hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > «یارانه نقدی به مردم» جایگزین «یارانه ارزی به دلالان» می‌شود

«یارانه نقدی به مردم» جایگزین «یارانه ارزی به دلالان» می‌شود

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: دولت با تغییر سیاست «اختصاص ارز ترجیحی از واردات به مصرف» یارانه نقدی به مردم اختصاص داده و دست دلالان این حوزه را قطع می‌کند.

«محمدحسن آصفری» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد تغییر سیاست «اختصاص ارز ترجیحی از واردات به مصرف» گفت: دولت سالیانه  ۱۵ میلیارد دلار بابت ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می‌کند ،اما متاسفانه معلوم نیست این ارز به چه افرادی تخصیص داده می‌شود و برای واردات چه کالاهایی مصرف می‌شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت برای کاهش قیمت کالاهای اساسی یارانه ارزی پرداخت می‌کند اما باز هم اجناس با قیمت بالا به دست مصرف کنندگان می‌رسد. به طوری که تخم مرغ شانه‌ای ۴۳هزار تومان و مرغ کیلویی۳۰ هزارتومان به مردم فروخته می‌شود و در واقع این رانت ارزی در اختیار دلالان قرار می‌گیرد. 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال های اخیر ۱۹۰ درصد افزایش تورم داشتیم،درحالی که قرار بود با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی سبد خرید مردم رنگین‌تر شود، اما متاسفانه یارانه ارزی به دلیل ناتوانی دولت در نظارت، به دست مصرف کننده نرسید و لذا دولت مجبور شد سیاست ارزی خود را در این حوزه تغییر دهد.

آصفری  با بیان اینکه باید تولید کالاهای اساسی تقویت شود، گفت: دولت در صورت تغییر سیاست تخصیص ارز ترجیحی، باید ارز ترجیحی را به صورت کامل به مصرف کننده نهایی اختصاص دهد تا بر سر سفره مردم قرار گیرد و قدرت خرید مردم افزایش یابد.

نماینده مردم اراک با بیان اینکه «یارانه نقدی به مردم» جایگزین «یارانه ارزی به دلالان» می‌شود اضافه کرد: دولت می‌خواهد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه ۴دهک جامعه را به میزان ۱۲۰ هزار تومان و سه دهک دیگر را به میزان ۹۰ هزار تومان افزایش دهد امیدواریم با این سیاست، دست دلالان و سوء استفادکنندگان قطع شود.

آصفری تصریح کرد:دولت پیش از این ارز ۴۲۰۰ تومانی را در اختیار واردکنندگان قرار می‌داد تا کالاهای اساسی با نرخ ارزان‌تری به دست مصرف کنندگان برسد اما دلالان کالاها را با نرخ ارز نیمایی در بازار عرضه می‌کردند و همین امر موجب افزایش قیمت کالاهای اساسی می‌شد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد