hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > تغییر چهره ترانه علیدوستی از گذشته تا کنون

تغییر چهره ترانه علیدوستی از گذشته تا کنون

ترانه علیدوستی بازیگر مطرح و معروف سینمای ایران است که با نقش های متفاوت در جشنواره های مختلف جوایز فراوانی دریافت کرده است.

ترانه علیدوستی یکی از بهترین ستاره‌های سینمای ایران است که در اولین نقش آفرینی خود در من ترانه پانزده سال دارم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از جشنواره بیستم فجر به ارمغان ‌آورد. ترانه علیدوستی بعد از اولین بازی خود همچنان در دنیای هنر با قدرت پیش رفت و در آثار فیلم‌سازان مطرح و برجسته ای مانند اصغر فرهادی خوش درخشید و با انتخاب‌های حساب شده و دقیق نقش‌های خود را به عنوان چهره ای مطرح در سینمای ایران معرفی کرد. در این بخش از فرهنگ و هنر نمناک عکس قدیمی و زیبایی از ترانه علیدوستی که چهره دلنشین و ساده ای دارد، را برای طرفداران این هنرمند توانا منتشر کرده ایم.

کودکی ترانه علیدوستی

تغییر چهره ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی در گذر زمان/ عکس جدید از مریم رضوی

زندگی خصوصی و ازدواج ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی بازیگر سینما ایران متولد 22 دی 1362 در تهران است. پدر او حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان کنونی فوتبال و مادرش نادره حکیم الهی سنگ‌ تراش و مجسمه‌ ساز است. او دارای یک برادر به نام پویان علیدوستی نیز بوده که متاسفانه در مراسم جشن چهارشنبه سوری سال 83 بخاطر انفجار مواد محترقه فوت کرده است.

ترانه علیدوستی فعالیت هنری خود را همزمان با تحصیل در رشته تجربی با حضور در هنرستان موسیقی و شرکت در کلاس های بازیگری امین تارخ آغاز نمود و از طریق کلاس بازیگری برای بازی در نقش ترانه پرنیان در فیلم من ترانه 15 سال دارم انتخاب شد.

ترانه علیدوستی در تابستان 1390 با علی منصور ازدواج کرد و صاحب یک فرزند دختر به نام «حنا» است. او به بیماری «کلاستروفوبیا» یا ترس از محیط بسته مبتلا است و از طرفداران جریان فمینیسم است.

بازیگران

اولین نقش آفرینی ترانه علیدوستی و دریافت 4 جایزه معتبر داخلی و خارجی از او ستاره ای بی بدیل در سینمای ایران ساخت. ترانه در آثاری چون درباره الی، فروشنده، چهارشنبه سوری، آسمان زرد کم عمق و... ایفای نقش نموده و جوایز فراوانی را کسب کرده است. ترانه علیدوستی نه تنها در تئاتر و سینما خوش درخشیده بلکه در شهرزاد یکی از بهترین آثاری که در شبکه خانگی به مردم عرضه شد، مرز بین بازیگر و نقش را از بین برد و تماشاگر را با سکانس‌های میخکوب‌کننده غافلگیر نمود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد