hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نماینده مجلس: جاده‌های شرق کرمان به کابوس مردم تبدیل شده‌اند

نماینده مجلس: جاده‌های شرق کرمان به کابوس مردم تبدیل شده‌اند

نماینده مردم شهرستان‌های شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: محور ریگان-نرماشیر به کابوسی برای مردم تبدیل شده زیرا حوادث رانندگی در این محور ترانزیتی بسیار زیاد است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی روز یکشنبه در همایش پیامدهای اجتماعی زلزله که در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار شد با گلایه از رییس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی افزود: متاسفانه هر از چندگاهی حوادث تلخی در محور بم - نرماشیر - ریگان رخ می دهد زیرا تعداد زیادی از روستاییان ما باید از این محور تردد کنند.

وی ادامه داد: چند روز قبل چهار نفر در برخورد ۲ وسیله نقلیه با همدیگر در صحنه فوت کردند و این اتفاقات مسئولان و مردم را نگران کرده است.

نماینده مردم شهرستان های بم، فهرج، نرماشیر و ریگان در مجلس تاکیدکرد: مردم عُقده خودشان را باز می کنند و می گویند مسئولان کم کاری می کنند و بنده هم به مردم حق می دهم؛ باید درد و نگرانی خودشان را خارج و از بنده انتقاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی کرمان نامه نگاری ها و مکاتباتی با وزارت راه و شهرسازی انجام داده اند و نامه ها از سمت این وزارتخانه به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده اما این سازمان در بحث کمیسیون ماده ۲۳ خوب عمل نکرد. 

غضنفرآبادی تصریح کرد: اگر هیچ راهی وجود ندارد اعتبارات راه روستایی ما را کسر کنید و برای این جاده اختصاص دهید زیرا با تمام محدودیت های موجود باید مسایل با اهمیت رفع شود.

به گزارش ایرنا در تصادف هفته گذشته در جاده ریگان- نرماشیر که در محور ترانزیتی کرمان - ایرانشهر- چابهار قرار دارد، چهار تن کشته و دو تن نیز مجروح شدند؛ پس از این حادثه انتقادها از چرایی دوبانده نبودن بخش هایی از این مسیر ترانزیتی بالا گرفت.

خبرهای ایرنا در این زمینه را از طریق لینک های زیر می توانید مطالعه کنید:

    ۱۳۹ کشته و ۴۷۲ زخمی در یک جاده شرق کرمان طی ۵ سال

    جاده مرگ در شرق کرمان و ادامه بازتاب‌ها/نماینده مجلس: غفلت شده است

غضنفرآبادی همچنین در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت یاد و خاطر بیش از ۳۵ هزار سبکبال حادثه زلزله بم و نیز سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی افزود: در همایش امروز نکته مهم بحث درس هایی است که باید از زلزله آموخت؛ اینکه در ۱۲ ثانیه بسیاری از آرزوهای پاک زیر آوارها رفت.

نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان در مجلس اظهارداشت: زلزله بم در بحث ساخت و ساز کشور باعث شد استانداردها رعایت شود اما در برخی گزینه های دیگر غفلت صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، همایش پیامدهای اجتماعی زلزله با محوریت زلزله و محیط زیست، زلزله و آسیب‌های جسمی و روانی، زلزله و مقررات ملی سازختمان، زلزله و بحران هویت، زلزله و آسیب های اقتصادی با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، فرمانداری و شورای اسلامی و شهرداری بم به مناسبت هجدهمین سالگرد زلزله بم در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در حال برگزاری است‌.

زلزله ۶.۶ ریشتری صبحگاه پنجم دیماه ۱۳۸۲ در مرکز شهر بم واقع در ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان رخ داد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد