hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > درخواست‌های مردم فارس از رئیس‌جمهور در سفر استانی در چه مرحله‌ای است؟

درخواست‌های مردم فارس از رئیس‌جمهور در سفر استانی در چه مرحله‌ای است؟

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس گفت: درخواست‌ها و تقاضاهایی که مردم در جریان سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت به فارس ارائه کردند به دقت در دست بررسی و پیگیری است.

ابراهیم استوار میمندی، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به سفر استانی دکتر رئیسی رئیس جمهوری کشورمان به استان فارس (پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰) افزود: در جریان این سفر حدود هفت هزار تقاضا از طریق سامانه ارتباط الکترونیکی مردم و دولت (سامد) و حدود ۴۴ هزار درخواست نیز در قالب نامه از جانب مردم ارائه شد.
وی ادامه داد: این تقاضاها بیشتر در زمینه دریافت تسهیلات و وام به تعداد ۱۳ هزار و ۹۳۷ فقره در زمینه اشتغال، قرض الحسنه، خرید مسکن و خودرو و ۲۰ هزار و ۶۱۸ تقاضا نیز در زمینه دریافت کمک‌های مالی برای درمان، جهیزیه، تحصیل، امرارمعاش، پرداخت بدهی، دیه و سفر زیارتی بود.
او اظهار داشت: در حوزه تقاضای اشتغال نیز ۱۰ هزار و ۶۴۱ مورد، ۵۵۷ تقاضا در زمینه آبرسانی به روستاها و مزارع، ۵۷۰ مورد در زمینه آزمون استخدامی، ساخت مسکن روستایی ۵۸۵ مورد، بازنشستگی ۵۰۲ مورد، حقوق و تسهیلات مدد جویان یک هزار و ۵۰۴ مورد و واگذاری مسکن مهر یک هزار و ۲۷۰ مورد از سوی مردم مطرح شده است.
مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس گفت: در مجموع در کل تقاضاهای جمع آوری شده، درخواست دریافت کمک‌های مالی در راس تقاضاها قرار دارد و پس از آن تسهیلات، اشتغال و درمان در مراحل بعدی قرار دارند.
استوار میمندی افزود: نامه‌ها و تقاضاهای مطرح شده از سوی شهروندان استان پس از ۱۰ روز با کمک ۵۰۰ نیرو خلاصه نویسی و ثبت رایانه‌ای و برای دستگاه‌های مرتبط ارسال شده و پس از آن نیز کدهای رهگیری صادر شده به تلفن همراه متقاضیان ارسال می‌شود.
او ادامه داد: در جریان بررسی تقاضاها توسط دستگاه‌های اجرایی طرف تقاضا، آن دسته از تقاضاهایی که جنبه قانونی نداشته و تحقق آنها ممکن نیست با اعلام به فرد متقاضای مختومه می‌شود.
وی اظهار داشت: آن دسته از تقاضاهایی که هیچ مشکل و منع قانونی ندارد هم از طریق مسئول دستگاه اجرایی دستورات لازم داده می‌شود و پس از پاسخگویی دستگاه و ثبت در  سامانه سامد، وضعیت و شرایط تقاضا و اقدام دستگاه مربوطه قابل ارزیابی و مشاهده خواهد بود.
او افزود: علاوه بر نامه‌ها و تقاضاهای دریافتی، سفر رئیس جمهوری به استان فارس مصوباتی نیز به دنبال داشته که تحقق آنها پاسخگوی بخشی از این مطالبات مطرح شده خواهد بود که از جمله می‌توان به مصوبه تامین ۴۴۵ میلیارد تومان وام اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۹۰۰ نفر توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اشاره کرد که این مصوبه به استان نیز ابلاغ شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس گفت: همچنین تامین کمک هزینه درمان ناباروری ۲۰۰ زوج و تبدیل تمام مدارس کانکسی به ساختمان از دیگر تعهدات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.
استوار میمندی افزود: بانک مرکزی هم باید سه هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از طریق بانکهای عامل در سال جاری پرداخت کند.
او افزود: همچنین مقرر شده که وزارت نفت هفت میلیارد تومان اعتبار برای کمک به افراد تحت پوشش بهزیستی و هفت میلیارد تومان برای کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص دهد و اعتبار لازم برای لوله کشی منازل ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان هم از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت برای کمک به ۳۴۹ پروژه در استان تامین کند.
وی گفت: همچنین در این سفر مصوب شد که وزارت راه و شهرسازی برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکن شهری و ۱۲ هزار واحد مسکن روستایی زمین مورد نیاز را تامین و تسهیلات لازم را پرداخت کند.
او اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم متعهد شد که ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه مسکن محرومان در شهرستان فراشبند، ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه معیشتی و اشتغال و ۱۵ میلیارد تومان برای مساعدت آموزشی، بهداشتی و فرهنگی، تامین و پرداخت کند.
استوار میمندی بیان کرد: کمیته امداد حضرت امام (ره) نیز مکلف به تامین اعتبار احداث چهار هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی برای نیازمندان دارای زمین، احداث یک هزار و ۶۲۵ واحد مسکونی برای نیازمندان فاقد زمین، بهسازی هشت هزار و ۹۶۱ واحد مسکونی خانوارهای مددجوی استان، لوله کشی گاز برای ۲ هزار و ۴۴ واحد مسکونی خانوارهای نیازمند و مددجوی استان، تامین وسایل گرمایشی برای چهار هزار و ۹۹۹ خانوار مددجو، تامین سه هزار و ۵۲۱ فقره کمک هزینه ازدواج برای زوج های مددجوی نیازمند، تامین وام کارگشایی به تعداد ۹ هزار و ۹۶۱ فقره و تامین پنج هزار و ۳۰۰ فقره وام قرض الحسنه ودیعه مسکن برای مددجویان شد.
مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس افزود:  اختصاص مبلغ هشت هزار و ۱۶۱ مورد تسهیلات قرض الحسنه درمان، اختصاص پنج میلیارد تومان برای کمک به مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد توسط سازمان برنامه و بودجه و اختصاص مبلغ ۸۵۳ میلیارد تومان وام اشتغالزایی برای اشتغال ۲۱ هزار و ۴۰۱ نفر (۳۰ درصد این وام برای افراد نیازمند که تحت پوشش کمیته امداد نیستند در نظر گرفته است) و اختصاص مبلغ هفت میلیارد تومان برای کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از طریق وزارت نفت از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان است.

هفتمین سفر استانی رئیس جمهوری به استان فارس ۲۲ مهر ۱۴۰۰ انجام شد که مصوباتی برای رفاه مردم داشت که در پرونده خبری ایرنا با عنوان هفتمین سفر استانی رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای فارس در دسترس است. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد