hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دربی با طعم بوکس، کاراته، زندان!/عکس

دربی با طعم بوکس، کاراته، زندان!/عکس

درگیری‌های شهرآورد سال ۷۹ هنوز هم در ذهن هواداران مانده است.

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین؛ یکی از سکانس های جنجالی دربی که بعد از دو دهه هنوز در ذهن ها مانده، مربوط به مشت عجیب پرویز برومند به صورت پایان رافت است. در ۹ دی سال ۷۹ در دربی شماره ۴۹ استقلال و پرسپولیس در شرایطی که بازی با تساوی ۲ بر ۲ رو به پایان بود،که اتفاقی عجیب رخ داد.

در آن سال استقلال با مربیگری مرحوم منصور پورحیدری وارد لیگ شده بود و در بازار نقل‌وانتقالات یکی از بهترین بازیکنان وقت سرخ‌ها را جذب کرد که در تاریخ فوتبال ایران هنوز به‌عنوان نقل‌وانتقالی جنجالی از آن یاد می‌شود. مهدی هاشمی‌نسب که با پیراهن پرسپولیس چهاربار دروازه استقلال را در دربی فروریخته بود، با قراردادی پرسروصدا به استقلال آمد. این دیدار تا دقیقه ۸۶ با برتری ۲ بر یک استقلال در جریان بود که علی کریمی در دقیقه ۸۷ گل تساوی پرسپولیس را وارد دروازه برومند کرد. یانگ جو کیم، داور کره‌ای، چهار دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرده بود که به‌یک‌باره با صحنه عجیب مشت برومند به صورت پایان رأفت مجبور شد برای دقایق طولانی بازی را متوقف کند.

بعد از مداوای رأفت داور چندثانیه بعد سوت پایان دیدار را به صدا درآورد که بعد از شنیدن سوت، بازیکنان دو تیم به جان هم افتادند. برخی بازیکنان از همان استادیوم توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند و طبق گفته خودشان یک روز را در بازداشتگاه سپری کردند. کمیته انضباطی هم فردای این دیدار تشکیل جلسه داد و سه روز بعد آرای صادره را اعلام کرد که طی آن پرویز برومند ۱۸ ماه از فعالیت‌های فوتبالی محروم شد که به ۱۲ ماه تقلیل یافت. استیلی و نوازی هر یک ۱۲ ماه محرومیت، مهدی تارتار شش ماه، بهروز رهبری‌فرد چهار ماه، ناصر ابراهیمی، مربی وقت پرسپولیس شش ماه، ولی صالح‌نیا، مربی بدن‌ساز استقلال دو ماه و علی سامره و فرزاد مجیدی هرکدام به دو هفته محرومیت محکوم شدند که در مجازات آنها نیز بخشش‌هایی صورت گرفت.

حجم محرومیت ها به حدی بود که روزنامه های آن زمان، با تیتر «۵۷ ماه محرومیت» به استقبال رای کمیته انضباطی رفتند. شاید همین شدت عمل در صدور رای بود که باعث شد تا دربی تهران سال های سال شاهد این جنس از درگیری ها نباشد.

دربی با طعم بوکس، کاراته، زندان!/عکس

ترکیب مربیان و بازیکنان دو تیم به این شرح بود:

بازیکنان پرسپولیس:

احمد رضا عابدزاده (کاپیتان)، محمد علی پیروانی، علیانصاریان ـ ، حمید استیلی، حامد کاویانپور، بهروز رهبری فرد، مهدی تاتار (حسن خانمحمدی)، رضا شاهرودی، علی کریمی، اسماعیل حلالی، پایان رأفت

مربی: علی پروین

بازیکنان استقلال:

پرویز برومند، جواد زرینچه (کاپیتان)، ستار همدانی، یدالله اکبری، محمد نوازی، فرزاد مجیدی، سیروس دین محمدی، محمود فکری،> علیرضا واحدی نیکبخت، علی سامره (مسعود قاسمی)، سید مهدی‌هاشمی نسب (احمد مومن‌زاده)

مربی: منصور پورحیدری

گل‌های پرسپولیس:

 بهروز رهبری فرد (۵۸ پنالتی) ـ علی کریمی (۸۷)

گل‌های استقلال:

محمد نوازی (۶۸) ـ

مهدی‌هاشمی نسب (۸۵)

دربی با طعم بوکس، کاراته، زندان!/عکس

۲۵۷ ۲۵۱

منبع: khabaronline-1587829

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد