hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نمایندگان مجلس از دفاع نیروی مرزبانی مقابل طالبان قدردانی کردند

نمایندگان مجلس از دفاع نیروی مرزبانی مقابل طالبان قدردانی کردند

۱۶۰ نماینده مجلس شورای اسلامی از دفاع نیروی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از مرزنشینان و کشاورزان در مقابل طالبان قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سیدمحسن دهنوی» در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۱۶۰ نفر از نمایندگان به مناسبت دفاع نیروی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از مرزنشینان و کشاورزان  در مقابل طالبان را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است: از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه تا ساعت ۱۹ همان روز نیروهای شجاع و دلاور مرزبان جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان، هنگ مرزی زابل، گروهان زهک در میل مرزی ۵۴ تا ۵۸ به طول ۱۴ کیلومتر و پاسگاه شهید اسلامی، جانبازان و تعداد ۶ برجک در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و مرزنشینان عزیز در مقابله با درگیری و تیراندازی با عناصر طالبان به کشاورزان عزیز منطقه و خاک جمهوری اسلامی ایران، دلاورمردانه به جان فشانی و مقابله پرداخته و با عملیات مقابله به مثل با سلاح‌های نیمه سنگین و سنگین جواب دندان شکن و پاسخ قاطع دادند که موجب تلفات جانی و مالی و عقب نشینی آن‌ها شد.

در این بیانیه خاطرنشان شد: این امر موجب خوشحالی و تشکر مردم عزیز و مرزنشینان شده است. ما نمایندگان ملت از این عملکرد دلاورانه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی می نماییم.

به گزارش ایرنا، در ۱۰ آذرماه به دنبال درگیری مرزی میان مرزبانان ایران و افغانستان، سخنگوی طالبان ضمن اعلام کنترل درگیری در مرز مشترک گفت که دستورات لازم برای جلوگیری از وقایع مشابه صادر  شده است.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی دولت موقت طالبان  تاکید کرد در منطقه مرزی شهرستان کنگ ولایت نیمروز بین نیروهای مرزبانان افغان و ایران سوء تفاهم رخ داده و با تفاهم هر دو طرف این حادثه کنترل شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد