hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > یک اردبیلی به سویه امیکرون مبتلا شد/ضرورت تزریق عمومی دز سوم

یک اردبیلی به سویه امیکرون مبتلا شد/ضرورت تزریق عمومی دز سوم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تست یک اردبیلی در استان هرمزگان از نظر سویه امیکرون مثبت اعلام شده است و در این راستا تزریق دز سوم به صورت عمومی باید سریع تر انجام شود.

شهرام حبیب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه با وجود توصیه‌های مکرر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شب یلدا برخی از شهروندان همچنان به برگزاری دورهمی ها و مهمانی‌های خانوادگی خود ادامه دادند، اظهار کرد: نتایج شب یلدا کم کم با بروز علائم بیماری کرونا و بستری بیماران بد حال در بیمارستان‌های استان اردبیل نمایان می‌شود و متأسفانه در صورت ادامه این روند شاهد بازگشت به وضعیت قرمز کرونایی و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان اردبیل خواهیم بود.

وی شلوغی و تردد غیر ضرور در مراکز خرید و معابر اصلی شهر را از دیگر عوامل افزایش بستری‌های روزانه بیمارستان‌ها عنوان کرد و افزود: در چند روز مانده به شب یلدا شاهد افزایش بیش از حد تردد مردم در معابر شهری بودیم و این تردد غیر ضرور موجب عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی گردید که نتایج آن را امروز با بستری ۲۲ بیمار کرونایی با وضعیت جسمی بیماری نامساعد و وخیم شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه با توجه به احتمال شیوع سویه امیکرون در اردبیل لازم است تا مردم در این روزها پروتکل‌های بهداشتی را بیش‌تر از قبل رعایت کنند گفت: ناقلان بی علامت کرونا در کمین هستند و احتمال درگیری و ابتلای افراد از طریق بیماران بدون علامت افزایش یافته است لذا از شهروندان تقاضا می‌شود به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی ادامه دهند.

حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان اردبیل افزود: در ۲۴ ساعته گذشته یک نفر از هم استانی‌های جان خود را از دست داده اند و هم اکنون وضعیت ۳۵ بیمار بدحال مبتلا به کرونا هم طبق آخرین معاینات کادر درمانی استان وخیم اعلام شده و پیش بینی می‌شود در چند روز آینده شاهد افزایش فوتی‌های کرونایی در استان باشیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۳۹ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد و ۲۴ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا بهبودی کامل است و این عزیزان باید قرنطینه خانگی و عدم حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: هم اکنون شهرستان پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

کیت تشخیص سویه امیکرون در اردبیل وجود دارد

حبیب زاده بر تزریق هر چه سریع‌تر دزهای دوم و سوم واکسن کرونا توسط شهروندان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه این ویروس قدرت انتشار بالایی دارد و تا چند هفته آینده افراد بسیاری را مبتلا خواهد کرد ضروری است تا هم استانی‌ها ضمن تزریق واکسن پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک را فراموش نکنند.

وی قدرت انتشار ویروس را در فصل زمستان بالا اعلام کرد و افزود: متأسفانه در چند روز اخیر بیشتر مراجعان به مراکز درمانی ابتلای خود به این بیماری را دورهمی های خانوادگی و حضور در مهمانی‌ها عنوان کردند که عامل مهم در این تجمعات خانوادگی عدم تهویه مناسب با توجه سردی هوا و عدم استفاده از ماسک و فاصله گذاری‌های اجتماعی است که در نتیجه شاهد ابتلای خانوادگی این افراد به این بیماری و حتی فوت عزیزانشان در اثر برگزاری این مهمانی‌ها هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از آمادگی کامل تمامی مراکز درمانی در صورت افزایش سویه امیکرون در استان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر کیت تشخیصی اومیکرون در استان وجود دارد و برای مواردی که سابقه تماس با فرد مبتلا داشته اند استفاده خواهد شد.

حبیب زاده تصریح کرد: بعد از غالب شدن یک سویه در کشور، نیاز به انجام تست نیست و موارد مثبت بیماری از نوع اومیکرون خواهند بود

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد