hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > روش های ترمیم پارگی مانتو

روش های ترمیم پارگی مانتو

برای ترمیم پارگی مانتو روش های بسیار زیادی وجود دارد که همه ان ها را برایتان بررسی کرده ایم و در ادامه تمامی روش های گفته شده را آموزش خواهیم داد. برای آموزش بیش تر بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

برای ترمیم پارگی مانتو روش های بسیار زیادی وجود دارد و شما می توانید از این روش ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرده تا مانتوی خود را دوباره قابل پوشیدن کنید. در ادامه چندین راه متنوع را به همراه جزئیات کامل در اختیارتان قرار خواهیم داد.


ترمیم پارگی مانتو در خانه

روش های ترمیم پارگی مانتو

اگر فکر می کنید که مانتو شما هنوز نو می باشد ولی بنا به هر دلیلی بخشی از آن نیاز به رفو و پینه شدن دارد بهتر است روش های درست کردن آن ها را بلد باشید و هر روشی که فکر می کنید مناسب تر و کم هزینه تر می باشد را برای آن به کار ببرید. در ادامه روش های بسیار گوناگونی را برایتان بررسی خواهیم کرد و تمامی آن ها را یک به یک برایتان شرح می دهیم تا بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید.

استفاده از لایه چسب

یکی از ساده ترین روش هایی که می توانید با استفاده از آن مانتو خود را ترمیم کنید استفاده از لایه چسب می باشد. این لایه ها بسیار ارزان هستند و شما می توانید متناسب با نیاز خود هر رنگی که دوست دارید را از خرازی ها تهیه کنید. البته بیشترین کاربرد این لایه ها در رنگ های سفید و مشکی می باشد. برای استفاده از این روش مراحلی که گفته شده را به ترتیب انجام دهید.

  1. ابتدا مانتو را برعکس کنید و آن را اتو کنید. این کار به شما کمک می کند تا بافت مانتو در یک راستا قرار بگیرد.
  2. لایه های چسب را به صورت مربعی برش دهید.
  3. این لایه ها را بر روی قسمت پارگی قرار دهید و با استفاده از کمی آب خیس کنید. سعی کنید مقدار آب به کار برده شده خیلی زیاد نباشد.
  4. پارچه ای را متناسب با همان میزان پارگی که شاهت رنگی زیادی با مانتو دارد را روی لایه ها قرار دهید و اتو را چند ثانیه روی آن بگذارید.
  5. بعد از این که این پارچه به لایه های چسب چسبید شما می توانید مانتو خود را برداشته و دوباره اتو کنید تا دیگر آثاری از پارگی آن را مشاهده نکنید.

استفاده از نخ و سوزن برای ترمیم مانتو

نخ و سوزن

یکی دیگر از راه هایی که به شما کمک می کند تا با کمترین هزینه مانتوهای خود را ترمیم کنید استفاده از نخ و سوزن است. برای استفاده از این روش باید مراحلی را رعایت کنید تا لباس بعد از ترمیم پارگی ها، قابل پوشیدن باشد.

  1. نخی همرنگ با پارچه مانتو خود انتخاب کنید. این کار منجر به این می شود که محل ترمیم مانتو شما مشخص نشود.
  2. انتخاب رنگ نخ و نخ سالم که دچار تغییر رنگ نشود اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر این نخ را ندارید بهتر است آن را تهیه کنید. در برخی از موارد ممکن است شما نتوانید رنگ مناسبی را پیدا کنید بنابراین می توانید برای مانتوهای روشن از رنگ های روشن و مانتو های تیره از رنگ های مات و تیره استفاده کنید.
  3. برای این که مانتو خود را به خوبی ترمیم کنید باید در حین دوختن حواستان باشد که فاصله مناسبی از آن را برای لبه های دوخته شده استفاده کنید.
  4. سعی کنید دوختن مانتو را لب به لب انجام ندهید چرا که ممکن است پارگی افزایش یافته و مانتو شما خراب خواهد شد.
  5. بعد از هر کوکی که می زنید باید سعی کنید نخ را خوب بکشید به طوری که بخشی از آن اضافه نماند و خیلی هم جمع نشود.
  6. زمانی که کار شما تمام شد و پارگی های لباس ترمیم شد می توانید از درون نخ را خوب گره بزنید تا محل دوختگی در جای خود محکم شود.

وصله زدن و ترمیم پارگی

استفاده از وصله

این روش برای مواردی خوب است که پارگی مانتو شما بیش تر از ۲ سانتی متر و کم تر از ۵ سانتی متر باشد. اگر مانتو شما طرح در می باشد بهتر است از پارچه های رنگی برای این کار استفاده کنید و اگر مانتو شما تک رنگ است می توانید از پارچه های مشابه  یا متضاد رنگ مانتو برای وصله انتخاب کنید.

  1. برای وصله کردن درست بهتر است پارچه ای را انتخاب کنید که از جنس مانتو شما باشد.
  2. پارچه را به اندازه ۱ و نیم سانت بیش تر از محل پارگی برش بزنید.
  3. برای این که کار شما دقیق تر شود می توانید از خط کش و یا متر استفاده کنید.
  4. با استفاده از لایه چسب می توانید این وصله را به مانتو بچسبانید و این کار را باید از سمت بیرون مانتو انجام دهید.
  5. اتو کردن مانتو در این حالت باید به گونه ای باشد که سوراخ مانتو رو به شما قرار بگیرد.
  6. بهتر است برای بهتر چسبیدن این بخش دمای اتو را کمی بیش تر از حالت حادی تنظیم کنید.

استفاده از گلدوزی

یکی از بهترین کارهایی که می توانید با استفاده از آن مانتو های خود را ترمیم کنید و پارگی های آن ها را تا حدودی از بین ببرید. می توانید با استفاده از هنر گلدوزی می توانید گل های بسیار کوچکی تهیه کنید و آن ها را هر طور که دوست دارید بر روی پارگی های لباس بچسبانید. این گل هال به طور آماده در خرازی ها موجود می باشند و اگر نمی توانید خودتان آن ها را تهیه کنید می توانید به صورت آماده خریده و با استفاده از نخ و سوزن بر روی پارگی ها بچسبانید. این روش از روش های قبلی ماندگاری بسیار بیش تری دارد و به شما این امکان را می دهد که حتی طرح مانتو خود را تغییر داده و جلوه ای ویژه به آن ببخشید.

گلدوزی و ترمیم پارگی لباس

استفاده از گل های نمدی

این گل ها را می توانید خودتان بسازید و یا به صورت آماده خریداری کنید و با توجه به طرح مانتویی که دارید با استفاده از لایه چسب و یا نخ و سوزن به مانتو های خود زده و آن ها را ترمیم کنید. در واقع ترمیم پارگی مانتو به شما این امکان را می دهد که با به خرج دادن سلیقه زیاد مانتو های کهنه و قدیمی خود را به روز کرده و بتوانید دوباره از آن ها استفاده کنید.

تکه دوزی

یکی دیگر از هنرهایی که برای ترمیم پارگی مانتو می توانید از آن استفاده کنید کمک گرفتن از هنر تکه دوزی می باشد. در واقع با استفاده از این هنر شما می توانید طرح های بسیار جذاب و زیبایی را روی مانتو خود بزنید و آن ها را با تکه پارچه هایی که در خانه دارید زیبا تر سازید. البته این کار دقت و حوصله بسیار زیادی می خواهد و اگر حوصله ندارید بهتر از است از این روش استفاده نکنید. برای استفاده از این روش باید یک سری نکاتی را دقت کنید تا کار شما زیبا تر شود و این نکات را برایتان بیان خواهیم کرد.

  1. وسایل لازم را مانند سوزن، نخ، قیچی، گچ و یا صابون خشک را آماده کنید.
  2. طرحی که دوست دارید را روی یک کاغذ اجرا کنید.
  3. الگویی که دوست دارید را روی پارگی مانتو خود قرار دهید و با استفاده از گچ و یا همان صابون خشک دور الگو را خط بکشید.
  4. با استفاده از پارچه هایی که دارید الگو را یک بار دیگر در بیاورید و روی مانتو خود قرار داده و با استفاده از نخ و سوزن آن را فیکس کنید.
  5. نحوه دوخت شما بر زیبایی کارتان تاثیر می گذارد و این بدین معنا است که اگر از روش های مختلفی مانند دوخت دندان موشی و دوخت کوک برگردان استفاده کنید جلوه کار شما افزایش می یابد.

تکه دوزی و ترمیم پاره شدن مانتو

استفاده از کاموا

گل هایی که با استفاده از کاموا تهیه می شوند به شما کمک می کنند تا بتوانید مانتو های خود را به زیباترین شکل ممکن ترمیم کنید. در واقع کمک گرفتن از کاموا برای ترمیم پارگی مانتوها یکی از روش های مدرن می باشد و زیبایی و جلوه مانتوهای شما را چند برابر خواهد کرد زیرا تنوع کامواها بسیار زیاد است و اگر کمی وسایل دیگر مانند مروارید به آن اضافه کنید می توانید تنوع بسیار زیادی ایجاد کرده و با به خرج دادن کمی سلیقه مانتوهای خود را از حالت ساده بودن خارج کنید.

استفاده از وصله های آماده

وصله های آماده برای زمانی مناسب می باشد که شما دوست دارید این وصله ها را با استفاده از چرخ خیاطی از روی مانتو بدوزید. این وصله ها نیز تنوع بسیار زیادی دارند و شما باید متناسب با مانتو خود آن را خریده و در جای مناسبی به کار ببرید. البته شما می توانید این وصله ها را با استفاده از دست نیز بدوزید ولی استفاده از چرخ خیاطی به شما کمک می کند تا کار تمیز تری داشته باشید.

وصله های آماده برای ترمیم پارگی ها

نکات بسیار مهم

یک سری از نکات هستند که به شما کمک می کنند تا بتوانید سریع تر و بهتر به ترمیم پارگی مانتو بپردازید. در ادامه این نکات را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم.

استفاده از چسب

استفاده از چسب های خیاطی برای افرادی که نمی توانند و یا زمان خیاطی کردن را ندارند بسیار مناسب می باشد. در واقع این افراد می توانند چسب های آماده ای را که در اختیار دارند را به راحتی بر روی مانتو های پاره قرار دهند و سریعا آن را ترمیم کنند.

کمک گرفتن از یک خیاط

در برخی از موارد کمک گرفتن از یک خیاط می تواند به شما کمک کند تا کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در واقع اگر پارگی مانتو شما بسیار بزرگ است می توانید آن را به دست فردی که ماهر تر است بسپارید تا بتوانید دوباره از آن استفاده کنید.

ترمیم پارگی مانتو جین

ترمیم پارگی مانتو جین بسیار متفاوت می باشد و اگر قصد دارید این پارگی ها را ترمیم کنید باید ابتدا سنگ پا را بر روی پارگی بکشید و اجازه دهید ریشه های مانتو نمایان شوند و سپس یکی از روش های گفته شده را برای ترمیم کلی به کار بگیرید.

ترمیم مانتو جین در خانه

بهترین روش ترمیم

یادتان باشد که بهترین روش ترمیم استفاده از وصله های آماده مکی باشد. این وصله ها در اندازه های مختلفی وجود دارند و تمیزی کار بعد از پایان بیش تر خواهد شد. یادتان باشد که در حین استفاده از این وصله ها باید حتما از چرخ خیاطی استفاده کنید زیرا این وصله ها مقداری ضخیم هستند و دوختن آن ها با دست مشکل است.

استفاده از طرح های هم شکل

اگر دوست دارید علاوه بر استفاده از روش های ترمیم جلوه زیبا تری را به مانتو های خود بدهید به شما پیشنهاد می کنیم از طرح های هم شکل استفاده کنید. این روش به شما کمک می کند تا یک مانتو با طرح متفاوت و منحصر به فرد داشته باشید.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد