسترسی به مرز روتک و سرعت بخشیدن به اجرای باند دوم محور ترانزیتی خاش به زاهدان و ایرانشهر و نیز حوزه راه و سامانه های مرزی خاش و میرجاوه و اجرای پروژه راه آهن تصمیمات خوبی گرفته شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: اجرای پروژه های عمرانی در مناطق مختلف استان با نگاه توجه به ظرفیت ها، رفع محرومیت ها و توسعه محوری و ایجاد اشتغال و رونق دادن به تجارت و شکوفایی اقتصادی انجام می شود.
منصور بیجار اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان ظرفیت های مهم مرزی و دریایی، ریلی، صنایع و معادن، کشاورزی، شیلاتی ، دامی و غیره با فراوانی وجود دارد که با نگاه حمایت از سرمایه گذاران و نیز حمایت های دولتی در حوزه های اجرایی به شکوفایی استعدادها کمک می شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد