hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پس از چهار سال تدفین، پیکر شهید غلامرضا ترابی کاجی شناسی شد

پس از چهار سال تدفین، پیکر شهید غلامرضا ترابی کاجی شناسی شد

سرانجام پس از ٣٣ سال بی خبری و بعد از گذشت چهار سال از خاکسپاری، پیکر مطهر شهید «غلامرضا ترابی کاجی» با آزمایش DNA، شناسایی و به خانواده وی اطلاع داده شد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، شهید ترابی کاجی سال ۱۳۴۴ در شهرستان جرقویه متولد و سال ۶۵ به عنوان سرباز رسته پیاده یگان جمعی گردان ۷۸۴ تیپ ۴ لشگر ۲۱ ارتش به جبهه اعزام شد.

این شهید والامقام ۲۸ خرداد ۱۳۶۶ در ناحیه زبیدات عراق بر اثر اصابت گلوله دشمن به شهادت رسید و پیکر مطهرش سال ۹۵ در پی عملیات تفحص کشف و به عنوان شهید گمنام در استان هرمزگان شهر سیاهو به خاک سپرده شد.

متاسفانه مادر و پدر این شهید والامقام در قید حیات نیستند و خواهران و برادران شهید به همراه چند نفر از نزدیکان در مراسم گرامیداشت و یادواره شهید ترابی که با حضور مسئولان کشوری و لشکری و آحاد مردم هرمزگان، صبح چهارشنبه در مزار شهید در دهستان سیاهو برگزار شد، حضور یافتند. 

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در مراسم یادواره شهید ترابی، با تجلیل از صبر و استقامت خانواده معظم این شهید از خداوند رحمان برای پدر و مادر شهیدطلب آمرزش کرد و گفت، شهادت عزت ابدی برای انسان های برگزیده است.

وی از شهدا به عنوان مشعل‌داران پیروزی، آزادی و استقلال کشور در مواجهه با ظلم و استبداد جنایتکاران، زورگویان و استکبارجهانی نام برد و افزود: بی گمان حق بزرگ شهیدان بر گردن ملت ما، بسی عظیم است و عزت و امنیت امروز کشور، مرهون مجاهدت و جانفشانی شهیدانی است که با بذل جان خود در راه دفاع از اسلام و حراست از مرزهای کشور، به عالی­ترین مقام و درجه نزد خدای خود دست یافتند.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش تصریح کرد، به برکت شهدای انقلاب و دفاع مقدس است که امروز، ایران اسلامی در عرصه­ های علمی، ملی و بین­‌المللی بر قلل رفیع افتخار ایستاده است. 

وی همزمان شدن شناسایی هویت شهید ترابی با ایام شهادت بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س)، شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ۹دی سالروز بصیرت و میثاق امت با ولایت را به عنوان پیامی از جانب شهید برای آحاد مردم ایران اسلامی دانست و افزود: شهدا هم‌چنان که زنده اند و نزد خداوند متعال روزی داده می‌شوند در زمان های مختلف پیام‌هایی را برای هدایت ما می‌فرستند تا همواره در مسیر انقلاب و در راه پیروی از ولایت، ثابت قدم بمانیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد