hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > استاندار خوزستان:مقاومت ریشه در عمق منطقه و جان و دل مردم دارد

استاندار خوزستان:مقاومت ریشه در عمق منطقه و جان و دل مردم دارد

استاندار خوزستان گفت: دیدگاه استکبار جهانی بر این است که با ترور رهبران می‌تواند جریان انقلاب اسلامی و نهضت مقاومت را متوقف کند اما مسیر طی شده در چهار دهه گذشته خط بطلانی بر این تفکر کشید و نشان داد مقاومت ریشه در عمق این منطقه و جان و دل مردم دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان صادق خلیلیان روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت یوم اله ۹ دی، با اشاره به پیوند سالگرد ۹ دی و دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: در نهم دی‌ سال ۸۸ مردم بابصیرت ایران توانستند فتنه دشمنان را خنثی کنند و حاج قاسم سلیمانی هم توانست فتنه آمریکا را در منطقه، از طریق شکست داعش خنثی کند، به همین دلیل این ۲ سالگرد با هم قرین شدند و پیوند خوردند.

وی افزود: دشمن سعی کرده مسیر پیشرفت کشور را با انواع ترفندها از جمله آشوب‌ داخلی، فتنه، طراحی جریان نفوذ و پشتیبانی از نیروهای نیابتی مثل داعش که در منطقه علیه نهضت مقاومت و انقلاب اسلامی فعال هستند، سد کند.

قدم در مسیر مکتب شهید سلیمانی

استاندار خوزستان گفت: امیدوارم در مسیری که در نهم دی‌ از طرف مردم ایران گشوده و طرح‌های دشمن را خنثی کرد و نیز با شهادت سردار سلیمانی، راهی به نام مکتب شهید سلیمانی پیش روی ما گشوده شد، قدم برداریم و اهداف جمهوری اسلامی ایران را محقق کنیم.

وی بیان کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، فتنه‌ها و آشوب‌هایی در سایر نقاط کشور طراحی کردند تا نظام نوپای جمهوری اسلامی را به چالش بکشانند، پس از آن هشت جنگ را تحمیل کردند اما نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق شد سربلند و پیروزمندانه از آشوب‌ها، فتنه‌ها و جنگ خارج شود.

خلیلیان ادامه داد: با توجه به قدرت جمهوری اسلامی که روز به روز در ابعاد مختلف گسترش پیدا می‌کرد طراحی‌های آمریکا از طریق نفود و طرح‌های منطقه‌ای پیچیده‌تر شد.

وی افزود: کشور تا سال ۹۰ به مرحله‌ای رسید که می‌توانست برای ما تعیین کننده باشد و مهار جمهوری اسلامی را برای استکبار جهانی سخت کند؛ آن برهه زمانی، اقتصاد ایران از نظر توانایی‌ها، رشد ناخالص داخلی و رشد سرانه درآمد ملی به اوج خود رسیده بود و از سویی نیز هدفمندی یارانه ها با موفقیت اجرا شده بود.

وی ادامه داد: پس از اینکه دشمن متوجه شد اقداماتش راه به جایی نمی‌برند و جمهوری اسلامی ایران به یک نقطه غیر قابل مهار رسیده بود، تحریم‌ها را آغاز کرد و پس از آن اقدامات منطقه‌ای خود را از طریق نیروهایی که در حقیقت جانشین آمریکا در منطقه بودند مانند داعش شروع نمود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه دشمن مسیری برای خود طراحی کرد که از سوریه شروع می‌شد و بنا بود آن را به ایران ختم کنند، گفت: نقش رزمندگان و مدافعان حرم در جلوگیری از پیشروی دشمن و نیروهای نیابتی آن که طراحی ها را دنبال می‌کردند و آشوب را توسعه می‌دادند بسیار تعیین کننده بود که در راس آنها شهید قاسم سلیمانی قرار داشت.

حاج قاسم سلیمانی مانع به ثمر نشستن طرح‌های دشمن شد

وی افزود: هر چند جریان داعش و استکبار جهانی در بخش هایی از عراق هم نفوذ کرد اما تلاش شبانه روزی و کوشش بی وقفه سردار سلیمانی و مدافعان جرم مانع به ثمر رسیدن طرح‌های آمریکا شد.

خلیلیان ادامه داد: وقتی سردار سلیمانی با تلاش وافر و از خود گذشتگی نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد استکبار جهانی به فکر انتقام از او افتاد و ترور وی را با عناصر همدست و کسانی که در منطقه در بخش‌های نظامی و سیاسی چه در لبنان و سایر کشورها نفود کرده بودند برنامه ریزی کرد.

وی افزود: مردم ایران و منطقه قدر کسانی را که در راه اسلام جان خود را فدا می‌کنند و نهضت مقاومت و انقلاب اسلامی را پیروزمندانه به جلو می‌برند می‌دانند از این رو نام و یاد حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک راه روشن پیش روی ملت‌ها قرار دارد و به عنوان مکتب حاج قاسم سلیمانی در برابر ما است.

استاندار خوزستان گام برداشتن و حرکت در مسیری که شهدا در جهت دفاع از اصول و آرمان های انقلاب اسلامی باز کردند  را یک وظیفه مهم تلقی کرد و گفت: به یاری خداوند این مسیر با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد؛ تحریم ها و تلاش‌‎های ضد جمهوری اسلامی با اتحاد همگان خنثی خواهد شد و با تلاش‌های دولت انقلابی نیز در این مسیر و با اقدامات شبانه روزی و سیاست های مناسب مشکلات یکی پس از دیگری حل می‌شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد