hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تاکنون حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم یکبار کرونا گرفته‌اند

تاکنون حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم یکبار کرونا گرفته‌اند

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: به افرادی که دو دوز سینوفارم زده‌اند می‌گوییم دوز سوم را هم سینوفارم را بزنند که دوره واکسیناسیونشان کامل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «پیام طبرسی» عضو کمیته علمی کشوری کرونا در حاشیه جلسه این کمیته در جمع خبرنگاران گفت: درمورد اومیکرون، مطالعاتی که انجام شده نشان می دهد کسانی که دوز بوستر یا دوز سوم زده اند، میزان ایمنی و مقاومتشان دربرابر این سویه بسیار بالا بود. به ویژه اینکه اگر فرد کرونا نیز گرفته باشد، ایمنی خیلی خوبی ایجاد می کند.

او افزود: توصیه ما این است که همه دوز سوم را بزنند. شرایطی که ما درحال حاضر داریم، مدیون همین واکسیناسیون است که انجام دادیم و اگر ما هم واکسیناسیون نکرده بودیم وضعمان مانند کشورهای دیگر بود.

طبرسی گفت: انواع واکسن‌ها در سراسر دنیا موجود است اما ما شرایط خاص خودمان را داریم. در کشور ما درحدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم یکبار کرونا گرفته اند. این جمعیت وقتی همین واکسن‌ها را می زنند، ایمنی بسیار خوبی درآن‌ها ایجاد می‌شود و اصل واکسن‌ها هم الان سه دوزه است یعنی کسی که واکسن می زند باید سه دوز تزریق کند تا ایمنی مناسبی داشته باشد.به افرادی که دو دوز سینوفارم زده‌اند می گوییم دوز سوم را هم سینوفارم را بزنند که دوره واکسیناسیون آن‌ها کامل شود، حال اگر بعدا احتیاج به یادآور بود، آن موقع میتوان فکر کرد که دوز یادآور هم برای آن‌ها فراهم شود یا خیر.

او افزود: برای کسانی که واکسنی مانند اسپوتنیک و آسترازنکا زده‌اند هم می توان از همان واکسن به عنوان دوز سوم یا از واکسن‌های برپایه پلتفرم پروتئینی مانند پاستوکووک یا اسپایکوژن استفاده شود که ایمنی خوبی ایجاد می کنند، ضمن اینکه عوارض بسیار پایینی دارند.

طبرسی در ارتباط با اینکه آیا ممکن است اومیکرون عوارض شدیدتری نسبت به دلتا داشته باشد، گفت: طبق گزارش‌ها خوشبختانه عوارض اومیکرون بسیار کمتر از دلتا بوده است و قدرت بیماری‌زایی‌اش از دلتا کمتر است، هرچند سرایت آن بیش‌تر است.

او در ادامه گفت: به هرحال اومیکرون یک سویه جدید است و در مملکت ما هنوز وسعتش مشخص نیست. همانطورکه می بینید هفته‌های پیش یک مورد گزارش شده بود، امروز به ۳۴ مورد رسیده‌ایم و هفته بعد ممکن است ناگهان تعداد بالاتر برود. بنابراین بسته به اینکه بیماری به چه سمتی می‌رود، رفتار ما هم تغییر کند. خوشبختانه الان افزایشی در موارد مثبت گزارش شده در کل کشور نداریم و تعداد افراد مبتلا زیر ۲۰۰۰ نفر است. این نشان می دهد ما هنوز با طغیان بیماری رو به رو نیستیم اما هرلحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد.

طبرسی گفت: نکات بهداشتی را به هرحال باید رعایت کنیم. البته محدودیتی که درحال حاضر وجود ندارد. اما زدن ماسک به خصوص در فضاهای بسته می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد