hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > فاطمی امین: حمایت از صادرکنندگان اولویت اصلی وزارت صنعت و معدن است

فاطمی امین: حمایت از صادرکنندگان اولویت اصلی وزارت صنعت و معدن است

وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزایش صادرات و حمایت از صادرکنندگان را از اولویت های اصلی این وزارتخانه برشمرد و گفت: وزارت صمت از صادرات کالاهای تولیدی در زمینه تامین سرمایه در گردش و بازاریابی خارجی حمایت می کند.

سیدرضا فاطمی امین عصر پنجشنبه در جریان سفر رییس جمهور و شماری از اعضای هیات دولت به قم و بازدید از واحدهای صنعتی این استان در جمع خبرنگاران، افزود: ایران در بخش لوازم خانگی در کل کشور پیشرفت های مطلوبی داشته و امیدواریم این واحدها با حمایت ها و اقدامات انجام شده سریع تر به سمت صادرات و ارزآوری حرکت کنند.

وی دغدغه های فعالان صنعتی و تولیدی قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: وظیفه وزارت صمت حل مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی، معدنی و صنفی است تا دغدغه فعالان اقتصادی فقط کیفیت، فناوری و افزایش صادرات باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکل تامین آب واحدهای صنعتی قم ابراز کرد: مشکل آب یک معضل عمومی در سطح کشور است.

فاطمی امین تصریح کرد: عمده اشتغال استان قم در حوزه صنعت است و این استان یکی از استانهای صنعتی کشور محسوب می شود و از بخش صنعت قم حمایت خواهد شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم امروز وارد قم شد.

وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس جمهور را در این سفر همراهی می کنند و قرار است در برنامه‌های مختلفی همچون بازدید از طرح های عمرانی حضور یابند.

در جریان این سفر موضوع هایی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم  فراتر از ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد