hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > فعالیت بانکی صندوق‌های فناوری و شکوفایی خلاف قانون است

فعالیت بانکی صندوق‌های فناوری و شکوفایی خلاف قانون است

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه صندوق‌های نوآوری و شکوفایی حق انجام هیچ‌گونه عملیات بانکی را ندارند، گفت: هرگونه فعالیت بانکی صندوق‌های فناوری و شکوفایی خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمد باقر قالیباف» در جلسه علنی روز چهارشنبه (۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح جهش تولید دانش‌بنیان گفت: در چند سال گذشته شاهد شکل‌گیری موسسات مالی و اعتباری بودیم که علی‌رغم این‌که اجازه فعالیت بانکی نداشتند به انجام امور بانکی پرداخته و خلق پول کردند که سبب شد کشور با مشکلات زیادی مواجه شود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در این زمینه قانون وجود دارد ولی بانک مرکزی در برابر آنها کوتاهی کرد از فعالیت بانکی آنها جلوگیری نکرد تا در نهایت ۳۶ هزار میلیارد تومان از بیت‌المال صرف پرداخت خسارات ناشی از این صندوق‌ها شد.

وی با بیان اینکه صندوق‌های نوآوری و شکوفایی که در حوزه حکمرانی در فضای فناوری اختیارات دارند، حق انجام عملیات بانکداری را ندارند، تاکید کرد: هرگونه فعالیت بانکی از سوی صندوق‌های فناوری و شکوفایی خلاف قانون است. آنها فقط در این طرح که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است این امتیاز را دارند که اگر در قراردادهای خود شکایتی از آنها صورت گرفت قوه قضاییه با همان نگاهی که به تعهدات بانکی دارد به تعهدات این صندوق‌ها نیز رسیدگی کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: صندوق‌های نوآوری و شکوفایی حق انجام هیچ‌گونه عملیات بانکی ندارند و فقط در قراردادهای آنها نگاه تعهدات بانکی می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد