hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۳۶۰ هزار نفر در اصفهان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

۳۶۰ هزار نفر در اصفهان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: از بین ۸۰۰ هزار نفری که اکنون شرایط دریافت دوز سوم واکسن را دارند، روزانه حدود ۱۱ هزار نفر برای دریافت دوز سوم به مراکز تجمیعی اصفهان مراجعه می‌کنند که روز گذشته این تعداد برابر با ۱۸ هزار نفر بوده است.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مراکز تجمیعی واکسیناسیون از جمله مرکز تجمیعی شهید صیاد شیرازی در خیابان صفه، مرکز مصلی در خیابان مصلی و میدان طوقچی و پل شهرستان با همان روال گذشته همچنان فعال و آماده انجام واکسیناسیون هستند.

وی از تزریق دوز اول، دوم و سوم واکسن‌های کرونا در این مراکز خبر داد و افزود: از بین ۸۰۰ هزار نفری که اکنون شرایط دریافت دوز سوم واکسن را دارند، یعنی سه ماه یا بیشتر از تزریق دوز دوم‌شان گذشته است، روزانه حدود ۱۱ هزار نفر برای دریافت دوز سوم به مراکز تجمیعی اصفهان مراجعه می‌کنند که روز گذشته این تعداد برابر با ۱۸ هزار نفر بوده است.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان د رباره روند تزریق دوز سوم واکسن توضیح داد: تاکنون حدود ۳۶۰ هزار نفر از واجدان شرایط به مراکز تجمیعی مراجعه کرده و واکسن را دریافت کرده‌اند و بقیه نیز به تدریج واکسینه خواهند شد.

وی با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز واکسیناسیون در روزهای اخیر، گفت: مراکز تا حدودی با افزایش مراجعات روبه‌رو هستند اما شلوغی آنها چندان زیاد نیست و زمان انتظار مراجعان در مراکز تجمیعی به حدود یک ساعت یا کمتر از آن می‌رسد.

فدایی تعداد مراکز فعال واکسیناسیون در شهر اصفهان را هشت مرکز برشمرد و ادامه داد: علاوه بر این تعدادی از مراکز بهداشتی که از قبل وجود داشته‌اند و واکسیناسیون را انجام می‌دهند اما بهتر این است که شهروندان به مراکز تجمیعی مراجعه کنند چون دایر نگهداشتن آنها مشکل است.

مراجعه روزانه ۱۱ هزار نفر در استان برای واکسیناسیون

وی درباره احتمال افزایش مراکز گفت: به نظر می‌رسد همین مراکز تجمیعی از عهده مراجعات هر سه دوز واکسن برمی‌آیند اما بسته به شرایط ممکن است ستاد ملی کرونا تصمیمات تازه‌ای بگیرد که ما هم به آن پایبند خواهیم بود.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان اصفهان درباره اطلاع‌رسانی به افراد برای دریافت دوز سوم واکسن نیز گفت: اگر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا به این جمع بندی برسد که باید فعالیت‌های تبلیغاتی یا اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود مانند ارسال پیامک یا اعلام در رسانه‌ها، این تصمیم اجرا خواهد شد.

وی روند کنونی تزریق دوز سوم واکسن را کُند ندانست و ادامه داد: مراجعه روزانه حدود ۱۱ هزار نفر به مراکز واکسیناسیون رضایت‌بخش است گرچه مراکز واکسیناسیون آمادگی پذیرش جمعیت بیشتری را دارند تا هر چه سریع‌تر به درصد قابل قبولی از تزریق واکسن برسیم.

فدایی همچنین از نظر شاخص‌های واکسیناسیون کرونا، آمار اصفهان را در حد میانگین کشوری عنوان کرد و گفت: برای پیشگیری از شیوع سویه اومیکرون نیز برنامه اصلی بر همین منوال ترویج واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، امیدواریم واکسیناسیون تسریع شود چون واکسن به میزان کافی و برای تزریق همه دوزها در اصفهان وجود دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد