hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اشتغال مرزنشینان و محرومیت زدایی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده است

اشتغال مرزنشینان و محرومیت زدایی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده است

وزیر کشور گفت: اشتغال مرزنشینان و محرومیت زدایی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «احمد وحیدی» در حاشیه نشست امروز کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز با کمیسیون های مجلس درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱ و موارد مربوط به وزارت کشور بحث و بررسی شد و  نکته کلیدی که توسط دولت در لایحه بودجه لحاظ شده است،  ایجاد صندوق‌های پیشرفت و عدالت در هر استان و اهمیت آن است که مورد بحث و بررسی قرار گرفت. چرا که اگر در لایحه بودجه این موضوع به تصویب برسد، سبب نگاه جدیدی در حکمرانی در سطح استان‌ها خواهد شد.

وزیر کشور افزود: برخی از نیازهای فوری برای نیاز شهرداری‌ها در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها،  موتورسیکلت‌ها و پسماندها  هم در لایحه بودجه پیش بینی شده و ضرورت هایی که در این حوزه وجود دارد هم با حضور نمایندگان بررسی شد.

وحیدی در ادامه تاکید کرد: موضوعات مربوط به محرومیت زدایی و نحوه توزیع منابع در اشتغال و لزوم تامین سهم استانی که در لایحه بودجه پیش بینی شده هم در نشست امروز بحث و بررسی شد. البته این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ گنجانده شده تا موضوع اشتغال به درستی دیده شود.

وی با اشاره به موضوع اشتغال مرزنشینان که در نشست امروز  مورد بررسی قرار گرفت، گفت: با توجه به نیاز مردم در مرزهای کشور این موضوع در بودجه دیده شده و در کمیسیون هم بحث و بررسی شد. همچنین حوزه موضوع انسداد مرز هم در نشست با نمایندگان مجلس مورد ارزیابی قرار گرفت.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: موضوعات دیگری از جمله تقسیمات کشوری، توجه به تامین منابع برای مناطق تازه ارتقاء یافته و موارد مرتبط با آن هم مورد گفت و گو با اعضای کمیسیون و نمایندگان مجلس قرار گرفت.

منبع: irna-84593788

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد