hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مازندران| زنگ خطر در میانکاله به صدا درآمد

مازندران| زنگ خطر در میانکاله به صدا درآمد

بیش از ۱۱ هکتار از زمین‌های پناهگاه حیات‌وحش و تالاب بین‌المللی میانکاله بهشهر در شرق مازندران از آغاز امسال تاکنون در آتش سوخت.


رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بهشهر گفت:2 مورد آتش‌سوزی مشکوک از آغاز امسال تاکنون در پناهگاه حیات‌وحش میانکاله گزارش‌شده است.

زمان رضا احمدی افزود: حادثه آتش‌سوزی نخست سوم خردادماه امسال در منطقه استاد باقر میانکاله رخ داد که بلافاصله گروه‌های اطفای حریق پناهگاه حیات‌وحش، آتش‌نشانی به منطقه اعزام شدند.

احمدی گفت: در این آتش‌سوزی که ۳ و نیم هکتار از منطقه دچار حریق شده بود که با تلاش ۵ ساعته نیروی‌های امدادی و دوستداران طبیعت خاموش شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بهشهر گفت: در حادثه آتش‌سوزی دوم که ۲۴ ساعت بعد از آتش‌سوزی نخست اتفاق افتاد ۸ هکتار از منطقه میانکاله صحرا در آتش سوخت.

وی بابیان اینکه برای خاموش کردن آتش‌سوزی‌های پراکنده این منطقه خودرو‌های آتش‌نشانی شهرداری بهشهر و بندر امیرآباد به منطقه اعزام‌شده بودند، گفت: به دلیل شدت وزش باد و پراکندگی، آتش در ۵ نقطه گسترش یافت و آتش‌نشانان و محیط‌بانان منطقه پس از ۷ ساعت موفق به مهار حریق شدند. احمدی گفت: در این دو مورد آتش‌سوزی‌ها درختچه‌های انار وحشی و گونه‌های گیاهی سازیل و بوته‌های تمشک در آتش سوخت. وی بابیان اینکه تالاب بین‌المللی میانکاله زیستگاه قرقاول خزری و دراج است و در فصل بهار تولید و تکثیر این پرندگان صورت می‌گیرد متأسفانه تعدادی زیادی از قرقاول‌ها، جوجه و تخم قرقاول در آتش سوخت. احمدی بابیان اینکه کارشناسان محیط‌زیست در حال بررسی علت آتش‌سوزی و شناسایی عاملان آتش‌سوزی هستند، گفت: محیط‌زیست مازندران با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد. وی گفت: عمده آتش‌سوزی‌های در این منطقه می‌تواند شکارچیان و صیادان غیرمجاز در منطقه است که با آتش‌سوزی‌های پراکنده محیط بهابرگان را مشغول کرده و در این مدت به شکار و صید غیرمجاز خود اقدام می‌کنند. وی عامل دیگر آتش‌سوزی را عامل انسانی شامل انداختن ته سیگار در دشت‌های خشک منطقه، خاموش نکردن آتش توسط گردشگران و چوپانان منطقه دانست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد