hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > صدور مجوز مراکز مشاوره کارآفرینی برای پشتیبانان مشاغل خانگی

صدور مجوز مراکز مشاوره کارآفرینی برای پشتیبانان مشاغل خانگی

با هدف خلق فرصتهای جدید کسب و کار، کمک به گسترش و پایداری مشاغل و تعامل سرمایه گذاران و صاحبان ایده، مجوز مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی برای اشخاص پشتیبان مشاغل خانگی صادر می شود.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، یکی از راههای ایجاد اشتغال با هزینه و سرمایه مالی کم حمایت و گسترش کسب و کارهای خانگی است که در دسترس بسیاری از خانواده‌ها قرار دارد.

بر همین اساس طرح توسعه مشاغل خانگی با همکاری موثر جهاد دانشگاهی و با هدف شناسایی مزیتهای استانی و ایجاد زیرساختهای مناسب در حوزه مشاغل خانگی چند سالی است که عملیاتی شده است.

این طرح در سه فاز شناسایی ظرفیت‌ها، آموزش و توانمندسازی، مشاوره و هدایت و اتصال به بازار کار در قالب برندسازی در حال اجرا است.

بی تردید توجه، پشتیبانی و گسترش مشاغل خانگی در استانها به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار، موجب افزایش تولیدات، ایجاد اشتغال، بهبود معیشت و اقتصاد خانوارها می شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، با هماهنگی دفتر توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، با هدف خلق فرصتهای جدید کسب و کار، کمک به گسترش و پایداری کسب وکارها، ایجاد اشتغال پایدار و تعامل سرمایه گذاران و صاحبان ایده، امکان صدور مجوز مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی برای اشخاص پشتیبان مشاغل خانگی فراهم شده است.

صدور مجوز در چهار فعالیت مشاوره کارآفرینی، شتاب دهنده، فضای کاری مشترک و کافه‌های کارآفرینی است.

بر همین اساس و با توجه به اهمیت مشاغل خرد و خانگی به عنوان یکی از راهبردهای مهم سیاستهای اشتغال کشور مقرر شده مجوز مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی بدون در نظر گرفتن شرایط خاص دستورالعمل مربوطه برای پشتیبانان مشاغل خانگی صادر شود.

در حال حاضر طرح‌های پشتیبان در اولویت اعطای تسهیلات و حمایت مالی قرار دارند و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند به نشانی مراجعه و مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.

افرادی که در قالب پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یا پشتیبان مشاغل خانگی فعالیت می کنند باید از دستگاه اجرایی متناسب با رشته‌ای که فعالیت می‌کنند دارای مجوز رسمی باشند.

هم اکنون چهار دستگاه اجرایی، وزارت صمت، جهاد کشاورزی، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجع صدور مجوز تخصصی برای مشاغل خانگی به صورت پشتیبان یا مستقل هستند.

پیشران‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یا همان پشتیبان فعالان مشاغل خانگی به صورت مستقل می‌توانند با مراجعه به دستگاههای اجرایی تخصصی و دریافت تایید توانمندی و مهارت خود مجوز لازم را اخذ و پس از اخذ مجوز برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار، پشتیبانانی که آمادگی و تمایل به دریافت مجوز مذکور را دارند می توانند به ادارات کل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانهای خود مراجعه کنند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد