hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > رانندگان تاکسی ملزم به نصب کارت واکسیناسیون هستند

رانندگان تاکسی ملزم به نصب کارت واکسیناسیون هستند

فرهادی گفت: رانندگان تاکسی ملزم به نصب كارت واكسیناسیون در معرض دید عموم هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن فرهادی معاون فنی و مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: با توجه به واریانت امیکرون و گذر از پیک پنجم، طرح مدیریت هوشمند به تصویب ستاد ملی کرونا رسیده است. پایه این طرح بر اصل واکسیانسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کنترل سامانه ای واحد‌های مختلف تاکید دارد، به همین منظور سامانه سکوی امید راه اندازی شده است.

او ادامه داد: فاز سوم کنترل طرح هوشمند در واحدهای صنفی و در مرحله چهارم مسافرت ها و مراکز آموزشی اجرایی می شود؛ در این فاز مسائل مختلف مانند تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل ها مورد توجه قرار می‌گیرد. طرح مدیریت هوشمند زندگی ها را مختل نمی‌کند بلکه تاکید زیادی بر رعایت نکات بهداشتی دارد.

فرهادی بیان کرد: ارائه خدمت به خدمت گیرنده فقط با توجه به واکسیناسیون و بیمار نبودن صورت می‌گیرد و غیر از این باشد، نباید خدمتی ارائه شود. مثلاً برای رفتن به سینما، تئاتر و…، باید واکسن زده باشیم و بیمار هم نباشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: ۱۶۸ تا ۱۷۰ شیوه نامه بهداشتی داشتیم که از زمان شروع همه گیری کرونا در جهان، برای کشور خودمان طراحی و اجرا کردیم که لازم است به روز رسانی شوند.

او افزود: دستورالعمل های تدوینی جدید در اختیار سازمان های نظارتی، اجرایی و دیگر نهادهای ذی‌ربط داده شده است. الزامات مربوط به واکسیانسیون در تمام دنیا انجام می شود. سامانه سکوی امید باید ارتباطات اش را با تمام دستگاه ها برای کنترل سفرهای درون شهری برقرار کند.

 معاون فنی و مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت خطاب به رانندگان تاکسی‌ گفت: تمام راننده ها باید کارت واکسن را در معرض دید مسافر قرار دهند.

فرهادی گفت: فعلاً این کنترل ها و نظارت ها باید اعمال شود. اولین گزارشی که هفته پیش در ستاد ملی کرونا ارائه دادیم، این بود که ۸۰ درصد کسانی که خدمت در بخش ها و صنف‌های مختلف ارائه می‌دادند، واکسن خود را دریافت کرده بودند. 

او ادامه داد: در مورد مدارس باید گفت که عمده مشکل ما تهویه است و در برخی از مدارس و استان‌ها، مشکل فاصله گذاری و تراکم کلاس‌ها را داریم. البته در نقاط محروم و روستایی، مشکل تهویه و فاصله گذاری را نداریم؛ بلکه در کلانشهر مثل تهران، با چنین مشکلاتی مواجه هستیم.

فرهادی گفت: مدارسی که شرایط حضور دانش آموزان را ندارند، باید کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد