hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در تسهیل تجارت و جلوگیری از قاچاق موثر باشند

شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در تسهیل تجارت و جلوگیری از قاچاق موثر باشند

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: امیدواریم بتوانیم از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در موضوعاتی چون تسهیل در تجارت، جلوگیری از قاچاق ورودی و معکوس و حفاظت از مرزها استفاده کنیم.

عبدالله هندیانی در گفت‌وگو با ایسنا و با حضور در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی اظهار کرد: امروز توفیقی بود تا در نمایشگاه جهاد دانشگاهی شرکت کنیم و بازدیدی به عمل بیاوریم. معتقدیم باید در حوزه‌های علمی و حوزه‌های روز دنیا قابلیت خود را افزایش دهیم و به جدیدترین موضوعات مرتبط و تکنولوژی‌های های‌تک با همت دانشگاه‌ها و اساتید خودمان دست بیابیم و در این بخش فعال شویم.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی رسالت بزرگی دارد از این‌ جهت که ارتباط بین دانشگاه‌ها را با نگاه و رویکرد انقلابی جلو ببرد و از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: با حمایت از دانشجویان و خلاقیت‌هایی که در ایده‌های آنها وجود دارد قطعا می‌توانیم در حوزه‌های دانش بنیان کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به نگاه جهادی و انقلابی که در این حوزه وجود دارد در این نمایشگاه شاهد بودیم بخش‌های زیادی نسبت به قبل رشد پیدا کرده‌اند. خوشبختانه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های رویان، فنی و دانش‌بنیان حمایت‌های خوبی داشته است.

هندیانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: امروز در بازدید از یکی از غرفه‌ها درخواست کردیم که در حوزه اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با قاچاق  به ما کمک کنند. در حوزه سلامت‌محور نیاز به این داریم که برچسب‌های اصالت را برای همه کالاهای سلامت‌محور نصب کنیم. خوشبختانه در حوزه پژوهش جهاد دانشگاهی شاهد بودیم که تولیداتی وجود دارند که از این برچسب اصالت استفاده می‌کنند. اگر بتوانیم آن را در همه حوزه‌های تولید استفاده کنیم قطعا در راستای تسهیل تجارت قانونی و جلوگیری از قاچاق اقدامات خوبی انجام داده‌ایم.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه اظهار کرد: به نظر می‌رسد وظیفه اصلی ستاد این است که بتواند تولیدکنندگان را از حوزه‌های مختلف از جمله جهاد دانشگاهی در یک راستا قرار دهد که اقدامات موثر در این بخش را دنبال کنند. امیدواریم بتوانیم در حوزه‌های فنی که حفاظت مرزها را بیشتر  و از قاچاق ورودی و قاچاق معکوس جلوگیری می‌کند، از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده و  توفیقات خوبی حاصل کنیم.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد