hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > استاد دانشگاه: تاسی از مدیریت جهادی شهید سلیمانی رمز عبور ازبحران‌هاست

استاد دانشگاه: تاسی از مدیریت جهادی شهید سلیمانی رمز عبور ازبحران‌هاست

استاد دانشگاه امام حسین (ع) ارومیه گفت: تاسی از مدیریت جهادی شهید سردار سلیمانی که اتکا به خود و وابسته نبودن به دیگران و امکانات است، رمز عبور از تمام بحران ها در عرصه کنونی به شمار می‌رود.

فخرعلی قلی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مدیریت جهادی یعنی متکی شدن به همت،  اراده و وابسته نبودن به امکانات،  افزود: شهید سلیمانی در تمامی حوزه ها اعم از نظامی، امنیتی و حتی فرهنگی با روحیه جهادی وارد عمل شد و هرجا مشکلی می‌دید، با آن ارتباط برقرار کرده و از کمترین امکانات بیشترین استفاده را می‌کرد.

وی با بیان اینکه امروزه درسیستم مدیریتی جای مدیریت جهادی خالی است، اظهار داشت: شرایط موجود کشور و اعمال تحریم های مختلف علیه ایران اسلامی ایجاب می‌کند با تکیه بر مدیریت جهادی و شیوه مدیریتی سردار سلیمانی به مقابله با مشکلات موجود بپردازیم.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد، مسایل فرهنگی، آموزشی، تربیتی و سایر موضوعات کشور به روش شهید سلیمانی اداره و مدیریت شود، بدون شک جامعه روی شکست را نخواهد دید.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) ارومیه با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در دنیا به عنوان مرد میدان عمل شناخته شده است، اضافه کرد: نظام آموزشی ماموریت خطیری برعهده دارد و باید در دانشگاه ها و مدارس روش های تربیتی و آموزه های دینی به بهترین شکل پیاده شود تا زمینه ای برای پیوستن جوانان به مکتب شهید سلیمانی فراهم شود.

قلی زاده گفت: بهترین راه برای نجات کشور از مشکلات موجود، تربیت نسلی متعهد و معتقد به آموزه های دینی است؛ این نسل خواهد توانست ادامه دهنده مکتب سردار دلها باشد.

وی افزود: سردار سلیمانی حاصل تربیت اسلامی بود بنابراین برای ادامه مکتب این شهید بزرگوار باید با تکیه بر تربیت اسلامی نسل آینده را پرورش داد.

وی به دلیل محبوبیت سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این شخصیت بزرگوار هرجا رسید، آبادی،  صلح،  آرامش و امنیت به وجود آورد و به این دلیل از هر دین و مذهب و ملیت، شیفته شخصیت وی شده و حتی عکسش را قاب کرده و در خانه هایشان نگهداری می کنند.

استاد دانشگاه ارومیه اظهار کرد: سردار سلیمانی به توصیه های اسلام عمل کرد و این فرمول باعث شد تا به انسانی تبدیل شود که مقام معظم رهبری فرمودند"ایشان یک مکتب است" و به اعتقاد بنده نیز پرچم اسلام است.

قلی زاده بیان کرد: شهید سلیمانی تمامی ویژگی های انسانی را که اسلام تعریف کرده، شناخته و خود را منطبق با آن الگوها ساخته و به این ترتیب توانسته تبدیل به انسان مورد نظر اسلام شود.

وی‌ اضافه کرد: سردار سلیمانی اهل عمل و اخلاص بوده؛ وی به واسطه برخورداری از تقوا و اخلاص توانست یک تنه به مبارزه با تروریست های داعشی که‌ برای نابودی آمده بود، برود و با یک روند حرفه ای این تفکر غلط  را به انزوا و نابودی کشاند.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بین المللی بغداد به همراه ابومهدی المهندس و تعداد دیگری از همرزمانش به شهادت رسید.

این حمله به دستور رییس جمهوری وقت آمریکا، دونالد ترامپ صورت گرفت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد