hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ذاکر: بنیاد مسکن قیر مصرفی برای ساخت مسکن روستایی را تامین کند

ذاکر: بنیاد مسکن قیر مصرفی برای ساخت مسکن روستایی را تامین کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از بنیاد مسکن خواست قیر مصرفی برای ساخت مسکن روستایی را تامین کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در پایان جلسه علنی روز یکشنبه (۵ دی) مجلس شورای اسلامی محمدرضا دشتی اردکانی در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: حضور شما در استان یزد موجب خشنودی و افزایش امید مردم  مردم شده و در این استان دار العباده به عنایت خداوند، حرکت صحیح در جهت گام دوم و تحقق تمدن نوین اسلامی را شاهد هستیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس افزود: با برنامه‌ریزی دولت اسلامی، امور واجب محقق نشده در دستور کار قرار خواهد گرفت و بارقه‌های تحقق اهداف نظام ولایی با سرعت در این استان تأثیرگذار در تولید و مانع‌زدایی و پشتیبانی قابل مشاهده است و خواهد بود.

اردکانی بیان کرد: از طرف مردم حوزه انتخابیه از شما تشکر و برای دولت توفیق خدمتگزاری می‌کنیم.

شورای نگهبان مشکل قضات را حل کند

در ادامه سید کاظم دلخوش در تذکر شفاهی درباره طرح تسهیل اشتغال گفت: شورای نگهبان بحث قضات کشور را کنار گذاشته بود. متاسفانه کمیسیون تسهیل دوباره بحث قضات را از کمیسیون ویژه برد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس افزود: ما پیشنهاد چاپی داشتیم، اما پیشنهاد ما به هیچ عنوان مطرح نشد و بیرون از کمیسیون از اعضا به‌ شکل دستگردان امضا گرفتند.

دلخوش بیان کرد: شورای نگهبان موضوع قضات را رد کرده بود و دوباره به مجلس آوردند و رای گرفتند. البته ما کاری به بحث نمایندگان نداریم، اما آقای قالیباف بحث قضات را اعلام کردند که می‌خواهیم بررسی کارشناسی انجام دهیم.

وی گفت: تقاضا دارم مرور فرمایید و مشکل قضات را حل کنید.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر دلخوش نماینده صومعه‌سرا در مجلس گفت: ما پیشنهاد مکتوب کمیسیون را مطرح کردیم اگر رای نمی‌آورد، وارد پیشنهادات می‌شدیم که متاسفانه یا خوشبختانه رای آورد.

ذاکر: بنیاد مسکن قیر مصرفی برای ساخت مسکن روستایی را تامین کند

در ادامه سید سلمان ذاکر در تذکر شفاهی به وزیر راه و شهرسازی و علی نیکزاد رئیس بنیاد مسکن گفت: برابر اساسنامه و آیین‌نامه بنیاد مسکن، این بنیاد موظف به تهیه و اجرای طرح هادی است، چرا به‌روز رسانی نمی‌کنید؟ چندسال باید از بازنگری‌های طرح‌های اولیه بگذرد تا بازنگری دوم صورت گیرد، ۵، ۷ یا ۱۰ سال؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: عدم توجه به این موضوع به این معناست که یک روستایی چندین سال نتواند خانه بسازد و اگر درست کرد پرونده تشکیل و روانه دادگستری شود؟

ذاکر عنوان کرد: قیر مصرفی را به‌شکل فله‌ای به دهیاران و شورا می‌دهید، آنها با کدام کارخانه آسفالت قرارداد ببندند چرا که هزینه بسیاری بالایی دارد. آنها هزینه فراوانی برای زیرسازی انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: تقاضا دارم در این جهت تجدیدنظر کنید و در کنار تامین قیر مصرفی هزینه بدهید، یا تهاتر را پیاده کنید، زیرا روستاهای کشور در حال خرابی  و از بین رفتن هستند.

قیمت فرغون ۴ میلیون تومان شده است

در ادامه جلیل رحیمی جهان‌آبادی در تذکر به وزیر صمت بیان کرد: قیمت فرغون ۴ میلیون تومان شده در حالی که زمانی قیمت پراید ۷ میلیون تومان بود کسانی که با واردات خودرو مخالفت می‌کنند نسبت به این وضعیت توضیح دهند.

رحیمی جهان‌آبادی در تذکر به وزیر بهداشت تصریح کرد: بیمارستان نیمه‌کاره شهر نصرآباد سال‌ها است رها شده و بخش ۵۰ هزار نفری نصرآباد تربت جام فاقد مرکز درمانی است.

وی در تذکر به وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: جاده ارتباطی سمیع‌آباد به تربت‌جام، صالح آباد به مشهد و صالح‌آباد به تربت جام دچار آسیب‌های اساسی است.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در تذکر به وزیر نفت گفت: روستای پرجمعیت ملو در بخش تربت جام گازرسانی نشده و این روستا در آستانه تخلیه شدن است.

رحیمی جهان‌آبادی در تذکر به وزیر اقتصاد تصریح کرد: لایحه منطقه آزاد دوغارون را هرچه سریع‌تر به صحن مجلس بیاورید زیرا دروازه صادراتی ایران به افغانستان منتظر این لایحه منطقه آزاد دوغارون است.

منبع: irna-84591314

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد