hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > همکاری وزارت امور خارجه برای صادرات صنایع‌دستی راه‌گشا است

همکاری وزارت امور خارجه برای صادرات صنایع‌دستی راه‌گشا است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ظرفیت ایران در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی گفت: همکاری وزارت خارجه برای صادرات در این عرصه راه‌گشا است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، پویا محمودیان روز چهارشنبه (هشتم دی‌ماه) در دیدار معاونان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به ۲۹۶ رشته صنایع‌دستی فعال در ایران گفت: ایران جز کشورهای نامدار در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به فعالیت ۲ میلیون فعال در حوزه صنایع‌دستی در ۳۱ استان کشور گفت: حدود ۷۵ درصد این فعالان را بانوان تشکیل می‌دهند، که در ۳ بخش تولید، آموزش و فروش محصولات مشغول به کار هستند.

وی گفت: در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای صادرات، بیشتر نیازمند اطلاعات درست بازار جهانی هستیم که امیدواریم دیپلمات‌ها و رایزنان اقتصادی کشور در این زمینه به ما کمک کنند.

همکاری وزارت امور خارجه برای صادرات صنایع‌دستی راه‌گشا است

محمودیان افزود: داشتن اطلاعات کافی از رویدادهای هنری و تجاری، شناسایی صاحبان گالری‌ها و فروشگاه‌های هنری و برقراری تعاملات با آنها مد نظر ماست که همکاری وزارت امور خارجه با ما در این حوزه بسیار راه‌گشا است.

وی گفت: کشور چین بر اساس آمار جدید بین‌المللی ۸۵ درصد صادرات تزیینات کریسمس را به خود اختصاص داده که نشان موفقیت عظیم این کشور در این حوزه است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد