hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > شناخت نیازهای بازار و ارتقای گفتمان مهارت آموزی

شناخت نیازهای بازار و ارتقای گفتمان مهارت آموزی

با راه اندازی شبکه پژوهش مهارت، زمینه ارتقای گفتمان مهارت آموزی از طریق یافته‌های پژوهشی، دسترسی به گروه شنخبگان مهارتی و ترویج فرهنگ پژوهش و مهارت آموزی فراهم می شود.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، امروزه دانشگاه‌های مهارتی به منظور توسعه علمی و پرداختن به پژوهش‌ها بر آموزش مهارت‌ها در فضایی علمی تاکید دارند.

بی تردید ایجاد حلقه اتصال میان ایده پردازان و پژوهشگران با حامیان و سرمایه‌گذران از اهمیت بالایی برخوردار است تا از این طریق به توسعه کارآفرینی و رفع نیازهای بازار کار کمک کرد. 

بسیاری از دانش‌ها که به زندگی بشر و انجام فعالیت‌های کارآمد کمک کرده نتیجه فعالیت‌های پژوهشی پایه با هدف توسعه علمی و زمینه‌ساز دستاوردهای تکنولوژی بوده است، بر همین اساس استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به تکمیل زنجیره پژوهش کمک می‌کنند تا یک ایده به تولید یک محصول تبدیل شود.

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به همت معاونت پژوهش، برنامه ریزی وسنجش مهارت این سازمان، سامانه بانک اطلاعات طرح های پزوهشی را راه اندازی کرده است.

هدف از ایجاد سامانه، مدیریت دانش و ایجاد تعامل بین پژوهشگران حوزه مهارتی است و پژوهشگران مهارتی می توانند با مراجعه به سامانه مذکور در شبکه پژوهش مهارت عضو شوند.

معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در راستای توسعه و ترویج پژوهش مهارتی و ایجاد بستری برای ساماندهی و تعامل پژوهشگران مهارتی از قبیل کارشناسان، مربیان و مدیران آموزش فنی و حرفه‌ای، ساماندهی طرح های پژوهشی، درج و ارائه اپلیکیشن ها و فیلمهای آموزشی، معرفی کشورهای پیشرو در حوزه مهارت آموزی، معرفی سامانه های مهارت آموزی کشور، درج تفاهم نامه‌های حوزه مهارت آموزی، سالنامه آماری و عملکرد مهارت آموزی کشور نسبت به طراحی وب سایت شبکه پژوهش مهارت اقدام کرده است.

 غلامحسین حسینی‌نیا ـ معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای می گوید: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان یک سازمان یادگیرنده توجه به تحقیق و توسعه و به روز رسانی اطلاعات امری ضروری است.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای به دنبال تحقق ایده" هر مربی یک پژوهشگر" است، می گوید: سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان یک سازمان توسعه ای در ردیف نسل سوم سازمانها قرار دارد و موضوع سازمان تحقیقاتی و یادگیرنده افزایش دانایی، تولید و مهارت های تخصصی بر مبنای تحقیق است.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محصول این سازمان خدمات آموزشی و مهارتی  است و بقای سازمان وابسته به شناخت نیازهای بازار کار و تولید محتوای آموزشی و استانداردهای متناسب با نیاز بازار کار است تا برای همه قابل استناد باشد.

در شبکه پژوهش مهارت با توجه به نیازهای ملی، منطقه ای و استانی،‌نیازهای پژوهشی آموزش فنی و حرفه‌ای شامل طیف وسیعی از موضوعات طبقه بندی شده در چهار حوزه گسترده تحت عنوان زمینه‌های اصلی پژوهش تقسیم بندی شده است.

کسانی که عضو شبکه پژوهش مهارت می‌شوند این فرصت را دارند که درباره موضوعات مرتبط با سیاستگذاران، محققان و دست اندرکاران آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بحث و تبادل نظر کنند و ضمن شرکت در کنفرانس ها و کارگاههای علمی ملی و بین المللی، از آخرین اخبار، انتشار مقالات و منابع مهارت آموزی،‌مواد درسی و اطلاعات مرتبط با پژوهش های مهارتی آگاهی یابند.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، راه اندازی شبکه پژوهش مهارت، زمینه دسترسی به نخبگان مهارتی، ترویج فرهنگ پژوهش و مهارت آموزی، پرورش و حمایت از پژوهش های با کیفیت بالا در زمینه آموزش فنی و حرفه ای و ارتقای گفتمان مهارت آموزی از طریق یافته‌های پژوهشی را فراهم می کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد