hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سرعت انتقال امیکرون بین واکسن نزده ها بالا است

سرعت انتقال امیکرون بین واکسن نزده ها بالا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در استان گفت: سرعت انتقال این بیماری بین واکسن نزده ها بالا است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس موسوی صبح یکشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه سویه جدید کرونا (امیکرون) سرعت سرایت پذیری بالایی دارد، خواستار پرهیز از حضور غیرضروری دانش آموزان در مدارس شد وگفت: این بیماری در افرادی که واکسن نزدند ریسک انتقال بیماری بالا است.

وی افزود: میزان واکسیناسیون در کشورمان از خیلی کشورهای دنیا بالاتر بوده و استان مازندران در رده‌های اول و دوم قرار دارد.

وی تصریح کرد: تزریق فوری دز سوم واکسن بسیار مهم بوده و باید افزایش پیدا کند و تمرکز اساسی شهرستان‌ها روی تزریق دز سوم واکسن کرونا قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بر خلاف گذشته روی مراکز تجمعی ویروس کرونا تمرکز شود و از حضور غیر ضروری دانش آموزان در مدارس خودداری شود و در صورت حضور تهویه هوا انجام شود.

موسوی با اشاره به گسترش بیماری آنفلوانزا گفت: با ماسک زدن، عدم حضور در تجمعات و تهویه مناسب هوا باید پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و آنفلوانزا جدی گرفته شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد