hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > حداقل ۳ ردیف بودجه برای احیا رودخانه‌ها پیش بینی شده است

حداقل ۳ ردیف بودجه برای احیا رودخانه‌ها پیش بینی شده است

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بر خلاف ادعاهایی که درباره آب مناطق محروم مطرح می‌شود، برای احیای رودخانه‌ها حداقل ۳ ردیف در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «احمد راستینه هفشجانی» در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی درباره ضرورت کمک به استان‌های کمتر برخوردار از جمله سیستان و بلوچستان برای انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به این استان گفت: رهبر انقلاب اسلامی بارها فرمودند ناامید کردن مردم به صورت آگاهانه و ناآگاهانه نقشه دشمن بوده و بسیار خطرناک است؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات ارزشمندی بعد از انقلاب اسلامی در بخش سلامت و تامین آب شرب جامعه انجام داده که هر کدام اقدام بزرگی بوده و قابل تقدیر است.

نماینده مردم شهرکرد، بن وسامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز بجز در مناطق کمتر برخوردار، روستاهای دورافتاده نیز از شبکه تامین آب شرب برخوردارند، گفت: ضرورت دارد در لایحه بودجه به این مسئله دقت و توجه شود.

وی اظهار کرد: تا سال ۲۰۵۰ بزرگترین تنش آبی جهان شکل خواهد گرفت ودراین سال فقط ۳ درصد آب بر روی کره زمین قابل شرب است، لذا انتقال آب دردی را درمان نکرده و سبب حل مسائل نمی‌شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های گذشته بنا به ضرورت براساس پدافند غیرعامل و امنیت کشور، صنایع و به خصوص صنایع آب بر در فلات مرکزی رشد داده شد و جمعیت نیز در فلات مرکزی مستقر شد.  اما متاسفانه از ظرفیت بزرگ سواحل غفلت شد تا امروز هزینه‌های مضاعفی برای انتقال آب از سواحل به فلات مرکزی بر نظام تحمیل کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سال گذشته با تصمیماتی که برای حل تنش آبی در فلات مرکزی اتخاذ شد،  بخشی از خسارت کشاورزان این مناطق جبران شد که بیانگر اقدامات و نکات امیدبخش است. چرا به صورت مداوم با ادعای واهی به مردم می‌گوییم مثلا در بودجه برای احیای رودخانه ردیف اعتباری پیش بینی نشده است در حالی که حداقل ۳ ردیف بودجه برای این منظور پیش بینی شده است.

راستینه تاکید کرد: اینکه مرتب به مردم پیام دهیم که به خیابان‌ها بیایید تا به واسطه شما بتوانیم اهرمی برای فشار به نظام و اتخاذ تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی ایجاد کنیم، ظلم در حق نظام و خلاف منافع ملی است.  

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه تصمیمات مجلس باید انقلابی و ملتی باشد، تاکید کرد: اگر انتقال آب برای سیستان و بلوچستان ضروری است که ضروری هم هست، نباید در خلاف این موضوع در دفاع از یک انتقال آب سخن بگوییم. اگر مردم مظلوم و مستضعف سیستان و بلوچستان حق دارند در کنار دریا از آب بهره مند شوند، ما حق نداریم در خلاف انتقال آب به بهانه دیگری برای انتقال آب چانه‌زنی کنیم، زیرا این موضوع به معنای لابی‌گری، فشار بر نظام و وزارت نیرو است.

نماینده مردم شهرکرد، بن وسامان در مجلس خاطرنشان کرد: از ریاست مجلس می خواهم اگر امروز کسی خلاف واقع سخن و به مردم دروغی گفت، باید پاسخ دهد. اگر عنوان شد در بودجه ردیفی در این خصوص پیش بینی نشده، باید بازخواست شود، لذا می‌خواهم هیات رییسه رسیدگی این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد