hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > جزئیات افزایش قیمت برق پرمصرف‌ها/ ۷۵ درصد مشترکان از افزایش تعرفه‌ها معافند

جزئیات افزایش قیمت برق پرمصرف‌ها/ ۷۵ درصد مشترکان از افزایش تعرفه‌ها معافند

سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس الگوی مصرف تعیین شده برای برق، مصرف بیش از ۷۵ درصد از مردم کشور پایین‌تر از الگو قرار داشته و مشمول افزایش قیمت نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی افزود: الگوی مصرف در مناطق جغرافیایی مختلف هیچ تغییری نکرده و برای کسانی که مصرف ماهیانه برق آن‌ها پایین‌تر از الگو باشد هیچ افزایش تعرفه‌ای درنظر گرفته نشده است. در ماه‌های غیر گرم سال الگوی مصرف 200 کیلووات ساعت تعریف شده که این عدد برای ماه‌های گرم سال که خردادماه تا شهریورماه است در مناطق گرمسیر 3 هزار کیلووات ساعت در ماه و برای مناطق عادی 300 کیلووات ساعت است که نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه الگوی مصرف نسبت به گذشته تغییر نکرده است، گفت: مشترکانی که زیر الگوی مصرف تعیین شده برای هر منطقه برق مصرف می‌کنند، مشمول هیچ افزایش قیمتی نمی‌شوند و کماکان نظام تعرفه گذاری مصوب سال 1397 برای این مشترکان لحاظ خواهد شد.

رجبی مشهدی افزود: در این آیین نامه همچنین پیش بینی شده که اگر مشترکی بتواند در چهارماه گرم سال مصرف خود را به کم‌تر از الگوی مصرف کاهش دهد می‌تواند متناسب با میزان کاهش، پاداشی متناسب با هزینه‌هایی که برابر تامین برق برای وزارت نیرو است را دریافت کند و در شرایطی حتی مشترکان خانگی بستانکار نیز خواهند شد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به جزئیات تشویق‌های در نظر گرفته شده گفت: اگر مشترکی در فصل گرم 200 کیلووات ساعت برق مصرف کرده و به دنبال آن 100 کیلووات ساعت زیر الگوی از برق استفاده کند، از یک پاداش کم مصرفی، بهره‌مند خواهد شد.

وی در تشریح جزئیات افزایش قیمت پرمصرف‌ها نیز گفت: مشترکانی که بر خلاف تشویق‌های تعیین شده همچنان به مصرف بالای خود ادامه دهند، تعرفه برق آن‌ها افزایش خواهد یافت. میزان مصرف مازاد بر الگو متناسب با افزایش مصرف به صورت پلکانی و بر اساس هزینه‌های تامین انرژی اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: در حال حاضر مشترکان پرمصرفی که مازاد الگوی تعیین شده در هر منطقه برق مصرف می‌کنند، کمتر از 25 درصد کل هستند و بیش از 75 درصد مشترکان برق، کمتر از الگوی تعیین شده مصرف دارند.

وی اظهار امیدواری کرد: با کاهش مصرف مشترکان پر مصرف به میزان کمتر از الگو، علاوه بر اینکه صورتحساب آن‌ها کاهش می‌یابد، امکان تامین برق پایدار را به ویژه در تابستان فراهم می‌کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد