hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سردار سلیمانی متعلق به همه آزادیخواهان جهان با هر اعتقاد و انگیزه‌ای است

سردار سلیمانی متعلق به همه آزادیخواهان جهان با هر اعتقاد و انگیزه‌ای است

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی متعلق به ایران، شیعه و دین اسلام نیست، بلکه متعلق به همه آزادیخواهان جهان با هر اعتقاد و انگیزه‌ای است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری شامگاه پنجشنبه در کنگره بین‌المللی «به وقت حاج قاسم» در تالار شهر کاشان افزود: شهید سلیمانی به محدوده خاصی تعلق نداشت و امروز هر فردی، حتی غیرمسلمانان نیز از حاج قسم یاد می‌کنند و به این شهید مرد میدان احترام می‌گذارند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به غیر از مکتب امام راحل و شهید حاج قاسم سلیمانی، جای دیگری از مکتب سخن نگفته‌اند و این مهم یعنی، مکتب حاج قاسم فراتر از سرزمین ایران و متعلق به جهان اسلام و بشریت بود، همانگونه که امام حسین (ع) متعلق به همه بشریت است و در راه‌پیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) بسیاری از غیرمسلمان نیز چون عشق به انسانیت دارند به امام حسین (ع) علاقه‌مند هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: مکتب حاج قاسم برگرفته از عاشورا و امامین انقلاب حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که باید در مورد این مکتب مطالعه، تحقیق و پژوهش شود.

وی، رمز موفقیت سردار شهید سلیمانی را کار برای خدا بیان و اضافه کرد: این شهید والامقام به دنبال دیده شدن نبود، بلکه نگرش و اخلاص الهی داشت.

سردار اشتری، ولایت‌مداری را از دیگر ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی برشمرد و گفت: از نظر این شهید جلیل‌القدر، راه سعادت انسان اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب است و این مهم شعار نبود، بلکه با شعور کامل ولایمتدار بود.

وی از روحیه مردم‌داری و تواضع به عنوان دیگر صفت‌های نیکو و پسندیده سردار دل‌ها یاد کرد و افزود: وقتی نام حاج قاسم و یا حتی سخنرانی این مرد میدان به گوش دولتمردان آمریکا و سران رژیم صهیونیستی می‌رسید با دلهره، لرزه بر اندامشان می‌افتاد، با این حال این شهید گرانقدر در برابر فرزندن شهیدان متواضع و فروتن بود.

فرمانده کل انتظامی کشور اظهار داشت: شخصیت چند بعدی سردار سلیمانی برگرفته از مکتب امام راحل، منویات رهبر معظم انقلاب، عاشورا و عصاره تمام شهیدان دفاع مقدس و مدافعان حرم بود.

وی ادامه داد: امروز حاج قاسم سلیمانی الگویی برای کودکان، جوانان و مردان و زنان کشور شده است و همه ا حساس می‌کنند که مدیون این شهید هستند.

به گفته سردار اشتری، تمامی ارزش‌هایی که در انقلاب اسلامی وجود داشت و باید از آنها پاسداری می‌کردیم، سردار سلیمانی ۴۰ سال به خاطر آنها مجاهدت و در این سال‌ها خود را برای پرواز و آسمانی شدن آماده کرد.

فرمانده کل انتظامی اظهار داشت: به علت عظمت و بزرگی حاج قاسم، شهادت وی نیز بزرگ بود، چرا که رییس جمهور منفور آمریکا، خودش علمیات شهادت این شهید را هدایت کرد.

وی وظیفه مدیران، مسوولان و مردم در قبال شهیدان را ادامه راه، سیره و منش آنان بیان و اضافه کرد: باید بدانیم که سردار سلیمانی چه کرده است که نفوذ کلامش جهانی شد؟ و برای در راه خدا چه کاری انجام داد که پویش‌های مختلف حاج قاسم در ایران و جهان راه اندازی شده است؟

سردار اشتری گفت: امسال به برکت خون شهید سلیمانی حرکت عظیمی در ایران راه‌اندازی شد و از سوی دیگر دشمن نیز دیوانه‌وار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی معاند منشا خارجی که با نظام اسلامی و آزادیخواهان مخالف هستند، با نام حاج قاسم برخورد می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر سردار حاج قاسم سلیمانی مقابل گروه تروریستی و تکفیری داعش که به نام دین و اسلام با هدایت سران آمریکا هدایت می‌شدند، نمی‌ایستاد امروز امنیتی در کشور و منطقه وجود نداشت.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: اگرچه دولتمردان آمریکا و رژیم صهیونیستی که گرفتار اعمال خودشان شده‌اند به حاج قاسم تروریست می‌گفتند اما می‌دانند که سردار سلیمانی در مقابله با تروریست باعث آرامش کشورهای منطقه شد.

وی تصریح کرد: امروز باید با امام‌شناسی قوی، دشمن ستیز باشیم و در زندگی شخصی، اجتماعی و و اداری و سازمانی مسیر شهیدان را بپماییم که بطور قطع موفق خواهیم شد.

سردار اشتری اظهار داشت: ماموران انتظامی با پیروی از رهبرمعظم انقلاب که تاکید بر خدمت به مردم دارند، در کنار وظیفه استقرار و ارتقای امنیت، خدمت رسانی به مردم را نیز ادامه می‌دهند.

وی، آسایش و آرامش امروز که دارای ثبات امنیتی و سیاسی در کشور هستیم را مدیون شهیدان دانست و افزود: قدرت بازدارندگی نیز در منطقه مهم و قدرت بین‌المللی نظام جمهوری اسلامی تاثیرگذار در عرصه امنیت داخلی است که بخش عمده آن مدیون شهیدان عرصه نظم و امنیت، مدافع حرم و سیدالشهدا مدافع حرم حاج قاسم سلیمانی هستیم.

فرمانده کل انتظامی کشور یادآور شد: در آستانه دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، احترام گذاشتن به این شهید والامقام در حقیقت تکریم از تمام شهیدان، ایثارگران، جانبازان جبهه مقاومت و همه آزادیخواهان جهان است.

وی با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی، گفت: در فتنه سال ۱۳۸۸ که دشمنان به خصوص دولت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند، مردم با بصیرت، هوشیاری و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، یک حرکت مردمی و خودجوش در سراسر کشور به وجود آوردند که کاشان این اقدام را یک روز زودترشروع کرد.

سردار اشتری اظهار داشت: با حضور باشکوه مردم در ۹ دی در سراسر کشور تمامی توطئه‌های دشمن خنثی شد و همه مردم برای بیعت با رهبر معظم انقلاب و نایب امام زمان (عج) و انزجار از فتنه‌گران به میدان آمدند.

به گفته وی، سال گذشته مانند امسال سالگرد شهادت شهید سلیمانی به طور گسترده برگزار نشد که شاید به علت وجود وضعیت کرونا بود و شاید بسیاری از مسوولان این اندازه اعتقاد نداشتند اما هم اکنون پای کار هستند.

در کنگره بین‌المللی «به وقت حاج قاسم» ربیع الحمدی از سفارت یمن به نمایندگی از جبهه انصارالله، حسام عسکری از سفارت یمن، اسماعیل سلطان از لشکر فاطیمون، دبیر کل اتحادیه اسلامی طلاب آفریقا در ایران، مدیر موسسه البصائر در قم و میهمانانی از کشورهای نیجریه، ماداگاسکار، بورکینافاسو، عراق و سوریه حضور داشتند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد