hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاشت گونه‌های گیاهی مختص شرایط خشکسالی در فضای سبز ضرورت دارد

کاشت گونه‌های گیاهی مختص شرایط خشکسالی در فضای سبز ضرورت دارد

شهردار شهرکرد با اشاره به مسئله خشکسالی، گفت: باید منابع آبی مدیریت شوند، برای این موضوع به کاشت گونه‌های گیاهی مختص شهر شهرکرد دقت و از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمدتقی جاپلقی در بازدید از نهالستان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، اظهارداشت: همه‌ساله شهرداری هزینه بسیار زیادی جهت خریداری گل و گیاه پرداخت می‌کند که می‌طلبد با توجه به پشتکار کارکنان فضای سبز شهرداری در این زمینه خودکفا شویم.

وی با اشاره به لزوم مدیریت آب، افزود: چندسالی است پدیده خشکسالی مطرح شده است، بنابراین باید منابع آبی مدیریت شوند، برای این موضوع به کاشت گونه‌های گیاهی مختص شهر شهرکرد دقت و از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده شود.

شهردار شهرکرد توسعه عدالت‌محور فضای سبز در تمام شهر را مهم ارزیابی کرد و گفت: وقتی به نقشه نگاه می‌کنیم، باید تمامی مناطق به‌صورت یکسان دارای فضای سبز باشند و خدمات یکپارچه تقسیم شده باشد.

وی در بازدید از پایانه مسافربری غرب شهرکرد خاطرنشان کرد: شهروندانی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند باید بتوانند در اکثر نقاط پرترافیک شهر با خیالی آسوده و بدون هدر رفتن وقت به سفر خود بپردازند.

جاپلقی ادامه داد: توسعه پایانه‌های مسافربری در شهرکرد یکی دیگر از اولویت‌های این مجموعه است که به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

شهردار شهرکرد در ادامه بازدید از میدان جدید میوه و تره‌بار بیان کرد: بنابر رویکرد مدیریت شهری در توسعه سرانه‌های خدماتی محلات و تسهیل دسترسی شهروندان به امکانات و کاهش سفرهای شهری، افزایش بازارهای میوه و تره‌بار در دستور کار قرار گرفته است.



جاپلقی ادامه داد: سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی به منظور دسترسی آسان عموم شهروندان ازجمله افرادی که دارای معلولیت هستند، در نظر دارد در تمامی محله‌ها بازار میوه و تره بار احداث کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد